• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Blivit delgiven.

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
224
Poäng
417
Har n fått första delgivningen från KFM på Kivra, vet att jag ska skicka in inom 10 dagar men kommer jag även få brev hem?

Och vad händer härnäst?

blir fast anställd 25e januari, kommer de hinna kontakta firman innan de tro?

skulle sökt sanering denna månad men min rådgivare tyckte vi skulle ta det när jag fått första delgivningen för att ”förhala” processen så jag hinner bli fast anställd.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
224
Poäng
417
Jag fick min första delgivning i början på oktober. Inget har hänt än. Har inte svarat på någon.
Ok, det står ju att om jag inte svarar inom 10 dagar så kommer de besöka mig i hemmet eller på arbetsplatsen.

känns ju som att om man ”skiter” i det så kommer det vara emot en om man söker sanering
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 008
Mottagna reaktioner
541
Poäng
597
Ok, det står ju att om jag inte svarar inom 10 dagar så kommer de besöka mig i hemmet eller på arbetsplatsen.

känns ju som att om man ”skiter” i det så kommer det vara emot en om man söker sanering
Ingen aning. Det är ingen som besökt mig någonstans. Fått påminnelse bara. Inget mer.
Vet inte om det är negativt för en eventuell skusan eller inte dock.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Har n fått första delgivningen från KFM på Kivra, vet att jag ska skicka in inom 10 dagar men kommer jag även få brev hem?

Och vad händer härnäst?

blir fast anställd 25e januari, kommer de hinna kontakta firman innan de tro?

skulle sökt sanering denna månad men min rådgivare tyckte vi skulle ta det när jag fått första delgivningen för att ”förhala” processen så jag hinner bli fast anställd.
Hoppas att det inte var kommunens budget och skuldrådgivare :facejoy:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Det hinns inte kontakta någon arbetagivare om du skickar in nu, de kontaktas som regel först med beslut om löneutmätning och det ligger något längre bort.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp