- Meddelanden
- 1 508
- Mottagna reaktioner
- 443
- Poäng
- 587
Nån mer som väntar på/fått pengar fr Collector som dom först försökte kvitta på skulden men som sen rättade sig själva och skall betala ut till oss med skuldsanering?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Gör det 😄 Dom skulle betala förra el denna vecka sa dom, så jag hopoas jag får mina pengar när som helst nu innan tors. 🙄Jag har också Collector, och har skuldsanering. Kanske man ska höra av sig? Och fråga?.
Jag har inte heller hört ett ord angående detta. Nu har ju ingen dock fått utbetalt från 2025 av mig pga skusan utan det når dem dessvärre i juni i år..Nån mer som väntar på/fått pengar fr Collector som dom först försökte kvitta på skulden men som sen rättade sig själva och skall betala ut till oss med skuldsanering?
Majoriteten av utbetalningarna har gjorts sa dom nyss och att pengarna kommer senast måndag men går aldrig lita på sånt. Har man inte fått ett sånt brev som jag fick får man nog inget.Jag har inte heller hört ett ord angående detta. Nu har ju ingen dock fått utbetalt från 2025 av mig pga skusan utan det når dem dessvärre i juni i år..
Men förra året hade de endas rapporterat in 60kr i ränta av flera tusen som dem fått under året 2024. Det är ju märkligt.
Folksam? Fick iaf jag typ på kronan samma.Jag har fått en transaktion som heter ”Utbetalnin” på typ 270kr idag. Inte en susning vad annars det kan vara än detta. Har inte fått någon kommunikation i varje fall.
Fler som har fått utbetalning utan kommunikation?
Folksam är det inte. Har haft hemföräkring hos dom för flera år sen men inget längre. Har visseligen en livförsäkring men den kostar typ 100kr per år så den ger typ max 0-10kr tillbakaFolksam? Fick iaf jag typ på kronan samma.
Kollade kontot nu efter att ha läst tråden. Har också fått en okänd "Utbetalnin" idag, men inget brev, ännu iaf. 449 kr, tack tack! 🙂Jag har fått en transaktion som heter ”Utbetalnin” på typ 270kr idag. Inte en susning vad annars det kan vara än detta. Har inte fått någon kommunikation i varje fall.
Tack för svar. Då är det med stor sannolikhet dettaKollade kontot nu efter att ha läst tråden. Har också fått en okänd "Utbetalnin" idag, men inget brev, ännu iaf. 449 kr, tack tack! 🙂

Jag har fått en transaktion som heter ”Utbetalnin” på typ 270kr idag. Inte en susning vad annars det kan vara än detta. Har inte fått någon kommunikation i varje fall.
Collector är anknytna till SUS (Swedbanks Utbetalnings System)Jag har också fått utbetalning idag. 2st på totalt nästan 1800kr. Ringde banken (länsförsäkringar) å dom kunde bara se att det kom via Swedbank. Måste invänta lokala kontorets svar via meddelanden. Sus utbetalningar ä ju via Swedbank.
Å för å "knyta" pengarna till collector. Ä min förklaring att jag också har collector i skuldsaneringen. Men via intrum inkasso och i slutet av april står det först plötsligt ett minus i betalt kapital sen samma belopp plus istället. Å denna summa skiljer ynka 10öre av det jag fått idag. Tillfällighet? Hmm
Har du fått brev utskick också?Sedan Okt 2023
Nej .Nordea står det utbetalnin
November 2023 här. Inget brevHar ni haft skuldsanering länge? Eller är det bara i år och samtidgt har kronofogden tagit eran återbäring och betalt ut?
Jag är inne år 4 jag med och har collector via intrum. Har dock inte fått nån återbetalning.Pratade med Swedbank nyss som bekräfta att en utbetalning är från collector bank. Så nu ska jag bara ta reda på varför man fått det. Den andra var från försäkringskassan tydligen. Inga brev, mail eller notiser. Konstigt.
Har alltså drygt 600k hos intrum via collector och är inne på år 4 av skuldsaneringen. Dom har lagt alla summor mot kapital.
Jag är inne år 4 jag med och har collector via intrum. Har dock inte fått nån återbetalning.
ser dock att skulderna vuxit med mer än dubbelt sen 2022 ?
har en del skulder på intrum som ingår i min samering, dock så står det så på alla skulder ”ingår i din skuldsanering” förutom dom hos collector, står bara bevakning där. Även om som ingår såklart och får betalning varje år
Skulle du kunna passa på att ta reda på i samma kommunikation om allt inbetalt via skuldsaneringen som betalats ut gått mot amortering och inte mot ränta.Pratade med Swedbank nyss som bekräfta att en utbetalning är från collector bank. Så nu ska jag bara ta reda på varför man fått det. Den andra var från försäkringskassan tydligen. Inga brev, mail eller notiser. Konstigt.
Har alltså drygt 600k hos intrum via collector och är inne på år 4 av skuldsaneringen. Dom har lagt alla summor mot kapital.
Snyggt!Ringde collector nu. Tydligen fick jag en korrekt utbetalning för att jag haft tillgodo detta belopp sen jag avslutade ett gammalt lån 2018. Hade betalat för mycket. Så det gäller alltså inte lånet via skuldsaneringen. Dom hade missat att skicka ut brev om detta erkände dom.