Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Budget. Idag har jag passat på att göra en inventering av sånt som behöver köpas för att räcka till slutet av oktober. Normalt sett gör jag detta i samband med lön men vissa saker är slut och fanns nu på bra erbjudande. Beställde lite från apotea, och bläddrade i nästa veckas reklamblad för att se vart det jag behöver finns billigast kommande vecka.

Ska även se över lite mat och veckohandla. Finns mycket i frysen så mest komplettering som behövs av mejeri, frukt och grönt.

Nu när jag inte jobbar försöker jag att inte heller använda linser lika ofta så förmodligen slipper jag den kostnaden kommande månad också.

Är det något som jag tycker hjälper budgeten för mat och hushållsprodukter så är det att ha koll på olika butiker och priserna. Nu när jag går hemma så kan jag lika gärna gå 3 vändor till affärer, det tar tid men det har jag ju. Det skiljer verkligen i priser på många saker och nuförtiden köper jag nästan alltid exempelvis städ- och tvättprodukter där det är billigast. Likaså att när det är rabatter köpa storpack om det är betydligt bättre kilopris tex. Om man nu har möjlighet så sparar det in pengar i längden.
Denna månad har jag handlat mat och hushållsartiklar för ca 600:- vecka, så jag är nöjd!

1758006315135.png

Bra takt på omprövningarna just nu.
  • 2 September så hanterade KFM omprövningar från 2 Maj
  • 9 September (förra veckan) så hanterade KFM omprövningar från 20 Maj
  • 16 September (Idag) hanterar KFM omprövningar från 9 Juni
Om det håller det i sig att dom bearbetar närmare 20 dagar av omprövningar per vecka så kommer väntetiderna för omprövning försvinna snabbt. Förhoppningsvis är det lite färre omprövningar att bearbeta från semesterperioden också
Så du kanske inte behöver vänta så vansinnigt länge.

Senast ändrad:
Visa bilaga 5356

Om det håller det i sig att dom bearbetar närmare 20 dagar av omprövningar per vecka så kommer väntetiderna för omprövning försvinna snabbt. Förhoppningsvis är det lite färre omprövningar att bearbeta från semesterperioden också
Bra om väntetiderna kan minska såklart! Men samtidigt vet jag inte om det är till min fördel eller nackdel om det handläggs tidigare? Känns som det kan gå hur som helst med min skuldsanering framöver, även om jag lovat mig själv att ta den striden på alla sätt jag kan för att få behålla den.

Räknat lite på det och om jag skulle vara sjukskriven året ut, så skulle jag aug-nov kunna betala totalt 2 av 4 månaders inbetalningar. Blir jag sjukskriven ytterligare 2 månader så 1 av 2. Är jag därefter tillbaka i jobb så skulle jag ligga 3 efter totalt men då kunna börja jobba ikapp dom allt eftersom. Det blir lite en kamp mot klockan men jag kommer göra ett försök förutsatt jag får en rimlig prognos och fortsatt sjukpenning. :folded:

Bra om väntetiderna kan minska såklart! Men samtidigt vet jag inte om det är till min fördel eller nackdel om det handläggs tidigare? Känns som det kan gå hur som helst med min skuldsanering framöver, även om jag lovat mig själv att ta den striden på alla sätt jag kan för att få behålla den.
Det är till din fördel att få hantera det så snabbt som möjligt när du ligger så få betalningar efter som möjligt. Bry dig inte just nu om vad det står att du ska betala per månad och ge inte upp något!

Kan du betala 0, 1000 eller 3000kr så gör det, finns inget att spara på. För att visa att du betalar vad du kan för att behålla skuldsaneringen. Du vill heller inte att skuldsaneringen ska börja om då du inte vill tappa tid och pengar redan betalda, så det är bättre att föreslå/försöka övertyga handläggaren att du i framtiden ska göra allt för att betala ikapp via ex betalfria månader istället tills du är ikapp, då du vill undvika att tappa tid och att du kan fixa det.

Det är viktigt att försöka undvika att börja om då du har haft skuldsanering typ ett halvår, man vill inte att ett halvår av tid och pengar försvinner, bättre lösning kanske att offra 2 betalfria månader i framtiden än börja om 6 månader

Senast ändrad:
Det är till din fördel att få hantera det så snabbt som möjligt när du ligger så få betalningar efter som möjligt. Bry dig inte just nu om vad det står att du ska betala per månad och ge inte upp något!

Kan du betala 0, 1000 eller 3000kr så gör det, finns inget att spara på. För att visa att du betalar vad du kan för att behålla skuldsaneringen. Du vill heller inte att skuldsaneringen ska börja om då du inte vill tappa tid och pengar redan betalda, så det är bättre att föreslå/försöka övertyga handläggaren att du i framtiden ska göra allt för att betala ikapp via ex betalfria månader istället tills du är ikapp, då du vill undvika att tappa tid och att du kan fixa det.

Det är viktigt att försöka undvika att börja om då du har haft skuldsanering typ ett halvår, man vill inte att ett halvår av tid och pengar försvinner, bättre lösning kanske att offra 2 betalfria månader i framtiden än börja om 6 månader
Som jag har skrivit förut så är min prioritet just nu att säkra pengar för hyra och mat framåt. När jag känner mig trygg med det genom prognos och sjukpenning tex, så kommer jag också betala in det jag kan.

Visst kan jag förstå tanken med att inte vilja börja om, men beroende på hur långdragna problemen blir så skulle det inte störa mig alls att börja om. Det viktigaste är att jag inte förlorar min chans till en skuldfri framtid. :)
Säg att man är 3 månader efter och ska ta ikapp det i huvudsak under betalfria månader. Då är det buffert för andra oförutsedda händelser man tappar och så kanske man hamnar i nya problem, så det beror väl lite på. En månad däremot är ju inga problem.

Räknat lite på det och om jag skulle vara sjukskriven året ut, så skulle jag aug-nov kunna betala totalt 2 av 4 månaders inbetalningar. Blir jag sjukskriven ytterligare 2 månader så 1 av 2. Är jag därefter tillbaka i jobb så skulle jag ligga 3 efter totalt men då kunna börja jobba ikapp dom allt eftersom. Det blir lite en kamp mot klockan men jag kommer göra ett försök förutsatt jag får en rimlig prognos och fortsatt sjukpenning. :folded:
Jag tror helt ärligt att du ska inte vara orolig för din skuldsanering. Det här som nu hänt är ju inget du kunnat påverka. Alla kan råka ut för sjukdom m efterföljande längre sjukskrivning. Du har ju dessutom omprövat.
Din sanering kommer inte avbrytas bara så där utan att du får möjlighet att berätta varför du inte kunnat betala. Alla vet att hyra o mat måste gå först.
Kolla i länken jag klistrat in så finns det upptaget ex på fall där personer legat efter flera betalningar men det har ändå ansetts som ringa relaterat till vad som orsakat det.

Jag tror helt ärligt att du ska inte vara orolig för din skuldsanering. Det här som nu hänt är ju inget du kunnat påverka. Alla kan råka ut för sjukdom m efterföljande längre sjukskrivning. Du har ju dessutom omprövat.
Din sanering kommer inte avbrytas bara så där utan att du får möjlighet att berätta varför du inte kunnat betala. Alla vet att hyra o mat måste gå först.
Kolla i länken jag klistrat in så finns det upptaget ex på fall där personer legat efter flera betalningar men det har ändå ansetts som ringa relaterat till vad som orsakat det.
Tack för peppande ord! :)
Jag har ju någonstans från början haft magkänslan att skuldsaneringen inte kommer stå och falla med det här, men visst är det lätt att ändå fastna i oro och övertänkande.

Visa bilaga 5356

Jag gjorde omprövning 15/5. Dem kontaktade mig i fredags 12/9

Jag har tidigare gillat denna tråden, men det handlar inte så ofta om budget och ekonomitips längre, utan om ansökan och väntetider osv. Kan vi inte snälla försöka hålla den till vad rubriken säger ”budget och ekonomitips”? ❤️

Jag har tidigare gillat denna tråden, men det handlar inte så ofta om budget och ekonomitips längre, utan om ansökan och väntetider osv. Kan vi inte snälla försöka hålla den till vad rubriken säger ”budget och ekonomitips”? ❤️
För min del, som startat tråden, så är det helt okej med avstickare på annat. Det enda kravet jag har är att man respekterar och stöttar varandra. Men med det sagt hade jag också gärna sett mer av framförallt "budget" om folk vill dela med sig av hur dom budgeterat på begränsad budget, som i löneutmätning, skuldsanering eller andra existensminimum :)

Jag har fattat som att kfm uppdaterar varje tisdag om vart de är i ansökningarna för skuldsanering.
Men hur många dagar brukar de hinna med på 1 vecka? Såg att de stod 20’januari nu. Vad kan man förvänta sig att de står på tisdag nästa vecka? Har de hunnit in i februari då eller va tror ni? :)

För min del, som startat tråden, så är det helt okej med avstickare på annat. Det enda kravet jag har är att man respekterar och stöttar varandra. Men med det sagt hade jag också gärna sett mer av framförallt "budget" om folk vill dela med sig av hur dom budgeterat på begränsad budget, som i löneutmätning, skuldsanering eller andra existensminimum :)
Allt hänger ihop eller hur?;) All väntan på skulsanering, lön mm. Många av oss mår dåligt av situationen vi satt oss i. Det är inte lätt att leva på minimala inkomster. Själv har jag inte riktigt fått "balans" i tillvaron. Men jag får iallafall pengar från f.k 26:e. Har du fått besked Jessica87?

Jag har fattat som att kfm uppdaterar varje tisdag om vart de är i ansökningarna för skuldsanering.
Men hur många dagar brukar de hinna med på 1 vecka? Såg att de stod 20’januari nu. Vad kan man förvänta sig att de står på tisdag nästa vecka? Har de hunnit in i februari då eller va tror ni? :)
Svårt att säga, men 7-10 dagar kan det nog hoppa fram. Förhoppningsvis hoppar det fram mer än 7 så dem kortar ner ledtiderna.

Allt hänger ihop eller hur?;) All väntan på skulsanering, lön mm. Många av oss mår dåligt av situationen vi satt oss i. Det är inte lätt att leva på minimala inkomster. Själv har jag inte riktigt fått "balans" i tillvaron. Men jag får iallafall pengar från f.k 26:e. Har du fått besked Jessica87?
Visst är det så. Inte minst budget och hur man hanterar en ekonomi här och nu om närmsta framtiden ekonomiskt är osäker. Skönt att du får från FK ! Kommer du kunna betala det du ska till skuldsaneringen?

Jag har fått godkänt sjukpenningen av FK så får också den 26e. Är just nu sjukskriven till det datumet men med all sannolikhet blir det förlängt då man hittade skador på handen på magnetröntgen.

Med 1 vecka till lön (sjukpenning) har jag 1500:- kvar. Ligger inte efter med något, har medicin, linser och bra med mat i frys och skafferi, så behöver bara fylla på med lite mejeri, frukt och grönt kommande vecka.

Det har varit en tuff månad och i början på lönemånaden så hade jag inte trott att den här skadan skulle vara så allvarlig. Eller kanske förnekade jag det. Så en hel del onödiga kostnader blev det och hade jag vetat vad jag vet nu hade jag tänkt annorlunda. Men ingen är perfekt och jag tror att jag faktiskt lärt mig värdet av iaf en liten buffert på ett annat sätt nu.
Matinköp ligger bra till på 1500:- i butik och 700:- ute pga i huvudsak ett stort antal dagar på sjukhus i annan stad då jag behövt äta lunch ute.

Budgetering för kommande månad kommer, detaljerad. Men först den 26e när jag fått sjukpenning samt förhoppningsvis prognos framåt.

Vore tacksamt för oss som väntar! :)
Japp, men samtidigt så har jag gjort detta några gånger. Man glömmer bort det och livet fortsätter som vanligt tills dem ringer.

Visst är det så. Inte minst budget och hur man hanterar en ekonomi här och nu om närmsta framtiden ekonomiskt är osäker. Skönt att du får från FK ! Kommer du kunna betala det du ska till skuldsaneringen?

Jag har fått godkänt sjukpenningen av FK så får också den 26e. Är just nu sjukskriven till det datumet men med all sannolikhet blir det förlängt då man hittade skador på handen på magnetröntgen.
Jag tror nog det. Måste sätta mej ner och göra budget. Det har varit fruktansvärt rörigt flera månader. :(

Jag tror nog det. Måste sätta mej ner och göra budget. Det har varit fruktansvärt rörigt flera månader. :(
Förstår dig. Stress och oro kan ju göra det svårt, särskilt för vissa, att fokusera på det som man kanske egentligen borde. Jag är likadan men begriper nu iaf varför.

Förstår dig. Stress och oro kan ju göra det svårt, särskilt för vissa, att fokusera på det som man kanske egentligen borde. Jag är likadan men begriper nu iaf varför.
Jag tappar huvet helt när det blir för mycket. Får ta nya tag och göra bättre. När får du besked angående skadan?

Jag tappar huvet helt när det blir för mycket. Får ta nya tag och göra bättre. När får du besked angående skadan?
Jag förstår. Nästa fredag hoppas jag. Jag har ju redan läst utlåtandet i min journal kring vad som hittats på magnetröntgen så jag misstänker väl att operation kan bli aktuellt. Men vi får se.

Jag var förberedd. Jag har sagt att det inte känns lovande. Men när läkaren idag tittade på mig och sa "du är inte tillbaka inom ett halvår, det kan ta ett år" så kändes det ändå som en del av min värld rasade. :'(
Det är inte ens helt säkert att jag kommer tillbaka, men vi tror och hoppas.
Jag kommer således fortsätta med att inte betala på skuldsaneringen, jag har inte råd att göra den prioriteringen just nu. Tack till er som envist manade till att skicka in en omprövning, det visade sig ju vara befogat!

Budget då.
Jag förvaltar alltså ca 14500:-, motsvarande förbehållsbeloppet.

Hyra, el och andra nödvändiga räkningar såsom akassa, mobil mm landar på 8500:-
Jag budgeterar 2800:- på mat, och 500:- på övrigt nödvändigt.
Det blir 2700:- kvar och dom lär ju gå åt då det alltid dyker upp saker. Bland annat en medicin som varit restad länge som jag behöver åka många mil för att hämta.

Får man använda sitt friskvårdsbidrag under pågående sjukskrivning, vet någon det?

Jag var förberedd. Jag har sagt att det inte känns lovande. Men när läkaren idag tittade på mig och sa "du är inte tillbaka inom ett halvår, det kan ta ett år" så kändes det ändå som en del av min värld rasade. :'(
Jag kommer således fortsätta med att inte betala på skuldsaneringen, jag har inte råd att göra den prioriteringen just nu. Tack till er som envist manade till att skicka in en omprövning, det visade sig ju vara befogat!

Budget då.

Det blir 2700:- kvar och dom lär ju gå åt då det alltid dyker upp saker. Bland annat en medicin som varit restad länge som jag behöver åka många mil för att hämta.

Får man använda sitt friskvårdsbidrag under pågående sjukskrivning, vet någon det?
Ibland suger livet riktigt hårt! även om det för det mesta brukar lösa sig så hjälper det föga när det suger.

Budget då.

Men vilken diagnos gav doktorn dej ? Var det nåt i handen ? Om det är en arbetsskada så får du ut ersättning . Arbetsgivaren har skyldighet att anpassa dina arbetsuppgifter eller omplacera dig under tiden du är sjukskriven så du kan jobba .Det måste ju finnas NÅT du kan göra på jobbet typ 40 % .
Jag hade tjatat hål i huvudet på min chef Kopiera papper eller vad som helst .. ringa samtal … greja .. några timmar varje dag måste väl gå att ordna med .

Men vilken diagnos gav doktorn dej ? Var det nåt i handen ? Om det är en arbetsskada så får du ut ersättning . Arbetsgivaren har skyldighet att anpassa dina arbetsuppgifter eller omplacera dig under tiden du är sjukskriven så du kan jobba .Det måste ju finnas NÅT du kan göra på jobbet typ 40 % .
Jag hade tjatat hål i huvudet på min chef Kopiera papper eller vad som helst .. ringa samtal … greja .. några timmar varje dag måste väl gå att ordna med .
Ja jag har två skador i handen varpå jag är remitterad vidare till kirurg. Jag vet att arbetsgivaren har den skyldigheten, men jag vet också alla omständigheter och varför det i dagsläget är svårt. Förhoppningen är att hitta någonting framåt men det är mycket som spelar in.

Troligen arbetsskada ja men har också försämrats successivt vid saker jag gjort hemma så inte helt klarlagt. Ska prata med en som har bra koll kring det där nästa vecka.

Just nu behöver jag smälta beskedet och sen får jag ta en sak i taget när tid kommer helt enkelt. :)

Budget när livet händer. Jag försöker ta en dag i taget nu och lita på att det ordnar sig. Jag har varit ledsen sista dagarna. Tankarna snurrar som en centrifug på speed.
Men jag har en plan och jag måste orka hålla kvar vid den nu, och ta en vecka i taget.

När det gäller ekonomin så tror jag att jag just ju behöver bryta ner budgeten lite.
2500:- är kvar på matbudget och 2700:- är kvar på övrigt. Så 5200:-/4 veckor = 1300:- i veckan ungefär.
När jag går hemma såhär så drar kostnaderna lätt iväg. Det blir långa dagar. Man handlar lite extra och man vill gärna göra något mer än att gå promenader, träna det man kan, och sköta hemmet.
Men på 1300:- veckan kanske man kan räkna med att 200-300:- ska vara lite safety om nåt dyker upp, sen ca 500:- på mat och 500:- på nöjen/övrigt. 500:- på mat är inte så mycket men jag räknar med att inte behöva köpa så mycket kött då det finns mycket i frysen.

Får man sälja saker på tex Vinted som sjukskriven eller skulle det räknas som arbete ? Vi pratar inte om ett värde över 5000:- förmodligen låååångt mindre.

Så trist att detta kommer precis nu efter inledande också. Får hoppas att det går bra både med återhämtning och med saneringen. Såg också att du nämnde att det kan vara en arbetsskada. Har du kollat med facket? Om skadan klassas som en arbetsskada kan du ha rätt till extra ersättning från ex AFA Försäkring (om din arbetsplats har kollektivavtal). Tror det är här man söker: https://www.afaforsakring.se/forsakring/anmal

Men annars så ta kontakt med facket/skyddsombudet på jobbet, brukar finnas kontaktuppgifter via intranätet eller liknande. Dom kan säkert hjälpa dig med att kolla upp vilka försäkringar ni har via jobbet och om det finns andra försäkringar via ex facket. Kanske även kolla hemförsäkring och om du har livförsäkring.
Bra att finkamma samtliga möjligheter till att få loss pengar. Så om du är hemma till veckan så kan du ju pyssla med att ta kontakt och ringa/maila Facket, afa, skyddsombud, hemförsäkring, livförsäkring, andra försäkringar via jobbet etc så att du inte missar ersättning du har rätt till.

Bra att du budgeterar också. Det kanske du kan redovisa i ett mail till handläggaren när omprövning hanteras och hur du har tänkt ekonomiskt för att visa att du tar det seriöst. Ibland blir det som det blir och då får man prioritera det allra viktigaste helt enkelt.

Väntetiderna för omprövning blir kortare nu också har jag märkt så det kanske är lite positivt om det innebär att du missar en betalning mindre innan den hanteras. Får hoppas den trenden håller i sig.

Krya på dig, försöka jobba med rätt kost och när det passar lättare träning så leder det förhoppningsvis till lite snabbare återhämtning

Senast ändrad:
Så trist att detta kommer precis nu efter inledande också. Får hoppas att det går bra både med återhämtning och med saneringen. Såg också att du nämnde att det kan vara en arbetsskada. Har du kollat med facket? Om skadan klassas som en arbetsskada kan du ha rätt till extra ersättning från ex AFA Försäkring (om din arbetsplats har kollektivavtal). Tror det är här man söker: https://www.afaforsakring.se/forsakring/anmal

Men annars så ta kontakt med facket/skyddsombudet på jobbet, brukar finnas kontaktuppgifter via intranätet eller liknande. Dom kan säkert hjälpa dig med att kolla upp vilka försäkringar ni har via jobbet och om det finns andra försäkringar via ex facket. Kanske även kolla hemförsäkring och om du har livförsäkring.
Bra att finkamma samtliga möjligheter till att få loss pengar. Så om du är hemma till veckan så kan du ju pyssla med att ta kontakt och ringa/maila Facket, afa, skyddsombud, hemförsäkring, livförsäkring, andra försäkringar via jobbet etc så att du inte missar ersättning du har rätt till.

Bra att du budgeterar också. Det kanske du kan redovisa i ett mail till handläggaren när omprövning hanteras och hur du har tänkt ekonomiskt för att visa att du tar det seriöst. Ibland blir det som det blir och då får man prioritera det allra viktigaste helt enkelt.

Väntetiderna för omprövning blir kortare nu också har jag märkt så det kanske är lite positivt om det innebär att du missar en betalning mindre innan den hanteras. Får hoppas den trenden håller i sig.

Krya på dig, försöka jobba med rätt kost och när det passar lättare träning så leder det förhoppningsvis till lite snabbare återhämtning
Tack för omtanken!
Jag är själv skyddsombud ;) Men jag har tänkt prata lite med facket vid tillfälle med för att få hjälp att inte missa något med försäkringar rättigheter och annat.
Men ja, jag har en hel lista på olika samtal och saker jag behöver kolla upp den närmsta tiden. Även försäkringar ja. Svar ja, arbetsskada men inte olycksfall så lite oklart hur det ska anmälas hos oss. Ska kolla med en ansvarig.

Gällande kost och träning så har jag en lång lång bakgrund av det, så jag började lägga om kosten lite redan tidigt i förloppet och har tänkt göra det ännu mer fokuserat inför en ev operation. Tränar en hel del även om det såklart är modifierat då jag inte får belasta handen.

Jag har mejlat igen idag faktiskt och förklarat kort så dom vet, och att jag har omprövat. Vill inte att det ska framstå som att jag bara struntat i det.

Den stora långsiktiga oron i detta är såklart är bli utförsäkrad innan man hinner tillbaka till sitt vanliga jobb. Men jag får försöka fokusera på en vecka i taget och vad jag kan göra här och nu.

Min förlängda sjukpenning är godkänd till slutet av december, vilket är en stor lättnad. Trots att det är en rejäl minskning i inkomst så är det en inkomst. Fick även besked idag att jag kommer att remitteras till en specialist handkirurg på ett sjukhus ca 15 mil hemifrån så då kommer jag också behöva ställa in mig på resekostnader och eventuell övernattning. Är ju med all sannolikhet åtminstone en bedömning och sen en operation som kommer att ske där.
Tacksam att jag lyssnat på min egen känsla och lagt undan iaf några få tusenlappar.

För 2 år sen handlade allt om spelandet. Vinster och förluster, jakten på nästa lån. För ett halvår sen handlade allt om att få en godkänd skuldsanering. Idag handlar det mest om förhoppningen att få skadan tillräckligt bra för att kunna fortsätta i mitt nuvarande yrke och med träningen. Perspektiv hörni, perspektiv.

Men 15 mil är inte så långt så du behöver övernatta. Låna en bil vet ja , det är max 2 timmars körning , om du kan greppa ratten dvs . Besöket tar ca 30 min. Då är du hemma igen samma dag. Eller om du inte kör så ta buss eller tåg .
Handkirurgen har långa väntetider eftersom de är så nischade , kan vara bra att veta. Så väntan blir det , men sånt är vi ju vana med här på detta forumet haha !

Men 15 mil är inte så långt så du behöver övernatta. Låna en bil vet ja , det är max 2 timmars körning , om du kan greppa ratten dvs . Besöket tar ca 30 min. Då är du hemma igen samma dag. Eller om du inte kör så ta buss eller tåg .
Handkirurgen har långa väntetider eftersom de är så nischade , kan vara bra att veta. Så väntan blir det , men sånt är vi ju vana med här på detta forumet haha !
Jag har inte körkort och svårt att hitta nån som kan köra tyvärr då folk jobbar. Ev kan jag bli hämtad efter operation men i övrigt. Är det tidig morgon när inte tåg går så får man ju övernatta. Och samma om man inte tar sig hem senare på dagen. Men det löser sig, jag är bra på att hitta bra resor och boenden billigt, det är ett gammalt "intresse" :facejoy:

Angående väntetid så sågs det vara kortare dit jag ska, och vid detta laget bör jag bli hyffsat prioriterad så jag håller tummarna.

"Universum säger inte nej. Universum säger- inte nu, men sen. Universum säger- inte det här, men något bättre."

Jag har inte körkort och svårt att hitta nån som kan köra tyvärr då folk jobbar. Ev kan jag bli hämtad efter operation men i övrigt. Är det tidig morgon när inte tåg går så får man ju övernatta. Och samma om man inte tar sig hem senare på dagen. Men det löser sig, jag är bra på att hitta bra resor och boenden billigt, det är ett gammalt "intresse" :facejoy:

Angående väntetid så sågs det vara kortare dit jag ska, och vid detta laget bör jag bli hyffsat prioriterad så jag håller tummarna.
Hoppas allt ordnar sig för dig.. inte kul att allt det här hände när du precis fått beviljad skuldsanering

Har du själv valt det här andra sjukhuset eller är det ditt ordinarie sjukhus som ordnat med det?
Om det senare - kolla med möjlighet om sjuktransport hem iaf.

När jag blev skickad till ett annat sjukhus så fick jag sjuktransport hem.

Har du själv valt det här andra sjukhuset eller är det ditt ordinarie sjukhus som ordnat med det?
Om det senare - kolla med möjlighet om sjuktransport hem iaf.

När jag blev skickad till ett annat sjukhus så fick jag sjuktransport hem.
Tack för tips! Jag har blivit remitterad dit för specialistvård. Har kollat upp lite och det är så att regionen jag tillhör ersätter resorna och även boende en natt om man får en tidig morgontid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp