• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Collector Bank och Lendo

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag försökte med något liiknande hos Remember i syfte att få lägre ränta, men det blev tvär nej, "gå genom Lendo" sa dom
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Henke054

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
287
Mottagna reaktioner
63
Poäng
207
Det funkar. Jag har gjort det. Får du 2 erbjudande varav ena är collector så tar du det andra lånet.

Sen när du gått vidare med det andra lånerbjudandet så går du till collectors hemsida och söker om lån på samma avbetalningstid och belopp och du blir beviljad, ingen ny upplysning tas.

Du får 2 stycken lån samtidigt med en upplysning. Detta funkar bara i min vetskap med Collector.

Även om jag alltid misstänkt av en liknande anledning att det funkar med Ikano också.

Behöver du lösa över en miljon och får erbjudande på säg 350.000 specifkt av Ikano, Collector och någon till bank så har jag gått vidare med den 3e banken från lånförmedlaren, sen gå på Collectors hemsida och söka om 350.000 för den är garanterad. Sen gå vidare till Ikanos hemsida och prova där med.
När gjorde du det senast?
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
jag försökte med något liiknande hos Remember i syfte att få lägre ränta, men det blev tvär nej, "gå genom Lendo" sa dom

Du menar du har ringt och frågat Remember om du kan ansöka direkt istället osv? För att @LånaUtanPapper gjorde själv, men jag ör osäkert om den andra banken inte tar en ny UC i dagsläget.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
1 563
Poäng
1 117
Ganska länge sedan så hög risk att dom åtgärdat det.
Nej det är inte åtgärdat. Har skrivit med en användare om det för ett tag sen i DM, då personen hade lite frågor om det. Fungerade

1681590516162.png
 
Senast ändrad:

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Ganska länge sedan så hög risk att dom åtgärdat det.
När gjorde du det senast?

Qliro och P.F.C privatlån kan bevilja Max 400.000kr och de är inte med Lendo, Advisa mm.
Jag vet inte har snabbt syns en UC ff, om man tex ansöka via Lendo, låt säga via mobilen, och ansöka samtidigt via datorn/iPad hos Qliro/PFC. Då har man en chans kanske att få två blanco.

Två olika UC ff syns efteråt så klart, men som sagt, om man ansöka/fylla i allt samtidigt sen två klick bara för att skicka ansökningarna.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Du menar du har ringt och frågat Remember om du kan ansöka direkt istället osv? För att @LånaUtanPapper gjorde själv, men jag ör osäkert om den andra banken inte tar en ny UC i dagsläget.
jag hade sökt genom Lendo och fått ett erbjudande från Remember. men går man genom Lendo då måste Remember betala en avgift till Lendo, jag ringde då och försökte få Remember att ge mig ett lite bättre erbjudande vid sidan on genom att vi hade kunnat delat på avgiften, win/win både för mig och Remember. men det gick inte.
Collector kan man ju ringa och dom ser ansökan och är villiga att lösa saker vid sidan om.
Men Collector bad mig aldrig att skicka in en ansökan, allt gick att sköta på telefon när jag hade med dom att göra för två år sedan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp