Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Chanser till skuldsanering

Tusen tack för svar..man känner sig så ensam i detta.
Har börjat fylla i men är så rädd för att göra fel.
Fick panik när jag kom till delen när man ska fylla i sin makes tillgångar. Känns så hemskt att ta med han.
Sen undrar jag vart jag fyller i om vi har ett gemensamt blanco lån som inte gått till inkasso eller kronofogden. Skriver jag i halva, jag ör medlånetagre på det (men är ju mina skulder )
Var inte orolig. Ange alla dina skulder där du ska redovisa dem i ansökan. När du har fått en handläggare kommer ni att ha ett samtal där ni går igenom ansökan tillsammans.
Om du har ett gemensamt lån med din partner tror jag att din partner fortfarande kommer att behöva betala lånet och sannolikt stå för en större del av betalningarna eftersom du inte kan betala. Jag är dock inte säker på hur det fungerar i just den situationen, så någon med erfarenhet av gemensamma lån får gärna rätta mig om jag har fel.
Om du känner dig osäker eller behöver hjälp med ansökan rekommenderar jag att du kontaktar kommunens budget- och skuldrådgivning och bokar ett möte. De kan hjälpa dig att gå igenom dina skulder och hjälpa dig att fylla i och skicka in ansökan.

Haft utmätning i 10 månader. Mannen tjänar ca 35 000 före skatt. Enligt kronofogdens uträkning är jag nere på ca 300 000 år 2036. Hur räknade du?
Ok,du har 600k där,betalar ca 120k per år,kan vell inte vara så mkt ränta att du ligger på 300k hos kfm i den takten om 10 år??

Jag tänkte att du skrev att det skulle va betalt på 5-7 år

Enligt kronofogden så är jag nere på 335 000 är 2036

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp