• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Coll inkasso, missbrukad kredit

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Hej!

Jag trodde hela tiden att jag hade belatat mitt lån på collector, men helt plötsligt damp det ner ett inkasso från coll från collector, kommer jag få en missbrukad kredit nu bara för det? Betalade den direkt givetvis.

Blir så trött om detta är fallet då jag hade tänkt ta ett samlingslån runt sommaren.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag ringde dem i veckan och frågade just detta. (Jag har två avier på mitt lån hos inkasso).
De svarade att man endast får missbrukad kredit när lånet är uppsagt. Lånet sägs upp när du ligger efter med 3 betalningar och inte betalar uppsägningsbrevet.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Jag ringde dem i veckan och frågade just detta. (Jag har två avier på mitt lån hos inkasso).
De svarade att man endast får missbrukad kredit när lånet är uppsagt. Lånet sägs upp när du ligger efter med 3 betalningar och inte betalar uppsägningsbrevet.


Ok! Så man kan få tre brev från coll inkasso då?
Då borde det inte ge något nu då, såg hela mitt liv sjunka till botten där ett tag :'(:)
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Ok! Så man kan få tre brev från coll inkasso då?
Då borde det inte ge något nu då, såg hela mitt liv sjunka till botten där ett tag :'(:)
Ja precis, och efter det kommer ett uppsägningsbrev med sista chansen att betala innan lånet sägs upp.
Jag satt en hel natt i ren panik och kunde inte somna. Ringde dem direkt när de öppnade och hade verkligen panik. Men han skrattade lite åt mig och sa att det var lugnt.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Ja precis, och efter det kommer ett uppsägningsbrev med sista chansen att betala innan lånet sägs upp.
Jag satt en hel natt i ren panik och kunde inte somna. Ringde dem direkt när de öppnade och hade verkligen panik. Men han skrattade lite åt mig och sa att det var lugnt.

Ja, skönt då kan jag pusta ut! Kände med lite panik då jag verkligen kämpar att få till ett samlimgslån och hade blivit så sur om detta hade förstört allt
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag fick ingen missbrukad kredit från dom förra året när det skickades till kronofogden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp