Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Wooohoooo!!!! Fick precis meddelande om att ikano har löst mina lån. Vilken lycka och lättnad. Äntligen bara 4st lån med räntor från 5-6,44% och 2st med rak amortering. Kommer kunna amortera mycket mer än innan och spara lite mer om jag vill det.
Ska försöka spara ihop en liten buffert nu och sedan extra amortera. En helt underbar känsla. :face3hearts:
Grattis! :)

Här kommer en uppdatering! Kändes som det var dags för en. Livet rullar på är dock sjukskriven ett tag men känns ändå lugnt med att klara betala på skulderna.

Totalskuld: 1.077.540kr
Total amortering: 305.361kr på 29 månader.

• Nordea: 214.648kr
• SEB: 233.334kr
• Coop: 291.713kr
• ikano: 337.845kr

Amorterar just nu ca 9-10k per månad för jag fokuserar på att bygga upp en buffert på ca 40.000kr. Man vet aldrig vad som händer. Är uppe på 16.000kr nu iallafall.

Gott nytt år på er alla!

Mitt mål är exakt som dig. Jag jobbar som inksso handläggare och har skulder på 763k. Jobbat 2 jobb 2022. Båda två heltid. Inkasso mån-fre och sedan fre-sön 12 timmars nattpass gjort så nu i 11 månader för att öka min årsinkomst. Nu när deklarationen kommer i april ska försöka samla mina lån.

Mitt mål är exakt som dig. Jag jobbar som inksso handläggare och har skulder på 763k. Jobbat 2 jobb 2022. Båda två heltid. Inkasso mån-fre och sedan fre-sön 12 timmars nattpass gjort så nu i 11 månader för att öka min årsinkomst. Nu när deklarationen kommer i april ska försöka samla mina lån.

Samma här. har väl runt 580 i lån. Varav typ 80 000 uppdelade på skitkrediter, kostar lika mycket i månaden som dom större.
Får jag bara bort dom så har jag löst mitt största problem! Men det kommer jag.
Med min beräknade återbäring i April tillsammans med lönen i Mars så bör jag landa på 60 000 netto i "inkomst".

Då kan jag beta av mycket :)

Hur orkar du jobba så mycket??

Kämpa på! Jag körde exakt som dig under 1,5 års tid.
Må-fre heltid på mitt ordinarie jobb
Tisdag och torsdag extra kväll
Fre-må 21-07.30 vaken natt.

Fick upp årsinkomsten rejält men kraschade totalt och blev sjusklrovem för UMS och då raserades allt jag hade kämpat för.

Tänk på din hälsa och stoppa dig själv i tid. Glöm inte att vila också!

Hejjar på dig

Wooohoooo!!!! Fick precis meddelande om att ikano har löst mina lån. Vilken lycka och lättnad. Äntligen bara 4st lån med räntor från 5-6,44% och 2st med rak amortering. Kommer kunna amortera mycket mer än innan och spara lite mer om jag vill det.
Ska försöka spara ihop en liten buffert nu och sedan extra amortera. En helt underbar känsla. :face3hearts:
Grymt kämpat!
Stort grattis till dig, vad roligt att höra:)

Samma här. har väl runt 580 i lån. Varav typ 80 000 uppdelade på skitkrediter, kostar lika mycket i månaden som dom större.
Får jag bara bort dom så har jag löst mitt största problem! Men det kommer jag.
Med min beräknade återbäring i April tillsammans med lönen i Mars så bör jag landa på 60 000 netto i "inkomst".

Då kan jag beta av mycket :)
Kämpa.. betala av och va stark och använd inte krediterna så ska du säga att dem försvinner. Hade ett blancolån som var kategoriserat som ett kreditkort på 350k som sabbade mitt kreditbetyg i 5 år. Det är tack vare detta forum jag förstod hur betyget fungerar och vad som påverkar osv. Kontakta bolaget och informerade dem att detta är kategoriserat helt fel och då ändrade dem efter 5 år vilket gjorde att mitt betyg sjönk ifrån 20,54 till 4,85%

Hur orkar du jobba så mycket??
Jag vet faktiskt inte men har bara gjort det och kämpat och klarat av detta. Mån till fredag kör jag 08 - 17 och sedan fredag efter mitt ordinarie jobb åker direkt till andra och kör natten 18.00 - 06.00 så jag dygnar fredag. Helt sjukt att det gått 10 månader redan av detta. Det som gör att blir heltid på extra jobbet är att det är 12 timmars pass och 13 x 12 pass blir 157 timmar vilket gör att det blir heltid. Längtar till deklarationen för att se min årsinkomst

Kämpa på! Jag körde exakt som dig under 1,5 års tid.
Må-fre heltid på mitt ordinarie jobb
Tisdag och torsdag extra kväll
Fre-må 21-07.30 vaken natt.

Fick upp årsinkomsten rejält men kraschade totalt och blev sjusklrovem för UMS och då raserades allt jag hade kämpat för.

Tänk på din hälsa och stoppa dig själv i tid. Glöm inte att vila också!

Hejjar på dig
Tack för fina ord! Jag kämpar och ska fortsätta kämpa! Har klarat av detta i 10 månader och jag kommer att stoppa med detta om jag känner minsta lilla.

Kämpa.. betala av och va stark och använd inte krediterna så ska du säga att dem försvinner. Hade ett blancolån som var kategoriserat som ett kreditkort på 350k som sabbade mitt kreditbetyg i 5 år. Det är tack vare detta forum jag förstod hur betyget fungerar och vad som påverkar osv. Kontakta bolaget och informerade dem att detta är kategoriserat helt fel och då ändrade dem efter 5 år vilket gjorde att mitt betyg sjönk ifrån 20,54 till 4,85%
Jag skall kämpa. Kunde varit värre, men hann lyckligtvis inse vad jag höll på att göra. Behöver bara få bort dessa krediter, sedan är det rätt lugnt! Då kommer jag ialf ha 15 000 efter räkningar. Tjänar som tur är ganska bra!
Har amorterat totalt ca 60 000 i år, vilket är helt okej får jag tycka! Men kommer bli mycket mer detta år!

Jag skall kämpa. Kunde varit värre, men hann lyckligtvis inse vad jag höll på att göra. Behöver bara få bort dessa krediter, sedan är det rätt lugnt! Då kommer jag ialf ha 15 000 efter räkningar. Tjänar som tur är ganska bra!
Har amorterat totalt ca 60 000 i år, vilket är helt okej får jag tycka! Men kommer bli mycket mer detta år!
I år, detta år? ;)
Förlåt, kunde inte hålla mig. ^^

Vilket bolag var det?

sitter i samma skit har spelat sen 18 och lite mer har skulder på 1.5 miljoner och så dum man är har man spelat bort hella samlingns lånet och kmlutte där till och 10 maxade kredit kort vet ibte hur fan man ska ta sig ur det och har ju försöjt slutta spela men föltillbacka i samma rotfälla i igen och tillbacka till samma inda cirkel i gen

Jag har spärrat mig på spelpaus igen med minst 1 år. Tycker det är så dåligt att man kan häva spärren efter 1 år.
Jag har sökt hjälp via vårdcentralen och ska få online hjälp för jag jobbar borta i veckorna. Ska försöka gå på möten också då jag kan.

Måste det gå minst ett år? Känns ganska länge.

Oj det är många och olika lån men det är följande:

Lån:
coop 323.000kr, 6,65% /3317kr i månaden
• SEB 298.000kr 5,3% / 3495kr i månaden
• Nordea 280.000kr 4,9% / 3486kr i månaden
Collector bank 228.000kr 13,35% / 3247kr i månaden
• privatlån anhörig 60.000kr / 2000kr i månaden (Behöver inte betala dörren oktober för betalde 10.000kr i maj.)
• klarna 54.000kr 19,9% vet inte månads belopp förrän nästa månad (räknar på 2.500kr)
• Betalkoll 47.500kr av 50.000kr 14,62% / 1.500kr i månaden
• Supreme card: 38.000kr av 40.000kr 17,32% / 2000kr i månaden
Ferratum : 34.400kr 40% / 1.400kr i månaden
• Fairlo: 10.000kr 19% / 363kr i månaden
• Expersskredit: 5.000kr 52-78% / 350kr i månaden
• Flexlimit: 5.000kr 39% / 546kr i månaden

Sedan har jag losnstep 6.222kr som jag betalt in idag men det skulle kostar 1.754kr i månaden.
Ska även betala in lumify på 6.000kr som skulle kostat 1400kr i månaden.

Lånekostnaden blir alltså 22.204kr fram till oktober, sedan 24.204kr
Med en skuld börda på:

Övriga räkningar är på ca 1.400kr sedan ska jag flytt ihop med min kille och tror hyran för min del blir 4.000kr då. Totalt 5.400kr

Fram till oktober:
22.204kr + 5.400kr = 27.604kr

Oktober och framåt:
24.204kr + 5.400kr = 29.604kr

Min lön är ca på 28.000kr efter skatt och kommer få 1.000kr som extra intäkt när jag hyr ut min lägenhet. Så kommer få leva på 1.396kr i månaden till oktober och sedan i oktober kommer jag gå back 604kr och inte ha råd med något annat alls.

Känns som jag förstör mitt liv för kommer vara skuldsatt hela mitt liv ifall jag inte skulle få till en skuldsanering i framtiden. Det tär på en med denna ekonomiska ångesten jämt. Satt mig själv här och är helt och hållet mitt eget fel men känns ändå förjävligt.
Släpp allt till kronan, vänta ett år. Sök skuldsanering

Nu är botten verkligen nådd för mig. Jag är en spelmissbrukare och har verkligen satt mig i skiten igen för 100gången.

Jag lyckades sluta i november förra året på egen hand och lyckades hålla mig till maj i år innan jag trillade tillbaka. Jag hade kommit på banan och kände att jag mådde bra trots hög belåning redan då (775.000kr). Jag tänkte för mig själv, ”jag kan väl testa en gång, jag kan ju hålla mig om jag verkligen vill.” Det var det dummaste jag kunde göra, jag fastade igen och när jag väl fastnar så eskalerar det snabbt och många 1.000-lappar per dag spelas bort på slots. Man vinner och tänker nu kan jag betta höger så vinner jag mer , men sen så står man där med 0 kronor kvar och man börjar använda krediter för att vinna tillbaka pengarna, (tror man) men man maxar bara krediterna och måste söka efter nytt samlingslån för att få ihop det. Sen är lånekarusellen igång igen.

Nu på två/tre månader har jag alltså ökat mina skulder från ca 775.000kr till Ca 1.400.000kr vilket är helt sinnessjukt. Man hamnar i en bubbla och tror hela tiden att man ska vinna tillbaka men det gör man inte.

Jag är snart 28 år och har förstört mitt liv pga spel. Jag har ingen betalningsanmärkning eller inkassoskuld, men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer. Har ca 28.000kr i nettolön och 24.000kr av det ska betalas till lån.

Vet inte vad jag ska göra eller hur jag ens ska kunna lösa detta, det känns hopplöst. Drömmen skulle vara skuldsanering men otur som man har så skulle de väl aldrig bli beviljat.

Det enda jag vet nu är att jag vill aldrig med spela och har sökt hjälp för att kunna sluta. Jag orkar verkligen inte med detta längre och den grova ångesten som spel har skapat.

Någon som har bra tips på vad jag ska göra?
Känner igen mig. Spelat bort miljonbelopp på 1 år.
Fruktansvärt. Aldrig varit med om ett så starkt beroende. Det tar bort allt du älskade att göra innan.
Pengarna blir bara siffror.
Lånen som tas för att kunna spela går att jämföra med en missbrukare som behöver sin fix innan euforin.

Sinnessjuk kraft i det äckliga beroendet.
Vi är i samma ålder du och jag.

Fruktansvärt. Aldrig varit med om ett så starkt beroende. Det tar bort allt du älskade att göra innan.
Lånen som tas för att kunna spela går att jämföra med en missbrukare som behöver sin fix innan euforin.

Ja det är sjukt hur äckligt beroendet kan vara och vad det gör med än. Tacksam för att jag lyckats sluta. Synd bara att det gick så långt att man sluta med så mycket skulder....

Jag har ett blanco hos resurs på ca 300k, hur ser jag om det är fel kategoriserat?
Logga in på Kreddy eller minUC, där ser du dina lån och krediter som är registrerade hos UC, vilket Resurs är, och vad dom är kategoriserade under..

Jag har ett blanco hos resurs på ca 300k, hur ser jag om det är fel kategoriserat?
Det kan du se i minuc på din egna kreditupplysning där det står ”kontokredit” eller just där det står kreditkort på kreditkollen om du nu köpt detta.

+1. 41 år, miljoner bortspelade

Hej alla där ute!

Nu var det väldigt längesen jag skrev något i tråden. Så tänkte ge en liten uppdatering kring min skuldbild och hur det gått med att inte spela.

Om jag börjar med spelande så skulle jag säga att det gått bra trots ett återfall under förra sommaren. Var nära att komma under miljonen i skulder men ökade på skulden med 100.000kr så hamnade nästan på 1.100.000kr i augusti. Återfall kommer men jag lyckades hindra mig själv så det inte blev värre! Känner inget sug eller dylikt nu och känner mig inte orolig för att få ett återfall.

Nu till min skuldbild:

Nordea: 172.636kr 8,65%
SEB: 191.263kr 9,13%
Ikano: 294.087kr 8,89%
Sevenday: 336.617kr 8,75%
Fairlo: 2.537kr 18% (tror jag)

Totalt: 999.140kr!!!

Jag har alltså nått en stor milstolpe denna månad. Jag har kommit ner till en totalskuld som är på 6 siffror istället för 7 siffror. Helt sjukt att jag på något sätt kunnat klara detta. Det trodde inte jag när jag haft en skuld på drygt 1.500.000kr räknat med dom 100.000kr jag ökade skulden på i somras.

Måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv och det är en lättnad att nå denna milstolpe.

Egentligen skulle jag kunnat minska min skuld mer, men har valt att faktiskt leva livet med med lite guldkant ibland. Känner att det varit helt rätt val också för jag mår 100000 gånger bättre än vad jag gjorde när denna tråd startades och jag ville inte leva mer.

Känner inte heller att mina skulder påverkar lika negativt som det gjorde innan. Har väl hittat en acceptans i det hela och känner att jag ändå har ett bra liv. Självklart suger det med mycket skulder, men det viktigaste som finns är inte pengar. Det viktigaste är att må bra och vara omringad med kärlek.

Med det kan jag säg till er där ute att nästan allt är möjligt även när det känns helt omöjligt.

Önskar er alla en glad sommar!

Hej alla där ute!

Nu var det väldigt längesen jag skrev något i tråden. Så tänkte ge en liten uppdatering kring min skuldbild och hur det gått med att inte spela.

Om jag börjar med spelande så skulle jag säga att det gått bra trots ett återfall under förra sommaren. Var nära att komma under miljonen i skulder men ökade på skulden med 100.000kr så hamnade nästan på 1.100.000kr i augusti. Återfall kommer men jag lyckades hindra mig själv så det inte blev värre! Känner inget sug eller dylikt nu och känner mig inte orolig för att få ett återfall.

Nu till min skuldbild:

Nordea: 172.636kr 8,65%
SEB: 191.263kr 9,13%
Ikano: 294.087kr 8,89%
Sevenday: 336.617kr 8,75%
Fairlo: 2.537kr 18% (tror jag)

Totalt: 999.140kr!!!

Jag har alltså nått en stor milstolpe denna månad. Jag har kommit ner till en totalskuld som är på 6 siffror istället för 7 siffror. Helt sjukt att jag på något sätt kunnat klara detta. Det trodde inte jag när jag haft en skuld på drygt 1.500.000kr räknat med dom 100.000kr jag ökade skulden på i somras.

Måste säga att jag är sjukt stolt över mig själv och det är en lättnad att nå denna milstolpe.

Egentligen skulle jag kunnat minska min skuld mer, men har valt att faktiskt leva livet med med lite guldkant ibland. Känner att det varit helt rätt val också för jag mår 100000 gånger bättre än vad jag gjorde när denna tråd startades och jag ville inte leva mer.

Känner inte heller att mina skulder påverkar lika negativt som det gjorde innan. Har väl hittat en acceptans i det hela och känner att jag ändå har ett bra liv. Självklart suger det med mycket skulder, men det viktigaste som finns är inte pengar. Det viktigaste är att må bra och vara omringad med kärlek.

Med det kan jag säg till er där ute att nästan allt är möjligt även när det känns helt omöjligt.

Önskar er alla en glad sommar!
Så fint att läsa, bra kämpat!
Önskar dig en härlig sommar. <3

Bra jobbat! Man ska även tänka på sig själv och uppleva saker i livet när man bara lever en gång.

Hej alla. Det var längesen man skrev något här. Är aktiv med att läsa inlägg men uppdaterar väldigt sällan, men nu var det dags.

jag håller mig fortfarande spelfri och mår bra för det mesta. Sjävklart är det jobbigt ibland med alla skulder osv men jag har accepterat det för längesen.

Mina skulder går sakta men säkert neråt. Betalar i den takt jag känner för eftersom jag även vill kunna leva lite också.

Min lånebild ser ut så här i dagsläget:

• Sevenday 318.123kr 8,75% (inte sänkt räntan en enda gång.)
Ikano 264.915kr 6,34%
• SEB 158.731kr 7,13%
• Nordea 144.629kr 6,9%
Fairlo 24.553kr 24%
• Totalt: 910.951kr

Är i tankarna på att ansöka om nytt lån för att försöka få sänkt ränta på sevenday och få bort fairlo. Helst av allt skulle jag vilja samla allt men tror inte det är möjligt.

Mina förutsättningar på UC ser iaf ut såhär:
• Inkomst: 525.500kr
• Ränteutgifter: 88.000kr
• FF: 0
• Riskprognos: 0,3% (mycket bra)
• Lån på UC: 886.937kr

Vad tror ni om mina chanser? Förslag och inputs tas gärna emot!

Allt gott.

Så himla bra gjort och kämpat! Fortsätt så och det kommer bli bättre med tiden. Jag är 50+ och har lyckats ställa till det med ekonomin ( ja spel även för mej) men har nog löst det på några år till. Men vill bara säga att du är ju rätt så ung och har så många år framför dej. Så får du bara ner skulden till typ hälften så blir inte månadskostnaden så hög och du kan då börja leva rätt normalt.

Som svar på din fråga. Betala bort Fairlo. Kolla sen med Collector eller boka tid med din bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp