• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

byta bank för redan befintligt bolån

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Har ringt och pratat med Handelsbanken nu också och på ett så ärligt sätt som möjligt försökt att förklara vår situation. Fick prata med en jätte trevlig bankman. Tänk så olika bemötanden de kan ha! Bankmannen på Swedbank har bemött mig som om jag inte vore vatten värd, och vid flertalet tillfällen dumförklarat mig. Har bokat in ett möte med Handlesbanken också ifall Swedbank säger nej idag. Det är säkert kört på HB också men det kändes så bra att inte bli bemött som om jag vore en skurk och bandit!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Har ringt och pratat med Handelsbanken nu också och på ett så ärligt sätt som möjligt försökt att förklara vår situation. Fick prata med en jätte trevlig bankman. Tänk så olika bemötanden de kan ha! Bankmannen på Swedbank har bemött mig som om jag inte vore vatten värd, och vid flertalet tillfällen dumförklarat mig. Har bokat in ett möte med Handlesbanken också ifall Swedbank säger nej idag. Det är säkert kört på HB också men det kändes så bra att inte bli bemött som om jag vore en skurk och bandit!

Vad skönt att de var trevliga. Hoppas att det går bra på mötet!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Hur gick det på swb?
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Det gick böttre än förväntat. Bankmannen anser att vi har både betalningsförmåga och kapital i huset. Hon ska föreslå att vi får låna 550000 kr på huset. Men hon får inte ta beslutet själv utan hennes chef måste godkänna det. Chefen är på semester till nästa vecka. Så jag vet egentligen inget mer. Blir en jobbig väntan. Har ett möte med handelsbanken bokad i slutet på denna vecka. Hur gör jag med det? Skjuter på det till swb lämbat svar eller går på det?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Gå till shb med. Med lite tur står du med två erbjudanden att välja bland
 
H

hejhejdå

Gäst
Poäng: 0
Hej hur gick det?
Blev det problem med betalningsföreläggandet? eller hade ni betalt bort det innan mötet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp