Bolån med skuldsanering

Okej, jag skrev väll fel då. Men vi har lite olika åsikter.

Jag tycker det viktiga är att poängen kommer fram och läsare förstår.
Det kan vara lättare att tyda med något fel i sammanhanget ibland än att tyda juridik.

De flesta har ingen vidare kunskap inom juridik. Visst kan man använda ord som köpeskillingen.
Men jag tycker det är bättre att ex använda slutpris - även om det är fel terminologi. Skriver man inte till jurister eller formellt till ex företag så varför skulle man vilja använda ett fyrkantigt språk som hälften knappt förstår

Men vi har lite olika åsikter.
Man kan ha åsikter. Men om ens åsikt är ett direkt faktafel så är det ingen vidare bra åsikt att ha...

Du får t.ex ha en åsikt om att röd är grön. Men det betyder inte att du har rätt... I detta fallet har du gjort en väldigt enkel och felaktig beskrivning av hur vinstskatt ska räknas ut för en bostad.

Man kan ha åsikter. Men om ens åsikt är ett direkt faktafel så är det ingen vidare bra åsikt att ha...

Du får t.ex ha en åsikt om att röd är grön. Men det betyder inte att du har rätt... I detta fallet har du gjort en väldigt enkel och felaktig beskrivning av hur vinstskatt ska räknas ut för en bostad.
Min åsikt är inte att man ska förmedla direkt faktafel haha

Skrev bara att det kan vara lättare att tyda med något fel i sammanhanget ibland än att tyda juridik. Det är att sätta en sak i relation till en annan. Inte en åsikt om att man ska förmedla faktafel.
Men likväl så blir det lite fel ibland, det är ganska normalt. Om någon skriver fel man oftast förstå vad personen menar och se att personen kan detta men att det blivit lite fel. Då tycker jag man ska ha översende med det istället för att gå in med pekpinne och ta fokus från huvudpunkten.

Skriver man 9 av 10 rätt i en text är det inte så svårt att bortse från 1 fel och tänka lite och förstå vad som egentligen menas.
Ibland blir det lite fel när man skriver bara, inte så konstigt. Det är inte så att man gör timmar av edits och revisioner och lägger ner en massa tid på att varje inlägg blir 100% korrekt.

Det blir fel när de flesta skriver här ibland. Försöker undvika att kommentera det, för om texten i övrigt är bra vill jag inte plocka bort fokus från det

Senast ändrad:
Får man fråga hur stora skulder du hade för att få skuldsanering? Du har fått behålla din lägenhet under hela skuldsanering? Såg dem det som rimlig kostnad?

Hade du löneutmätning innan? Isåfall Hur såg de ut med boendet? Var du inte tvungen att sälja?
ca 800 000, hade ingen löneutmätning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp