Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chans att få lån

Hej alla,

Jag är i behov av att lösa in delar av alternativt hela mitt synliga lån.

Följande förutsättningar råder:
Ett befintligt lån på 349,000 SEK hos Avida som skötts ordentligt.
Tre stycken missbrukade kredit från november 2017
Inga förfrågningar och dålig koll på riskprognos
Inkomst 2017: 122,700 och underskott på 85,677
Inkomst 2018: 161,200 och underskott 155,392 SEK

Min fråga är, hur sannolikt är det att någon kommer erbjuda någonting överhuvudtaget om jag ansöker hos exempelvis Advisa?

Tacksam förs var

Med vänlig hälsning
Henrik

Tror det blir svårt pga missbrukad kredit och låg inkomst...

Vad är din inkomst och underskott för 2019? Enligt den informationen som du har angett så tror jag det blir väldigt svårt att få ett samlingslån tyvärr, men din riskprognos skulle vi behöva veta för att säga mer än så.

Den stora frågan är om dina missbrukade krediter fortfarande syns på UC, då dessa är förödande för betyget. Om de syns så ska du helt klart vänta ut dem för att ha en chans. Är det 36 månader de syns? Någon mer kunnig får gärna inflika här.

Hej,

Tack förs svar

De syns fortfarande i några månader till.

Jag kommer behöva ansöka nu oavsett. Min fråga är om ni tror att jag kommer få något erbjudande oavsett summa?

Eftersom du inte verkar vilja svara på vad du har för inkomst så är det rätt svårt för någon här inne att gissa om du kan få låna pengar någonstans.

Du tjänar alltså typ 160 000 om året och vill ta ett blancolån på 349 000? Det låter inte som att det skulle gå.

Stämmer. Jag har ett befintligt lån på 349,000 hos Avida som skötts ordentligt men jag skulle vilja lösa in en del av det då det är en kredit. Jag undrar om ni tror att något företag kommer erbjuda något överhuvudtaget -- om än Cashbuddy på 25k eller liknande

Stämmer. Jag har ett befintligt lån på 349,000 hos Avida som skötts ordentligt men jag skulle vilja lösa in en del av det då det är en kredit. Jag undrar om ni tror att något företag kommer erbjuda något överhuvudtaget -- om än Cashbuddy på 25k eller liknande

svårt att tänka mig det, mest pga de missbrukade krediterna och låg inkomst.

svårt att tänka mig det, mest pga de missbrukade krediterna och låg inkomst.

Jag instämmer här. Men uppdatera oss gärna om du söker ändå, Henrik. Jag råder dig verkligen att vänta ut dina tre missbrukade krediter för att ens ha en liten chans, men jag anar att du är i ett skarpt läge... Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp