Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Bolag med "karantän" innan nytt lån får tas

Jag har i dag betalat min sist inbetalning till Viaconto, jag fick ett sms som lydde : Tack, ditt lån är återbetalat. Om 7 dagar kan du ansöka om att få låna upp till 10000kr. Det gjorde mig nyfiken, finns det fler bolag som har det här systemet att det måste gå några dagar/ veckor innan man får låna på nytt? Har Folkia det så?

Jag har i dag betalat min sist inbetalning till Viaconto, jag fick ett sms som lydde : Tack, ditt lån är återbetalat. Om 7 dagar kan du ansöka om att få låna upp till 10000kr. Det gjorde mig nyfiken, finns det fler bolag som har det här systemet att det måste gå några dagar/ veckor innan man får låna på nytt? Har Folkia det så?

Folkia har inte så. Där kan du låna direkt efter återbetalning.

Jag tror att det är en försiktighetsåtgärd mot penningtvätt eller liknande.

Det är ju helt ok för min del att de gör så, blev bara så förvånad, för hade inte sett någonstans att de var ett sådant företag, men måste ha missat det någonstans.

det går att låna innan 7 dagar har passerat, men då ett lägre belopp

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp