- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Nej det är inte helt kört att få ett bolån på en normal bank. Många kommer säga nej men en anmärkning kan uppstå av flera olika skäl och det är inte historien bakom som är intressant. Det viktiga är din betalningsförmåga idag.Hej utan min vetskap har min sambo fått en bet anmärkning vi har idag bluestep som bolån är det helt kört att få bolån på en normal bank
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Ja den uppkom av en bagatel räkning på 3000kr den betaldas en dag försentNej det är inte helt kört att få ett bolån på en normal bank. Många kommer säga nej men en anmärkning kan uppstå av flera olika skäl och det är inte historien bakom som är intressant. Det viktiga är din betalningsförmåga idag.
Vet inte vilken bank som skulle funka att prata med
Jag har inga anmärkningar och båda har bra jobb med inkomst
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Hur länge håller en anmärkningJa till 99% är det nog kört. Du får spela Bluestep och Svea mot varann för pressa räntan tills anmärkningen är borta.
- Meddelanden
- 1 311
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
3 år.Hur länge håller en anmärkning
- Meddelanden
- 1 311
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
Swedbank, Nordea, SBAB,Handelsbanken och LF ger inget bolån trots helt skuldfria och klockrena inkomster pga trängselskatt som anledning till anmärkning. Så njae. Det krävs mer ett under eller väldigt väldigt bra kontakt på den banken man har.Nej det är inte helt kört att få ett bolån på en normal bank. Många kommer säga nej men en anmärkning kan uppstå av flera olika skäl och det är inte historien bakom som är intressant. Det viktiga är din betalningsförmåga idag.
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Betalades betalningsföreläggandet en dag för sent?Ja den uppkom av en bagatel räkning på 3000kr den betaldas en dag försent
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Ja enligt sambon vilket gjorde att att dom tog ett beslut kfmBetalades betalningsföreläggandet en dag för sent?
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Då är det inte en räkning som betalats en dag för sent.Ja enligt sambon vilket gjorde att att dom tog ett beslut kfm
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
En dag sent? Det lät konstigt. Även skulder till staten tar det någon månad innan de når kfm och blir anmärkning.Ja den uppkom av en bagatel räkning på 3000kr den betaldas en dag försent
Är det till någon annan, bank eller teleoperatörer eller liknande pratar vi typ 2 månader innan anmärkning dyker upp.
Hur har han lyckats få den för en dag?
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
Finns svar tidigare i tråden.En dag sent? Det lät konstigt. Även skulder till staten tar det någon månad innan de når kfm och blir anmärkning.
Är det till någon annan, bank eller teleoperatörer eller liknande pratar vi typ 2 månader innan anmärkning dyker upp.
Hur har han lyckats få den för en dag?
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Tänker att om det "bara" är en anmärkning så ges det en sekretess på denna, har för mig att det tillkommit en regel om allmänna mål som gör att man kan få sekretess för flera om det är den sistnämnda sorten.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Ah, då var det nog snarare ett par månader sent den bagatellen då. Nu syns ju inte betalningsanmärkningar från betalningsförelägganden, men att ha så obetalda räkningar så länge är något man behöver komma till rätta med.Ja enligt sambon vilket gjorde att att dom tog ett beslut kfm
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Verkar ha varit ett utslag om jag förstår rätt. På utslag blir det ingen sekretessTänker att om det "bara" är en anmärkning så ges det en sekretess på denna, har för mig att det tillkommit en regel om allmänna mål som gör att man kan få sekretess för flera om det är den sistnämnda sorten.
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Det blev ett utslag enligt henne fast hon sa hon betalt dock en dag sa hon till mejVerkar ha varit ett utslag om jag förstår rätt. På utslag blir det ingen sekretess
Dock spelar det mindre till nu när hon väl har en anmärkning
Det va från allente räkning
Min frågan är
Finns det någon normal bank som man kan använda ändå allt annat är prick fritt och båda har bra lön
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Har ni varit skötsamma kunder på samma bank så kanske, men som läget är nu fyller anmärkningar sin funktion, innebär stopp i kreditgivningDet blev ett utslag enligt henne fast hon sa hon betalt dock en dag sa hon till mej
Min frågan är
Finns det någon normal bank som man kan använda ändå allt annat är prick fritt och båda har bra lön
- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Marginalen bank och Nordax kan vara alternativDet blev ett utslag enligt henne fast hon sa hon betalt dock en dag sa hon till mej
Min frågan är
- Meddelanden
- 3 891
- Mottagna reaktioner
- 2 756
- Poäng
- 1 837
En räkning som betalas en dag sent ger inte betalningsanmärkning.Det blev ett utslag enligt henne fast hon sa hon betalt dock en dag sa hon till mej
Min frågan är
Om ni delar ekonomi så bör din sambo vara ärlig mot dig.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Marginalen bank och Nordax kan vara alternativ
Dom erbjuder lån för personer i liknande situationer, men villkoren är nog ganska lika
- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Begär ut amorteringsunderlaget och vänta på att dom ringer och förhandla med banken.Dom erbjuder lån för personer i liknande situationer, men villkoren är nog ganska lika
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Jag bytte från marginalen till Nordea nyss med 2 anmärkningar
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Vad tyckte dom om detJag bytte från marginalen till Nordea nyss med 2 anmärkningar
Hur gick du tillväga
Hur såg dina förutsättningar ut
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Jag skickade ett meddelande till Nordea där jag beskrev varför jag befann mig i situationen samt mina förutsättningar och kopia på uC. Jag frågade dom om dom var villiga att se min framtida förmåga.Vad tyckte dom om det
Hur gick du tillväga
Hur såg dina förutsättningar ut
2 anmärkningar
Ca 720 000 lön
150 000 underskott
Uc risk: 4%
36 förfrågningar!
en bankman hörde av sig och dagen efter (när han kollat med sin chef) fick jag signera elektroniskt
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Glömde: hade ca 400 000 i blancolån som han bakade in i bolånet.Jag skickade ett meddelande till Nordea där jag beskrev varför jag befann mig i situationen samt mina förutsättningar och kopia på uC. Jag frågade dom om dom var villiga att se min framtida förmåga.
2 anmärkningar
Ca 720 000 lön
150 000 underskott
36 förfrågningar!
en bankman hörde av sig och dagen efter (när han kollat med sin chef) fick jag signera elektroniskt
bolån: 2,4 milj
Ensamstående
- Meddelanden
- 1 311
- Mottagna reaktioner
- 601
- Poäng
- 637
36 förfrågningar o Nordea beviljar? Herregud huset kan inte haft så stor belåningsgrad?Jag skickade ett meddelande till Nordea där jag beskrev varför jag befann mig i situationen samt mina förutsättningar och kopia på uC. Jag frågade dom om dom var villiga att se min framtida förmåga.
2 anmärkningar
Ca 720 000 lön
150 000 underskott
36 förfrågningar!
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Vilket år var dettaJag skickade ett meddelande till Nordea där jag beskrev varför jag befann mig i situationen samt mina förutsättningar och kopia på uC. Jag frågade dom om dom var villiga att se min framtida förmåga.
2 anmärkningar
Ca 720 000 lön
150 000 underskott
36 förfrågningar!
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Går ut mars nästa århur gammal var anmärkningarna då?
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
För ett par veckor sedanVilket år var detta
- Meddelanden
- 415
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 207
Skönt att höra då finns det lite hopp för mej å familjen iafFör ett par veckor sedan
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
36 förfrågningar o Nordea beviljar? Herregud huset kan inte haft så stor belåningsgrad?
hade faktiskt inte så stora marginaler. Kunde baka in lån på 400 000. Sedan var jag uppe i maxgräns. Har inga övriga lån idag.
- Meddelanden
- 136
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Ja det finns hopp.. mitt tips är som många andra sagt i andra trådar: gör ingen onlineansökan. Boka personlig tid och lägg fram kopia på uc och vilka framtida förutsättningar som finns.Skönt att höra då finns det lite hopp för mej å familjen iaf
- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Du begär ut amorteringsunderlaget då kommer banken troligtvis ringa upp dig eftersom du blir "flaggad" för att du ska byta bank. Automatiskt så har du en bättre förhandlings position med den egna banken. Det första innebär ju inte att du kan göra som ovanstående @Jamte skriver. Det vittnar också att det inte är omöjlig önskar TS lycka till.Ja den uppkom av en bagatel räkning på 3000kr den betaldas en dag försent

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.