• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Byta bilägaren

sadtothedeepest

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Hej Allihopa,

Det finns förvirrande information angående byta bilägaren.

Om jag vill själer min bil till en privat person utan körkort, går det inte om man använda Transportsyreleses appen " mina fordon "
Systemet säger att båda, Bilägare och den som kommer äga bilen, måste ha en giltig körkort.

Det betyder man kan inte byta namnet på bilen på en person som har ingen körkort??

Tacksam för mer input
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 292
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Nja, tror jag inte riktigt stämmer. Finns ju ”målvakter” för bil som inte har körkort och kan ha 30 bilar reggade på sig
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hej Allihopa,

Det finns förvirrande information angående byta bilägaren.

Om jag vill själer min bil till en privat person utan körkort, går det inte om man använda Transportsyreleses appen " mina fordon "
Systemet säger att båda, Bilägare och den som kommer äga bilen, måste ha en giltig körkort.

Det betyder man kan inte byta namnet på bilen på en person som har ingen körkort??

Tacksam för mer input
Appen kan du inte använda om en av er inte har körkort. Då måste du fylla i och skicka in den gula lappen.
 

sadtothedeepest

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Appen kan du inte använda om en av er inte har körkort. Då måste du fylla i och skicka in den gula lappen.
Hur ska vi göra? Jag har körkort och vill säljer bilen. Den som vill köpa bilen, har ingen körkort, ska hen fylla i och skicka in den gula lappen?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 637
Mottagna reaktioner
2 530
Poäng
1 677
Hur ska vi göra? Jag har körkort och vill säljer bilen. Den som vill köpa bilen, har ingen körkort, ska hen fylla i och skicka in den gula lappen?
Du som säljare ska tillsammans med köpare fylla i era uppgifter på lappen. Sen ska du som säljare skicka in den gula lappen till transportstyrelsen.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Varför köper man en bil om man inte får köra den?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp