• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Byta bank, hur länge man måste vänta till man får chansen igen?

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp.

Tänkte byta bank för att få renare kontoutdrag.

Har ingen koll på hur det fungerar.
Har Handelsbanken idag och vill bli av med denna ”historik” och påbörja ett nytt clean slate. Vill inte att en UC tas då jag jobbar med att snygga till UCn.

Insåg att jag har ett konto hos Ica banken eftersom jag har lån där. Är detta nog? Bara att beställa ett kort till det kontot och köra?
Hur blir jag av med gamla konton hos Handelsbanken så de försvinner?

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp.

Tänkte byta bank för att få renare kontoutdrag.

Har ingen koll på hur det fungerar.
Har Handelsbanken idag och vill bli av med denna ”historik” och påbörja ett nytt clean slate. Vill inte att en UC tas då jag jobbar med att snygga till UCn.

Insåg att jag har ett konto hos Ica banken eftersom jag har lån där. Är detta nog? Bara att beställa ett kort till det kontot och köra?
Hur blir jag av med gamla konton hos Handelsbanken så de försvinner?

Mvh
Du skriver ett meddelande till deras support i inloggat läge om att du vill avsluta dina konton, eller så kan du även be din nya bank att göra detta åt dig.

Marginalen och Forex tar inte UC.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
SEB bytte jag till för några månader sen från Nordea. SEB tog ej UC (men det gjorde Nordea när jag öppnade där för x antal år sedan). Men har du ett konto på ICA så kör på det.
 

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Tack för svar.

Så jag tar bort kontona hos min gamla bank och sedan beställer ett kort till mitt konto på Ica banken och det är allt?
Historiken borta för alltid? Känns som en tyngd som man bara vill bli av med om man ska starta om på nytt.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp.

Tänkte byta bank för att få renare kontoutdrag.

Har ingen koll på hur det fungerar.
Har Handelsbanken idag och vill bli av med denna ”historik” och påbörja ett nytt clean slate. Vill inte att en UC tas då jag jobbar med att snygga till UCn.

Insåg att jag har ett konto hos Ica banken eftersom jag har lån där. Är detta nog? Bara att beställa ett kort till det kontot och köra?
Hur blir jag av med gamla konton hos Handelsbanken så de försvinner?

Mvh
Bytte till Länsförsäkringar bank för några år sedan. Någon UC togs inte. Om det tas uc idag är jag osäker på
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Hej,

Jag skulle behöva lite hjälp.

Tänkte byta bank för att få renare kontoutdrag.

Har ingen koll på hur det fungerar.
Har Handelsbanken idag och vill bli av med denna ”historik” och påbörja ett nytt clean slate. Vill inte att en UC tas då jag jobbar med att snygga till UCn.

Insåg att jag har ett konto hos Ica banken eftersom jag har lån där. Är detta nog? Bara att beställa ett kort till det kontot och köra?
Hur blir jag av med gamla konton hos Handelsbanken så de försvinner?

Mvh
Om du är bara ute att få renare kontoutdrag då kan du avsluta detta konto och öppna en nytt konto hos samma bank.
Det gjorde jag för några månader sedan.
Gick in i Swedbank utan att beställa tid och sa att jag vill avsluta lönekonto och öppna ett nytt konto hos dem. Anledningen sa ja att detta konto påminner mig om min spelmissbruk och jag vill ha ett nytt konto. Skrev under och allt var klart inom 10 minuter. Nytt konto som du sa med ren historik. Har haft Nordea ,Swedbank och Länsförsäkringsbank men trivs best med Swedbank.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Om du är bara ute att få renare kontoutdrag då kan du avsluta detta konto och öppna en nytt konto hos samma bank.
Det gjorde jag för några månader sedan.
Gick in i Swedbank utan att beställa tid och sa att jag vill avsluta lönekonto och öppna ett nytt konto hos dem. Anledningen sa ja att detta konto påminner mig om min spelmissbruk och jag vill ha ett nytt konto. Skrev under och allt var klart inom 10 minuter. Nytt konto som du sa med ren historik. Har haft Nordea ,Swedbank och Länsförsäkringsbank men trivs best med Swedbank.
Det var smart
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 254
Mottagna reaktioner
1 097
Poäng
897
Vill också ha renare kontoutdrag. Har tänkt bli väldigt seriös med att ha koll på utgifterna o inkomsterna.

På seb ser man exakt vilka utgifter man har och köpen/transaktionerna hamnar i olika kategorier.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp