Bolån funderingar, Nordax

Hejsan,

jag har skaffat mig anmärkningar (senaste från slutet av 2025). Katastrofal kreditvärdighetssiffra, men inga skulder nu, och söker bostad. Måttlig lön men KALP ok.
Det verkar rimligt att köpa bostadsrätt, vilket lätt skulle kunna bli bättre än att hyra.
Bluestep gav lånelöfte, men egentligen inte då de kräver värde på bostaden minst 400' och jag helst vill köpa ännu billigare, vilket faktiskt är realistiskt här. Fick inte reda på ränta.

Nordax har inte den gränsen och jag sökte där och de tog kreditupplysning men har inte återkommit. Tyvärr är jag lite för feg för att ringa.

Jag tror att jag mest vill bolla lite. Ska jag kolla med Marginalen också; finns det en chans att JAK nappar trots anmärkning (tror inte det), andra kommentarer? Bra trådar att kika på?

Den stora hyresvärden på orten är den som skänkte mig anmärkningarna, så där är jag spärrad några månader. Och även med saltad ränta skulle bostadsrätt, väl vald, ge lägre boendekostnad. Om jag får låna.
Tack vare låga priser bör jag kunna sätta in mer än 10% kontantinsats, så det är ju alltid något.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp