Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Brev från Ecster

Hej .
Jag har fått brev i från Ecster där de efterfrågar kontantuttag jag gjort på kortet .
Har tagit ut cirka 35 000 på kortet under en 2 månaders period . Dessa pengar har jag satt in på ett annat konto .
De vill nu ha underlag och förklaring till uttagen .
De är väl inget problem om jag har underlag på insättningarna på annat konto med förklaring ?

Det är nog något ecster måste svara på. Svarar du inte kommer dom spärra kortet.

Jag har redan svarat . Men tänkte om nån hade erfarenhet .

Alltså det är så jävla tramsigt, mest för att kunden (i detta fall Trond) kan ju säga vad fan som helst.

Köpt ett får, husvagn, ja han kan i princip säga att han köpt en massa köpeflickor och kokain för pengarna - vad fan ska ecster göra :D?

Dom ställer frågan för att dom måste jag köper det men det är ju inte så att en terrorfinansiär eller dylikt kommer säga till Ecster hej ecster jag skickade pengarna till alqaida.

Dom ställer frågan för lagen kräver det och sen tar liksom hela grejen över.

Skickade skärmdumpar på samtliga insättningar som är gjorda på samma dag som uttagen är gjorda. Tycker att de ska inte vara några problem

Alltså det är så jävla tramsigt, mest för att kunden (i detta fall Trond) kan ju säga vad fan som helst.

Köpt ett får, husvagn, ja han kan i princip säga att han köpt en massa köpeflickor och kokain för pengarna - vad fan ska ecster göra :D?

Dom ställer frågan för att dom måste jag köper det men det är ju inte så att en terrorfinansiär eller dylikt kommer säga till Ecster hej ecster jag skickade pengarna till alqaida.

Dom ställer frågan för lagen kräver det och sen tar liksom hela grejen över

.... man borde flytta över det här ansvaret till en myndighet.

T.e.x. - bankens ENDA skyldighet är att skicka över en lista på överföringar/Swishar. Det är ju tämligen enkelt digitalt 2022 att lösa.

Sen kollar den här myndigheten dessa listor mot personer som exemplevis är misstänkta i narkotikaverksamhet eller säg har SÄPO på sig på grund utav att dom rest till Damaskus för att strida för IS 2014.

Eller om Benny Husvagnsson varit sjukpensionär sedan 2009 men får överföringar på 150 kronor varenda dag av mindeåriga. Typ.

Det är liksom befängt att vanliga arbetande personer måste deklarera varför dom har swishat sin partner 5.000 kronor 26:e i samband med att räkningar betalas. Det blir bara löjligt och dessutom ska då en bankman som sitter på den här avdelningen hos banken avgöra om Erik Eriksson är en suspekt filur eller inte? Det fungerar ju uppenbarligen inte och folk blir bara irriterade.

Hej .
Jag har fått brev i från Ecster där de efterfrågar kontantuttag jag gjort på kortet .
Har tagit ut cirka 35 000 på kortet under en 2 månaders period . Dessa pengar har jag satt in på ett annat konto .
De vill nu ha underlag och förklaring till uttagen .
De är väl inget problem om jag har underlag på insättningarna på annat konto med förklaring ?
Helt sjukt vad kontrollerande banker har blivit. Var på Hästveda marknad i dag och pratade med Irländsk knalle, han bara skrattade åt oss svenskar att vi accepterar att bli så kontrollerade. Han menade på att dom vill ha reda på allt! Vart vi äter, när vi äter, vad vi har för kläder, ( tex info som trustly , Kreditz får reda på….) helt sjukt egentligen

När man ringer (för det finns inget annat sätt att ta ut pengar på) till Ikano banken och vill ta ut några tusen fr ikea krediten till bankkontot, de frågar vad man ska ha pengarna till. Till att betala inkassoskulder… säger man knappast, det får bli renovering eller liknande. Men känns obekvämt när de frågar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp