Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector återbet. med skuldsanering?

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Meddelanden
1 508
Mottagna reaktioner
443
Poäng
587
Nån mer som väntar på/fått pengar fr Collector som dom först försökte kvitta på skulden men som sen rättade sig själva och skall betala ut till oss med skuldsanering?

Har missat detta. Vad är det för något?

Har både Collector Blancolån hos Intrum, Collector Kreditkort Easyliving hos Lowell och Collector Betalkoll how Lowell i min skuldsanering.
ca 350.000 totalt. Lånet på över 300.000 har typ 11-13% ränta om jag kommer ihåg rätt och kreditkortet/betalkoll ligger och slår ungefär i räntetaket på 20%

Har du fått besked att något ska betalas ut? för räntan?
Jag har hört av till både Intrum och Lowell tidigare och frågat om det. Men fått svar att allt gått mot kapitalbelopp och inget har gått mot ränta. Alltid misstänkt att det blivit fel någonstans och att det borde finnas någon återbäring att få, men aldrig grävt djupare i det än dom svar från kundservice jag fått, då jag inte velat bråka med borgenärer under skuldsanering.

Kollade utbetalningarna i betalplan. Dom har fått ca 27000 från 2024 när det var 30% återbäring och 27000 från 2025 när det var 15% återbäring från underskott på kapital. Men enligt de svar jag fått tidigare har allt gått mot kapitalbelopp.
Collector får mer än gärna rätta sig och betala ut pengar eller se till att skatteverket betalar ut pengar om det blivit fel.

Hur fick du denna kommunikation? ligger dina Collector skulder hos Collector eller hos inkasso?

Senast ändrad:
Fick via snigelpost, vet ej om bilden kom in här. Vet ej vart min skuld hos Collector är mer ön atr jag har skuldsanering. ? Gissar dessa pengar skulke inklideras i skatteåterbäringen flr det jag betalt till Collector via KFM men att dom först behöll pengarna. 2470 kr

Bilagor

• e698c718-dca2-44a1-bea0-98ee0e129241.webp
    e698c718-dca2-44a1-bea0-98ee0e129241.webp
    110.9 KB · Visningar: 91
Trevligt med pengar tillbaka.

Jag har inte hört ett ord från Collector om detta

Nån mer som väntar på/fått pengar fr Collector som dom först försökte kvitta på skulden men som sen rättade sig själva och skall betala ut till oss med skuldsanering?
Jag har inte heller hört ett ord angående detta. Nu har ju ingen dock fått utbetalt från 2025 av mig pga skusan utan det når dem dessvärre i juni i år..
Men förra året hade de endas rapporterat in 60kr i ränta av flera tusen som dem fått under året 2024. Det är ju märkligt.

Jag har inte heller hört ett ord angående detta. Nu har ju ingen dock fått utbetalt från 2025 av mig pga skusan utan det når dem dessvärre i juni i år..
Men förra året hade de endas rapporterat in 60kr i ränta av flera tusen som dem fått under året 2024. Det är ju märkligt.
Majoriteten av utbetalningarna har gjorts sa dom nyss och att pengarna kommer senast måndag men går aldrig lita på sånt. Har man inte fått ett sånt brev som jag fick får man nog inget.

Jag har fått en transaktion som heter ”Utbetalnin” på typ 270kr idag. Inte en susning vad annars det kan vara än detta. Har inte fått någon kommunikation i varje fall.

Fler som har fått utbetalning utan kommunikation?

Senast ändrad:
Jag har fått en transaktion som heter ”Utbetalnin” på typ 270kr idag. Inte en susning vad annars det kan vara än detta. Har inte fått någon kommunikation i varje fall.

Folksam? Fick iaf jag typ på kronan samma.

Folksam? Fick iaf jag typ på kronan samma.
Folksam är det inte. Har haft hemföräkring hos dom för flera år sen men inget längre. Har visseligen en livförsäkring men den kostar typ 100kr per år så den ger typ max 0-10kr tillbaka

Kollade Trygghansa där jag har hemförsäkring men inget där.

Kollade kontot nu efter att ha läst tråden. Har också fått en okänd "Utbetalnin" idag, men inget brev, ännu iaf. 449 kr, tack tack! 🙂

Kollade kontot nu efter att ha läst tråden. Har också fått en okänd "Utbetalnin" idag, men inget brev, ännu iaf. 449 kr, tack tack! 🙂
Tack för svar. Då är det med stor sannolikhet detta :)

Förstår inte vad som blivit fel. Men så länge man får pengar tillbaka och inte behöver betala så känns det bättre haha

Jag har också fått utbetalning idag. 2st på totalt nästan 1800kr. Ringde banken (länsförsäkringar) å dom kunde bara se att det kom via Swedbank. Måste invänta lokala kontorets svar via meddelanden. Sus utbetalningar ä ju via Swedbank.

Å för å "knyta" pengarna till collector. Ä min förklaring att jag också har collector i skuldsaneringen. Men via intrum inkasso och i slutet av april står det först plötsligt ett minus i betalt kapital sen samma belopp plus istället. Å denna summa skiljer ynka 10öre av det jag fått idag. Tillfällighet? Hmm

Senast ändrad:
Jag har också fått utbetalning idag. 2st på totalt nästan 1800kr. Ringde banken (länsförsäkringar) å dom kunde bara se att det kom via Swedbank. Måste invänta lokala kontorets svar via meddelanden. Sus utbetalningar ä ju via Swedbank.

Å för å "knyta" pengarna till collector. Ä min förklaring att jag också har collector i skuldsaneringen. Men via intrum inkasso och i slutet av april står det först plötsligt ett minus i betalt kapital sen samma belopp plus istället. Å denna summa skiljer ynka 10öre av det jag fått idag. Tillfällighet? Hmm
Collector är anknytna till SUS (Swedbanks Utbetalnings System)

Anledningen att jag vet det är slumpartad pga en nyligen utforskad nostalgitripp - Om 2 dagar fyller mitt konto på Lånforum 10 år såg jag för ett par dagar sen. Medlem sen 2016-05-15

Gick tillbaka rätt nyligen och kollade vad jag skev om då för 10 år sen, och min första tråd (samma dag som kontot skapades) handlade om Collector och hur man "LånarUtanPapper"🤣: https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/ta-banklån-hög-beviljningsgrad-helt-anonymt-och-utan-papper-guide.5118/

En av punkterna var: "Swedbanks Utbetalnings System) - Detta system Collector använder sig", så det stämmer att utbetalningen från Collector sker via Swedbank

Senast ändrad:
Har collector också via intrum, cirka 20 000 totalt. De får cirka 2000kr per år utbetalt via skus.

har sanering sen september 2022.

vad jar blivit fel?

Fick två utbetalnin igår Nordea
275kr/242kr .Måste vara collector utbetalning. Märkligt att det inte står var pengarna kommer ifrån

Varför har ni fått dessa pengar tillbaka?
Har ni alla skuldsanering?

Jag har skuldsanering och ingen aning om varför jag fick tillbaka 500kr.Mina Collectorlån har Lowell tagit över och Intrum har sedan tagit över Lowells fodringar

Har ni haft skuldsanering länge? Eller är det bara i år och samtidgt har kronofogden tagit eran återbäring och betalt ut?

Nej .Nordea står det utbetalnin

Ingen aning har inte tänkt på det förrän skrevs om detta på forumet
Betalplanen från 2023 är skulden till
Collector 350000kr

Har ni haft skuldsanering länge? Eller är det bara i år och samtidgt har kronofogden tagit eran återbäring och betalt ut?
November 2023 här. Inget brev

Tror inte det är skatteåterbäring. Hade dom dragit mot räntan borde jag fått tillbaka betydligt mer än 270kr gissar jag.

Pratade med Swedbank nyss som bekräfta att en utbetalning är från collector bank. Så nu ska jag bara ta reda på varför man fått det. Den andra var från försäkringskassan tydligen. Inga brev, mail eller notiser. Konstigt.

Har alltså drygt 600k hos intrum via collector och är inne på år 4 av skuldsaneringen. Dom har lagt alla summor mot kapital.

Pratade med Swedbank nyss som bekräfta att en utbetalning är från collector bank. Så nu ska jag bara ta reda på varför man fått det. Den andra var från försäkringskassan tydligen. Inga brev, mail eller notiser. Konstigt.

Har alltså drygt 600k hos intrum via collector och är inne på år 4 av skuldsaneringen. Dom har lagt alla summor mot kapital.
Jag är inne år 4 jag med och har collector via intrum. Har dock inte fått nån återbetalning.

ser dock att skulderna vuxit med mer än dubbelt sen 2022 ?

har en del skulder på intrum som ingår i min samering, dock så står det så på alla skulder ”ingår i din skuldsanering” förutom dom hos collector, står bara bevakning där. Även om som ingår såklart och får betalning varje år

Jag är inne år 4 jag med och har collector via intrum. Har dock inte fått nån återbetalning.

ser dock att skulderna vuxit med mer än dubbelt sen 2022 ?

har en del skulder på intrum som ingår i min samering, dock så står det så på alla skulder ”ingår i din skuldsanering” förutom dom hos collector, står bara bevakning där. Även om som ingår såklart och får betalning varje år

Ringde collector nu. Tydligen fick jag en korrekt utbetalning för att jag haft tillgodo detta belopp sen jag avslutade ett gammalt lån 2018. Hade betalat för mycket. Så det gäller alltså inte lånet via skuldsaneringen. Dom hade missat att skicka ut brev om detta erkände dom.

Skulle du kunna passa på att ta reda på i samma kommunikation om allt inbetalt via skuldsaneringen som betalats ut gått mot amortering och inte mot ränta.

Har lån hos intrum, betalkoll och kreditkort hos lowell. Men collector har dragit 0 mot ränta. Vilket känns märkligt då i princip alla andra har dragit mot ränta

Ringde collector nu. Tydligen fick jag en korrekt utbetalning för att jag haft tillgodo detta belopp sen jag avslutade ett gammalt lån 2018. Hade betalat för mycket. Så det gäller alltså inte lånet via skuldsaneringen. Dom hade missat att skicka ut brev om detta erkände dom.
Snyggt!
Hade lån då med, men då har jag väl betalt korrekt ?

Loggde in på mitt gamla lån som slutbetalafes 2020-03

då är dom senaste två betalningarn krediterade ser jag nu.

hmm

klickar på tidigare lån och sen betalning och fakturor. Kolla gärna om ni kan se samma sak och om krediterat belopp är lika stort som utbetalningen

Senast ändrad:
Samma här .Allt bokförs mot kapital .0kr ränta

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp