• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Byta bank - Hur gör man?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Tusen tack för era svar och utifrån era svar så gjorde jag faktiskt en ansökan nu via appen om att bli kund. Jag tänkte att jag börjar med att ansöka och får ett konto, därefter kan jag börja flytta över lite autogiron samt inbetalningar från tex skatteverket och försäkringskassan m.m. för att så småningom flytta över allt till LF och därefter avsluta mitt konto hos sparbanken.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Bli bankkund på några minuter... Du får besked inom en vardag. Jävligt många minuter då :p
Enligt skärmdumpen Emraa123 lagt upp.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Ansökte om att bli bankkund utan kreditkort. Men de tog en full UC trots detta.. :(:rolleyes::'(
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Ringde upp dom, för fick sms att de inte kunde godkänna min ansökan direkt utan ville träffas på ett kontor.. Lokala kontoret skulle ringa upp mig för att boka en tid när de ringer visste hon inte för de hade väldigt mycket ansökningar nu och väntetiden var lång på att få komma till kontoret och hon kunde heller inte förklara varför de tagits en full UC. Hon sa själv att de ska ta micro UC och gör man ansökan via appen som jag gjort ansöker man ju inte om nått kreditkort.. utan endast om att bli bankkund. :axelryck:
Fan va irriterande, får hoppas de tar bort den för mitt betyg drog iväg igen.... o_O

Känns som jag har lust o välja en annan bank bara för det..
 
Senast ändrad:

Emraa123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Mars 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Ringde upp dom, för fick sms att de inte kunde godkänna min ansökan direkt utan ville träffas på ett kontor.. Lokala kontoret skulle ringa upp mig för att boka en tid när de ringer visste hon inte för de hade väldigt mycket ansökningar nu och väntetiden var lång på att få komma till kontoret och hon kunde heller inte förklara varför de tagits en full UC. Hon sa själv att de ska ta micro UC och gör man ansökan via appen som jag gjort ansöker man ju inte om nått kreditkort.. utan endast om att bli bankkund. :axelryck:
Fan va irriterande, får hoppas de tar bort den för mitt betyg drog iväg igen.... o_O

Känns som jag har lust o välja en annan bank bara för det..
Tråkigt! Det står på deras sidan mikro upplysning och jag själv har öppnat konto med mikro även min vän frågan måste bort beviset på deras hemsidan .
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Tråkigt! Det står på deras sidan mikro upplysning och jag själv har öppnat konto med mikro även min vän frågan måste bort beviset på deras hemsidan .
Ja, jag sa till henne i telefon att de är ju inte ett kreditkort jag ansökt och hon sa "Nej de har du ju inte"... Sjukt irriterande iallafall. Hon sa att jag skulle fråga kontoret när de ringer om att boka tid o fråga om varför de blev full UC.. men när dom ringer visste hon inte, kunde ta ett par dagar...
 

Emraa123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Mars 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Ja, jag sa till henne i telefon att de är ju inte ett kreditkort jag ansökt och hon sa "Nej de har du ju inte"... Sjukt irriterande iallafall. Hon sa att jag skulle fråga kontoret när de ringer om att boka tid o fråga om varför de blev full UC.. men när dom ringer visste hon inte, kunde ta ett par dagar...
Tyvärr ibland man kontakta nån som okunnig, hoppas verkligen att de tarbort det när du träffa dem.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 457
Poäng
1 527
Okej, nu ringde dom från LF..
jag skulle skicka in 3 månaders kontoutdrag och sen ville de se alla mina konton i min bank jag har idag. Efter de är granskat skulle de boka en tid på ett kontor åt mig.
Att de tagit full UC var beklagligt men inget de kunde göra något åt sa hon..

Vafan gör jag nu? Den FF vill jag ha bort!!!
kontaktar jag UC nu eller ? Hjäääälp!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Så modig du är! Har haft Swedbank i typ 30 år och velat byta men kommer inte till skott och i slutändan tänker jag att alla storbanker är lite samma. Så jag väntar på en uppstickare :)

Sen tycker jag man läser och hör överallt hur lätt det är att byta bank men frågan är om det verkligen är SÅ lätt. Varför ska de kräva tremånaders kontoutdrag? Bara där tar orken slut för min del.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp