Bolån och baka in allting?

Hej!

behöver hjälp att komma fram till bästa och enklaste lösning då mitt huvud bara blir en enda röra ju mer jag tänker på det.

jag har blivit erbjuden att överta en förälders villa, jag är enda barnet. Det finns lån på ca 250 000kr som ska lösas och också bli ”köpesumman”.

Skulle tippa att huset säljs runt 3-3,5miljoner vid en försäljning. En mäklare värderade det muntligt till 3-3,3 miljoner för 3-4 år sedan. Enligt varderingsdata.se som ja hittade via nordeas hemsida får jag en värdering på strax över 4miljoner kr.

jag har 1,16% UC risk. 457k inkomst 2020 (521k 2019)
33000kr underskott.

630k blanco synligt hos uc fördelat på 5 olika lån. (3st hos ikano, 1 hos ica, 1 hos moneygo).
1 beviljad kredit hos northmill på 25000kr. 0kr utnyttjad.

ca 50 000kr studielån.

Vad tror ni om mina chanser till ett bolån och baka in allting? Säg ett lån på 1miljon?

Tips på vart ja ska vända mig, hur jag ska göra eller annat? Allt är välkommet!

kan tillägga att jag har en bekant som jobbar med bolån på en av storbankerna. Kan vara en väg att gå, men det skulle kännas jobbigt om det inte funkar, samt att jag antar frågan över mina blancolån lär dyka upp..

Tror du har goda chanser.
Mkt möjligt att det kommer att frågas om blancolånen, fast det viktigaste är ju att kalkylen går ihop. Och det gör den baserat på infon ovan.
1 miljon är mindre än 50% belåningsgrad och därmed amorteringsfritt. Finns det pantbrev för 1 miljon?

Tror du har goda chanser.
Mkt möjligt att det kommer att frågas om blancolånen, fast det viktigaste är ju att kalkylen går ihop. Och det gör den baserat på infon ovan.
1 miljon är mindre än 50% belåningsgrad och därmed amorteringsfritt. Finns det pantbrev för 1 miljon?
Tack för svaret! Jag delar din uppfattning o hoppas vi har rätt..

nån fler med input?

Det bör inte vara några större problem

CSN tas i regel inte med i beräkningen som helhetsbelopp, de brukar vilja veta hur mycket du betalar i månaden endast, total skuld frågar de ytterst sällen efter. CSN syns dessutom inte på UC

CSN tas i regel inte med i beräkningen som helhetsbelopp, de brukar vilja veta hur mycket du betalar i månaden endast, total skuld frågar de ytterst sällen efter. CSN syns dessutom inte på UC
Jo, skuld hos CSN syns numera hos UC. Däremot är det inte standard att det syns på en upplysning från UC om inte frågeställaren ber om informationen.

Jo, skuld hos CSN syns numera hos UC. Däremot är det inte standard att det syns på en upplysning från UC om inte frågeställaren ber om informationen.
Åh tack, där fick jag lära mig något! Bra att lösa bort även den skulden då om man har möjlighet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp