Bolån hos bluestep

Hej, jag har ansökt om lånelöfte hos både swedbank som inte bevilja den alls, och handelsbanken som jag varit kund hos i många år. Handelsbanken beviljade ett lånelöfte på 300k med en kontantinsats på 400k.

Jag har varit heltidsanställd inom samma kommun i snart 6 år, men har ingen fast anställning på grund av att jag saknar utbildning. Min inkomst är 24k innan skatt, inga andra lån, inga betalningsanmärkningar och historiskt sätt har jag skött mig, samt har jag en kontantinsats på 400k som sagt. Ändå beviljas jag max 300k av min bank. Jag har beviljats ett lånelöfte på 900k hos bluestep, utan att nödvändigtvis behöva en större kontantinsats än 15%.

Gör jag rätt val att jag vänder mig till bluestep? Eller borde jag kunna få en större summa beviljad av en storbank? Jag behöver era råd.
Tack.

Tycker inte riktigt att det framgår vad du har för anställningsform i din text. Har du haft samma arbetsgivare i 6år, men inte fått en tillsvidareanställning?

Har jobbat inom samma kommun, hos olika förskolor och skolor. Jag får ingen tillsvidareanställning pga att jag inte har utbildning och därmed inte är behörig.

Om du gör en kalkyl på länsförsäkringar eller sbab, vad ger dom för utrymme?

I kalkyken frågar de inte om anställningsform, men de kräver en tillvidareanställning. Kalkylen visar att jag kan låna 6-700k, men jag har ingen tillvidareanställning. Därför vände jag mig till bluestep.

Oavsett skulle jag aldrig aldrig ALDRIG rekommendera Bluestep

Pga den höga räntan? Eller är det något annat du tänker på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp