• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Bra säljsidor?

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Ni som säljer saker, vilka sidor säljer ni på? Vilka går snabbast. För jag hittar inte sphock nu. Och jag orkar verkligen inte med att skicka och sånt här. Om det inte är smidigare än vad jag föreställer mig.. för nu var det någon jävel.. ursäkta ordvalet. Som sa till mig att man efter ett år eller ett visst antal månader kunde avsluta sin spelavstängning på spelpaus. Och då gjorde jag ju såklart det, efter att ha varit borta från spel väldigt länge. Så dem sista 3000 kronorna flög iväg, vet inte ens vad jag tänkte. Men ju längre ner pengarna kom desto mer tänker man ju att ”jag sätter in 300 till så vinner jag säkert tillbaka pengarna”. Så nu står jag här, med 5 kronor på kortet. Men jag har ganska mycket kläder, väskor och jackor jag kan göra mig av med. Och jag har mat i ungefär 2 veckor till.. ciggen ska vi inte ens börja prata om för dem tog slut för 20 min sen. Så ångesten är hög, men jag ska fixa de här..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 262
Mottagna reaktioner
862
Poäng
717
Är väl blocket/tradera men känns som att folk konstant säljer på Facebook-sidorna. Typ "Köp och sälj XXX' län".

Om din creditsafe är okej och du inte har stora skulder till Klarna kan du ju ansöka om deras Klarna-kort där du kan samla köp till månadsfaktura och delbetala, det räddar mig den här månaden att jag fick lite utrymme där.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 751
Poäng
9 787
Bra läge att sluta röka nu då.

Tradera med korta annonstider, kortaste är väl 3 dagar.
Jag har använt facebook också men det blir jämt besvärligt.
 

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
133
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Tradera är väldigt bra och lätt att få sålt saker.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 765
Mottagna reaktioner
1 540
Poäng
1 117
Regga dig på spelpaus igen före du säljer något. Eller ännu bättre: maila alla spelbolag för att spärra dig på livstid.

Blocket bör gå snabbast då det är utan bud tider. Skicka är inga problem. Gå till närmaste postombud, snöra mer i ett paket , skriva avsändare och säga: hej jag skulle vilja skicka iväg detta. bara du skriver i annonsen att betalnings sker först, eller att frakten betalas i förväg.
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Är väl blocket/tradera men känns som att folk konstant säljer på Facebook-sidorna. Typ "Köp och sälj XXX' län".

Om din creditsafe är okej och du inte har stora skulder till Klarna kan du ju ansöka om deras Klarna-kort där du kan samla köp till månadsfaktura och delbetala, det räddar mig den här månaden att jag fick lite utrymme där.
Aa nej klarna tycker inte om mig, min syster tog en soffa på klarna på avbetalning. 20 tusen, sen missade hon fakturor så dem skickade till inkasso. Så betalade hon hela summan men dem har spärrat mitt konto där. Pratat med dem 3 gånger och försökt få dem ta bort de men det funkade inte. Lagt upp saker på tradera men nu har det gått 3 dagar och det är 2 timmar kvar på annonserna och inga bud..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 751
Poäng
9 787
Aa nej klarna tycker inte om mig, min syster tog en soffa på klarna på avbetalning. 20 tusen, sen missade hon fakturor så dem skickade till inkasso. Så betalade hon hela summan men dem har spärrat mitt konto där. Pratat med dem 3 gånger och försökt få dem ta bort de men det funkade inte. Lagt upp saker på tradera men nu har det gått 3 dagar och det är 2 timmar kvar på annonserna och inga bud..

Hur påverkar din systers missade fakturor din relation med klarna?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 751
Poäng
9 787
Hon tog den i mitt namn. För hennes klarna funkade inte då. Men min gjorde det av någon anledning fast att jag har lån på varenda låneföretag som finns typ.

Ah ok. Tråkigt om annans slarv sätter dig i klistret. Kan dock av erfarenhet tänka mig att systern redan var spärrad där..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp