• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån trots anmärkning Tips?

fisken94

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
27 Juli 2020
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!

Skulle behöva få tips från er som har erfarenhet att få bolån med ungefär samma förutsättningar (Gamla anmärkningar med rätt bra och stabil inkomst), samt ev tips på andra banker (Bluestep,Svea) då tanken är att byta tillbaka till vanlig bank så fort anmärkningarna försvinner. Har ingen större koll på vart chansen är störst att få bolån, och därför tänkte jag se om ni kan tipsa vart är det bäst att försöka ansöka med störst chans att få bolån. Vill helst undvika flera kreditupplysningar så vill hålla mig till 2-3 st banker totalt då jag förstår att detta försämrar kreditvärdigheten rätt mycket.

Förutsättningar :
Fast anställning
Inkomst 600k ensamsökande
2 st anmärkningar och båda ca 2 år gamla
Kreditscore ca 4.6 i dagsläget.

Huset som är tänkt att köpas ligger på 2.8mkr.
I dagsläget hyr jag ett hus och betalar ca 11 tkr i månaden i hyra.
Insatsen är inga problem.

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Kolla först med din huvudbank, annars är det väl typ Bluestep eller Nordax
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
159
Poäng
337
Vi fick bolån av Marginalen när sambon hade anmärkning, naturligtvis till höga kringkostnader och skitränta men det funkade för oss då lägenheten vi köpte var billig. Detta var dock 11 år sen så jag vet inte om dom har kvar det lånet eller nåt liknande.
 

Anfield90

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
16
Poäng
52
Vi fick bolån ifrån Nordax i april, då hade jag 4 st anmärkningar som skulle gå ut om ett par veckor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp