• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Byta bank - Hur gör man?

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Ja jag får kika på det..

Nej ja gjorde faktiskt inte det, för ja hade redan bestämt mig att inte gå vidare med dom. Ville ha det smidigt o snabbt och efter UC’n blev jag bara irriterad.
Sen när hon sa att de skulle ha kontoutdrag för 3 månader som de sen skulle granska, därefter boka tid på ett kontor.. kunde räkna med ca 2 månader innan ja får en tid..
så kan inte kalla de snabbt o smidigt o ännu mindre enligt deras hemsida ”bli bankkund på några minuter” :facejoy::facejoy:
Ska kika vidare på ett annat alternativ faktiskt
Märkligt. Jag fick en tid på typ en vecka och sedan var allt klart efter besöket, men det är väl olika på olika orter. Knepigt med UC dock, förstår din irritation.

Hoppas du hittar en annan bank du blir nöjd med.

Rekommenderar ingen LF, otrevligare personal får man leta efter. De behandlade mig som en brottsling när de fick in pengarna från Sparbanken.
Usch! Jag har bara positivt att säga om mitt kontor. Allt har funkat väldigt smidigt, med överföringar etc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Vad konstigt. Jag öppnade båda ISK och lönekonto hos LF och sparar 500kr i månaden hos de i fonder. Detta för att jag ville bli guldkund och få 25% på mina försäkringar. Har alla mina försäkring hos de. Vi träffades på ett kontor ja, men de tog aldrig full uc på mig och jag fick bankkort hemskickad ganska omedelbart, som jag ALDRIG använt. Har ju seb som bank som jag alltid haft.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 527
Tack för era svar hörni! Jag ringde UC för att bara få bekräftat vad som gäller vid mikro uc, och den ska ju som sagt inte påverka mitt betyg och ska inte synas. Jag ringde tillbaka till LF som skulle undersöka saken med sin chef och återkomma till mig under dagen då det måste blitt något fel. Sa att mitt betyg skjutit iväg och de var inte direkt de jag ville för att bli en kund..
Hon på UC sa också att banker brukar vara måna om sina kunder och vill inte kosta på UC i onödan för kunden..

Får väl se vad de blir av de här :rolleyes:
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Ja min sparbank har ja väl haft i minst 15 år iallafall, problemet är att jag flyttade för typ 4 år sedan, men inte haft tanke på att byta bank. Så vill jag till mitt bankkontor idag måste jag åka minst 3 mil enkel resa, vilket jag gärna undviker när det finns betydligt närmare.
Men kände bara när jag pratade med henne på LF att jag tröttnade och absolut inte ville bli deras kund.. ännu mindre när hon sa att de inte kunde göra något åt den fulla UC dom tog.. även fast de stog Micro-UC
Förstår dig och det är lite det jag menar, inte så stora skillnader mellan de stora bankerna, tyvärr. Men 3 mil till närmaste bankkontor är långt så jag förstår att du vill ha ett kontor som är närmare.

Självklart kan de återkalla den tagna uc-en, frågan är mer om de vill göra det och det är det som är irriterande, att de inte anstränger sig mer.

Fick själv en dålig känsla, ja rent utsagt motbjudande, när jag ringde till banken förra veckan för att fråga om vår livförsäkring. Hon tog mitt personnummer och hon sa att hon inte kunde se att vi har någon sådan. Ja men det har vi haft i typ 20 år så jag och ni drar varje månad så visst har vi en livförsäkring. Hon lät verkligen så sur, samma bemötande som när du kommer till en sur handläggare på Gothia, jag blev förvånad för bankfolk brukar ändå låta trevliga. Hon lät som jag inte var värt fem öre ens. Hon bad mig vänta en stund och sen när hon åter vad i luren lät hon SÅ trevlig och bad om ursäkt att hon hade slagit på mitt företag och inte på mig privat och därför inte sett försäkringen, hon lät så överdrivet trevlig, jag var verkligen chockad över den snabba förvandlingen... och sorgligt nog blev hon väl trevlig när hon såg att vi varit kunder i så många år, vi har allt hos dem.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Nuförtiden är bankerna livrädda för att bli anklagade för penningtvätt så jag skulle inte förvånas om de börjat göra extra kontroller på de som byter bank och därav längre väntetider och krångligare processer.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Nuförtiden är bankerna livrädda för att bli anklagade för penningtvätt så jag skulle inte förvånas om de börjat göra extra kontroller på de som byter bank och därav längre väntetider och krångligare processer.

Kan ligga någonting i detta.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Okej, nu ringde dom från LF..
jag skulle skicka in 3 månaders kontoutdrag och sen ville de se alla mina konton i min bank jag har idag. Efter de är granskat skulle de boka en tid på ett kontor åt mig.
Att de tagit full UC var beklagligt men inget de kunde göra något åt sa hon..

Vafan gör jag nu? Den FF vill jag ha bort!!!
kontaktar jag UC nu eller ? Hjäääälp!!
Jag har haft LF länge och har seb också. Aldrig har de bett om kontoutdrag så det där stämmer tyvärr inte
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 527
Jag har haft LF länge och har seb också. Aldrig har de bett om kontoutdrag så det där stämmer tyvärr inte
Tyvärr ville LF det, men efter deras krångel valde jag SEB och de funkade klockrent! Pratade med dom igår och nu behöver jag bara besöka ett kontor för att få nå slags digipass eller va hon kallade det :D
 

hypo

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
30 September 2021
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Tyvärr ville LF det, men efter deras krångel valde jag SEB och de funkade klockrent! Pratade med dom igår och nu behöver jag bara besöka ett kontor för att få nå slags digipass eller va hon kallade det :D
Kan bara inflika att det är säkerhetsdosan till internetbanken :)
Skönt att de gick bra till slut!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp