• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån medlåntagare och sanering

J

Jahojja

Gäst
Poäng: 0
Provocerad? Nej inte det minsta, bygg hus ni. Jag vet inte vilka som ska bo där, det verkade rimligt att de som bygger ska bo där, ofta är det ju så man gör.
Men Lasseman? Jag håller med. Du brukar vara hjälpsam & trevlig & kunnig. Detta var ju sandlådenivå nu på dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Men Lasseman? Jag håller med. Du brukar vara hjälpsam & trevlig & kunnig. Detta var ju sandlådenivå nu på dig.

Tack för återkoppling. Jag är inte provocerad nu heller. Jag tycker dom ska bygga sitt hus.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Tomten har jag ärvt, mina föräldrar har företag inom schakt och grusbra

2.5 miljoner är slutpriset. Min familj har företag som arbetar med markarbete och därför minskar den kostnaden kraftigt.
Men Lasseman? Jag håller med. Du brukar vara hjälpsam & trevlig & kunnig. Detta var ju sandlådenivå nu på dig.
Han har hakat upp sig på att ts vill bygga hus medans sambon har skuldsanering. Och att förälder behöver stå som medlåntagare för att få lånet beviljat.
Men ts har väl rätt att bo hur hen vill och med vem hem vill!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Han har hakat upp sig på att ts vill bygga hus medans sambon har skuldsanering. Och att förälder behöver stå som medlåntagare för att få lånet beviljat.
Men ts har väl rätt att bo hur hen vill och med vem hem vill!
Det är fritt fram att inte försöka tolka vad jag eventuellt ska ha hakat upp mig på, det blir ändå som regel fel.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det viktiga är att man är nöjd med sitt boende. Sedan tror jag det kan finnas utmaningar för föräldrarna att kunna kliva ur detta lån under överskådlig framtid. Banken gillar den säkerheten de representerar och kommer nog kräva att huset endast är belånat till 50% av marknadsvärdet för att ändra på saken. Men det kanske snart uppfyllt, dels för att tomten var gratis och dels på marknadsprisökningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp