När mitt ärende gick vidare för ca 1 år sedan så var det Gate Inkasso (som numera sedan något halvår ingår i intrum-gruppen). Hårda avbetalningsplaner. På 10 000 fick jag en avbetalningsplan på 1500 kr / mån. Det gick i stöpet och ärendet gick vidare till KF. Innan dess försökte jag åtskilliga ggr prata med herrarna på Gate men dom var stenhårda och det fanns överhuvudtaget inte en chans att få vare sig anstånd eller sänka månadsbetalningen tillfälligt. Jag kunde nu lösa skulden innan det blev en prick men när jag trodde jag löst skulden enl avin så skulle dom ha 1.500 kr till för kostnader "i övrigt", alltså utöver ansökningsavgiften till KF, räntor, kapital etc så det blev ytterligare en dolkstöt som jag tvärt fick gräva djupt i fickorna efter. Männen på Gate Inkasso går absolut inte att få anstånd en dag ens med betalningen. Värsta inkassobolaget jag stött på under mitt livs resa. Nu när dom ingår i Intrum-gruppen kanske attityden har förändras, vad vet jag, för Intrum brukar ju vara pratbara.
Nja, intrum kan vara både ock...