Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget- och skuldrådgivning

Någon som bokat möte med en budget- och skuldrådgivare i kommunen?
är rädd att de ska döma ut en och vara elaka och be att släppa allt till kronofogden...

Är dom i regel trevliga eller är det sura och vresiga tanter?

Nej, det är inte obehaligt alls att besöka en skuldrådgivare

är rädd att de ska döma ut en och vara elaka och be att släppa allt till kronofogden...

Nej, jag kan bara säga att de är supertrevliga. Jag var jätterädd första gången och tänkte att jag skulle bli utskälld för mina skulder. Man bemöts inte av några pekpinnar och inte en enda fråga om varför jag hade skulderna som jag hade. Men min skuldrådgivare såg att jag var så överskuldsatt så att jag kom inte att kunna lösa det på egen hand. Jag fick rådet att gå in för skuldsanering. Jag skulle släppa allt. Jag ställde alltså in samtliga betalningar på alla lån och krediter. Min skuldrådgivare träffade jag med några månaders mellanrum och hon samlade ihop mina papper och sammanställde min skuldsaneringsansökan. Den var enorm! Jag hade 20 "sms-lån" och en massa andra lån och krediter (postorder med mera). Jag är INTE spelberoende eller har andra problem. Det bara gick snett med min ekonomi. Nu har jag snart haft skuldsanering i ett år och jag mår toppen. Fyra år till sedan är jag helt fri och aldrig mer ett lån för mig. Så var inte rädd för att söka hjälp. Du kommer att bemötas med vänlighet och ingen som dömer dig. Du kommer att få hjälp och råd. Men släpper du allt, så släpper du allt, behåll inga lån. Och Kronofogden är bra att ha med att göra, både per brev och i telefon.

Om dom säger att det bästa är att släppa det till kronofogden är det antagligen så. Det är inget man säger bara för att jävlas. Har man liten inkomst, har en ohanterlig situation med svåra skulder som man bör beta av en i taget med tiden, då kan kronofogden vara en rimlig utväg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp