• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bonus inkomst på 30000 kr, omprövning löneutmätning?

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Hej! Inte varit inne på forumet på ett bra tag beroende på mkt jobb etc. Det är så att jag haft min skuldsanering i snart tre år. För ngn månad sedan fick jag 75 % av en månadslön i bonus eftersom jag utfört en uppgift mycket bra som gick utanför mina ordinarie arbetsuppgifter. Ska jag upplysa KFM om detta? Till saken hör att mina bostadskostnader och drivmedelskostnader ökat över 2k i månaden senaste året så min levnadsstandard trots denna bonus är sämre än vad den var för ett år sedan…
Hur mkt var bonusen ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Ok, men effekten blir ju att jag kommer betala mindre varje månad ändå med tanke på de skenade priserna.Bara att ta mig till jobbet kostar mer än 1.000 kr mer nu än vad det gjorde för tre år sedan. Min hyra har ökat med 800 kr i månaden etc etc.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 493
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
837
Ok, men effekten blir ju att jag kommer betala mindre varje månad ändå med tanke på de skenade priserna.Bara att ta mig till jobbet kostar mer än 1.000 kr mer nu än vad det gjorde för tre år sedan. Min hyra har ökat med 800 kr i månaden etc etc.

Du kan ju skriva alla dina ökade kostnader och se vad dom kommer fram till men det är nog säkrast att du gör en omprövning.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Ok, men effekten blir ju att jag kommer betala mindre varje månad ändå med tanke på de skenade priserna.Bara att ta mig till jobbet kostar mer än 1.000 kr mer nu än vad det gjorde för tre år sedan. Min hyra har ökat med 800 kr i månaden etc etc.
Det är ingenting som saneringen tagit beslut om de ökade kostnaderna.
Du får ta med det i din omprövning i så fall.
 

losern

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
3 April 2012
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
Det är ingenting som saneringen tagit beslut om de ökade kostnaderna.
Du får ta med det i din omprövning i så fall.
Jag förstår. I och med att det är en bonusutbetalning som är en engångssumma så ska den ju inte få effekt på de två sista åren. Jag menar min löneökning har varit på ca 2 % årligen så detta är ju extraordinärt detta med bonusen. Svårt att se att det skulle gå åt det hållet att jag ska betala mer än de över 16k som jag betalar i månaden…
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Jag förstår. I och med att det är en bonusutbetalning som är en engångssumma så ska den ju inte få effekt på de två sista åren. Jag menar min löneökning har varit på ca 2 % årligen så detta är ju extraordinärt detta med bonusen. Svårt att se att det skulle gå åt det hållet att jag ska betala mer än de över 16k som jag betalar i månaden…
Det är upp till var och en såklart men jag hade omprövat. I så fall blir det en klumpsumma som ska betalas in
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Ok, men effekten blir ju att jag kommer betala mindre varje månad ändå med tanke på de skenade priserna.Bara att ta mig till jobbet kostar mer än 1.000 kr mer nu än vad det gjorde för tre år sedan. Min hyra har ökat med 800 kr i månaden etc etc.
Du får fortfarande 18.50 per mil om du kör själv, vad det kostar spelar ingen roll
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp