• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bonus utbetalning vid Skuldsanering

turkby

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Maj 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej!

Jag har nu bekräftat att jag får en bonusutbetalning på 60 tusen brutto i juni.
Behöver då detta betalas in? Omprövas?

Finns det en chans att man får behålla en del vid omprövning?
Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nowayback

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
53
Poäng
167
Hej!

Jag har nu bekräftat att jag får en bonusutbetalning på 60 tusen brutto i juni.
Behöver då detta betalas in? Omprövas?

Finns det en chans att man får behålla en del vid omprövning?
Tack!
60k är efter engångsbelopp skatt ca 30k, och över året motsvarar det en månatsökning med 2,5k... Nån sa beloppet är 4-5k / månad netto ökning som man ska ange för omprövning. KFM's sida säger tyvärr inte så mycket heller. https://kronofogden.se/skuldsanerin...uldsanering#button_12_338e6d8417768af37a81d48
 

turkby

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Maj 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
60k är efter engångsbelopp skatt ca 30k, och över året motsvarar det en månatsökning med 2,5k... Nån sa beloppet är 4-5k / månad netto ökning som man ska ange för omprövning. KFM's sida säger tyvärr inte så mycket heller. https://kronofogden.se/skuldsanerin...uldsanering#button_12_338e6d8417768af37a81d48

Hej!
Tack för snabbt svar.

Tidigare år ser det ut som dom inte har tagit 50 % skatt utan närmare dom vanliga 30ish%

Vad kan konsekvenserna vara om jag inte omprövar och dom reagerar?
Kan dom avbryta saneringen direkt eller blir du betalskyldig på pengarna?

Vill ju verkligen inte riskera saneringen , men det är väldigt mycket pengar för mig som är i ett pressat ekonomisktläge.

Tack!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Jag hade omprövat.
Kan ev förlängas el hävas om en borgenär upptäcker det. Är nog ingen större risk men jag hade inte chansat.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 024
Poäng
867
Hej!
Tack för snabbt svar.

Tidigare år ser det ut som dom inte har tagit 50 % skatt utan närmare dom vanliga 30ish%

Vad kan konsekvenserna vara om jag inte omprövar och dom reagerar?
Kan dom avbryta saneringen direkt eller blir du betalskyldig på pengarna?

Vill ju verkligen inte riskera saneringen , men det är väldigt mycket pengar för mig som är i ett pressat ekonomisktläge.

Tack!
Tror man ska skilja på varaktiga ökningar månadsvis o engångssummor. Större engångssummor ska omprövas. Det är ju inte säkert ändå att du behöver betala in el kanske bara behöver en del.
Riskera inte din sanering för det skulle ju absolut kunna vara så att i värsta fall upphävs den.
 

turkby

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Maj 2024
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag hade omprövat.
Kan ev förlängas el hävas om en borgenär upptäcker det. Är nog ingen större risk men jag hade inte chansat.
Tror man ska skilja på varaktiga ökningar månadsvis o engångssummor. Större engångssummor ska omprövas. Det är ju inte säkert ändå att du behöver betala in el kanske bara behöver en del.
Riskera inte din sanering för det skulle ju absolut kunna vara så att i värsta fall upphävs den.

Tack för svar!

Jag tar det säkra före det osäkra och omprövar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp