Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bluestep, låna med skuldsaldo och betalningsanmärkningar

Får man ett troligt ja innan värdering eller kan man få betala för värderingsmannen och lånet inte blir beviljat? Någon som vet?

Vill de värdera huset först innan man får ett ja eller nej?
Dessutom får man vänta på besked om värderingen , värderingsmannen som var hos mig sa att det var Bluestep som skulle uppge om värdet på fastigheten räckte för mitt lån. Hade lån där från 2005-2007. Jag har inget positivt att säga om Bluestep det tar tid att få besked om lånet beviljas och det är hög ränta trots att de får säkerhet för lånet med bästa rätt.

Får man ett troligt ja innan värdering eller kan man få betala för värderingsmannen och lånet inte blir beviljat? Någon som vet?
Nej du får vänta på besked till värderingen är gjord och skickad till Bluestep sen ska deras kreditgrupp bestämma om du får lånet.

Tack gör svar! Hur lång tid tog det från att du sökte tills du fick besked?

Det tog flera veckor för mig kommer inte ihåg exakt hur länge.

Okej, tack för svar
De är sega. Och fast du blivit lovad ett lån hela tiden under flera veckors kontakt och värderingen blivit bra summa så kan de dra sig ur. Och många unga "snorvalpar" som jobbar där. Men om det inte finns något annat alternativ så är de ok ett antal år. Och många blivit hjälpta. Men som sagt kunde de skynda på processen

Tycker dom var hjälpsamma och trevliga..då INGEN annan orkade lyssna
Vill inte heller klaga på räntan 5%...har iofs inte så högt lån (375000) men 5 är såååå mycket bättre än de 20-35% räntor jag haft.
Min plan är att byta bank så småningom
Ring dit å prata med dom, det är mitt tips

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp