• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Chans att byta boende

skulden

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
12 Februari 2015
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Vi bor nu i en villa men drömmer om en gård.
Vi har hittat en gård för ca 3 miljoner som vi drömmer om att kunna köpa.
Idag har vi 500tusen i lån på vårt hus, det skulle ju isåfall säljas och vi bör nog kunna få ca
7-800 tusen minst med tanke på hur det sett ut när andra i området sålt sina hus.

Problemet är att vi har mycket stora blancolån... (jag vågar inte ens tala om hur stora...)
dock ligger våra uc-betyg på 0,6 resp 0,2 och vi har relativt bra inkomster.

Finns det någon chans tror ni?

Vi lade in våra siffror på lf och blev beviljade lånelöfte på ca 3 miljoner men jag fattar inte vad det betyder när jag klickar i att blancoskulderna ska lösas... Betyder det att dom tar över lånen eller vad? När jag klickade i att skulderna ska lösas var det beviljat men inte när jag avbockade i den rutan...
Förvirrat jag vet...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Du behöver få blancolånen lösta i samband med försäljningen av villan. Det är kanske luddigt uttryckt men man menar att det är lån som inte ska finnas för att det ska bli någon utbetalning av nya bolån.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Kolla sbabs räknesnurra också, men det borde vara ungefär samma...
Har fått intrycket att sbab är ganska hård med höga blancon hos potentionella kunder dock
 

skulden

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
12 Februari 2015
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Hur är bluestep bolån och sveafinans bolån i sammanhanget? Kan det vara värt att testa? (Känner mig ganska desperat då det här verkligen är något jag önskar av hela mitt hjärta ska gå att lösa! Jag är beredd att prova allt!)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Hur är bluestep bolån och sveafinans bolån i sammanhanget? Kan det vara värt att testa? (Känner mig ganska desperat då det här verkligen är något jag önskar av hela mitt hjärta ska gå att lösa! Jag är beredd att prova allt!)

Du kan ju ringa och fråga, jag vet inte riktigt hur dom resonerar när det är frågan om att betalningsförmågsn enligt kalkyl inte räcker
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Hur är bluestep bolån och sveafinans bolån i sammanhanget? Kan det vara värt att testa? (Känner mig ganska desperat då det här verkligen är något jag önskar av hela mitt hjärta ska gå att lösa! Jag är beredd att prova allt!)
Jag har haft bolån hos Svea Ekonomi deras Skuldfinansieringslån, med låg inkomst många förfrågningar och högt underskott var redan när jag fick det första 2011 högt belånad för mig var det inga problem att få lånet då. Men jag fick ytterligare ett bolån hos Svea 2014 då jag hade flera sms lån och flera avbetalningsplaner som till sist blev ohållbart jag fixade inte pressen som det innebar att konstant vara utan pengar och att varje månad måste välja vilka räkningar jag skulle betala. Jag fick ett arv 2015 och det använde jag till att lösa bort lånen hos Svea och 2 andra bolån hos en dansk bank. Så från att ha betalat 12.500 varje månad på mina bolån betalar jag nu 2500 på bottenlånet på huset. Jag tycker absolut att du ska ringa och fråga och förklara din situation.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Hur är bluestep bolån och sveafinans bolån i sammanhanget? Kan det vara värt att testa? (Känner mig ganska desperat då det här verkligen är något jag önskar av hela mitt hjärta ska gå att lösa! Jag är beredd att prova allt!)
Jag har också haft Bluestep bolån från 2005-2008 innan jag kunde flytta till Ikano bolån. Skillnaden mellan Bluestep bolån och andra bolån är att Bluestep har som krav att du måste ha alla dina bolån hos dem vilket ger räntor på mellan 4,35-10,15%.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Jag har haft bolån hos Svea Ekonomi deras Skuldfinansieringslån, med låg inkomst många förfrågningar och högt underskott var redan när jag fick det första 2011 högt belånad för mig var det inga problem att få lånet då. Men jag fick ytterligare ett bolån hos Svea 2014 då jag hade flera sms lån och flera avbetalningsplaner som till sist blev ohållbart jag fixade inte pressen som det innebar att konstant vara utan pengar och att varje månad måste välja vilka räkningar jag skulle betala. Jag fick ett arv 2015 och det använde jag till att lösa bort lånen hos Svea och 2 andra bolån hos en dansk bank. Så från att ha betalat 12.500 varje månad på mina bolån betalar jag nu 2500 på bottenlånet på huset. Jag tycker absolut att du ska ringa och fråga och förklara din situation.


Det där med dansk bank är intressant, jag har sett det i några fall när jag räknat på fastigheter på jobbet, armanger eller något liknande, hur kommer det sig att dom lånar ut pengar på svenska marknaden har jag funderat..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp