• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bra för den som väntar brev fr Kf

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Upp till 80 dagars väntetid för att registrera ett ärende och skicka iväg betalningsföreläggande.
Jag fick ett sms idag om påminelse av delgivningskvitto har aldrig fått det på sms förut.
Har kronofogden börjat skicka sms nu istället för brev:D @Lasseman ? Skulle ringa o bekräfta
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Jag fick ett sms idag om påminelse av delgivningskvitto har aldrig fått det på sms förut.
Har kronofogden börjat skicka sms nu istället för brev:D @Lasseman ? Skulle ringa o bekräfta

Tror delgivarna smsar ibland, dom kanske gör det från bf-avdelningarna också.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Jag fick ett sms idag om påminelse av delgivningskvitto har aldrig fått det på sms förut.
Har kronofogden börjat skicka sms nu istället för brev:D @Lasseman ? Skulle ringa o bekräfta
Började lära känna Kf för ca 8 år sedan, fått massor med förelägganden men ALDRIG påminnelse per sms.
Det här måste ha med att göra att de inte hinner hantera alla ärenden.
Sms är väl inte så pålitligt sätt att kommunicera?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Började lära känna Kf för ca 8 år sedan, fått massor med förelägganden men ALDRIG påminnelse per sms.
Det här måste ha med att göra att de inte hinner hantera alla ärenden.
Sms är väl inte så pålitligt sätt att kommunicera?
Nej blev så förvånad fick uppmaning om att ringa o bekräfta kvittot eller skicka in direkt men vet inte vilket det är för jag har inga kvitton ligger nu.
Tänk om det är delgivnings kvitto som hamnat hos grannen eller någon annan i huset:D
Får ringa på måndag det stod också att delgivningsman kan komma att besöka mig i hemmet eller arbetsplatsen som det gör på kvitton.
Kan ha med det att göra som du skriver att det är lång väntetid nu.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det är väl lika bra nu att @Lasseman börjar delge oss direkt här på forumet... via PM :D:D:D:D;)
Ja visst men Lasseman är här som privat person. Men han är bra på att svara på frågor om KFM :)
Han borde bli trött på alla frågor då han jobbar med det hela dagarna
Men vi är tacksamma att han orkar göra det:) För honom blir det väl att vara på jobbet 24/7;)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Ja visst men Lasseman är här som privat person. Men han är bra på att svara på frågor om KFM :)
Han borde bli trött på alla frågor då han jobbar med det hela dagarna
Men vi är tacksamma att han orkar göra det:) För honom blir det väl att vara på jobbet 24/7;)
Han är väl här som privat person lika mkt som anställd på Kf. Han kan ha nytta i jobbet av allt han läser här.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp