Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector Betalkoll för Android finns nu att hämta.

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
1 016
Poäng
907
Collector Betalkoll för Android finns nu att hämta i Google play . Jag har nu installerat den och om jag vill kan jag betala räkningar där nu också.:):):):):)

Collector Betalkoll för Android finns nu att hämta i Google play . Jag har nu installerat den och om jag vill kan jag betala räkningar där nu också.:):):):):)

Betalkoll? håller den koll på vad man har på kontot eller någon sorts kreditvärdigheteskoll?

Så här skrver de om det:

Får jag någon kreditupplysning om jag använder tjänsten?

• En kreditpröving görs innan vi beviljar dig att använda Collector betalkoll som betalmedel för dina räkningar.
  • När kreditupplysningen tas innebär det att Collector gör en förfrågan men den påverkar inte din framtida kreditvärdighet.
  • Du godkänns och kan nu betala dina räkningar med mobilen och få dem samlade på en faktura. Det tas ingen kreditupplysning för varje faktura du skickar till oss.

Ok.

Är det någon som vet om avier eller nåt annat skickas hem med vanlig post när man har deras Betalkoll app?

Antar att du får den med posten som för Easycard, Easyliving och SEQR men så här svarar de själv:

Hur och när betalar jag samlingsfakturan från Collector?

I mitten av varje månad får du en samlingsfaktura på föregående månads räkningar som du skickat till oss. Samlingsfakturan förfaller sedan i slutet av varje månad. Skickar du alla dina räkningar till Collector är samlingsfakturan alltså den enda fakturan du betalar varje månad. Det gör du som vanligt i din internetbank. Om du då inte vill eller kan betala hela summan, kan du betala en del av den så du kan jämna ut månader med ovanligt stora utgifter

Vill inte ha post hemskickat.

Kanske har e-faktura eller autogiro eller så?

Ledsen hittar inget bättre svar i deras villkor men du kan alltid ringa eller mejla dem kontakta kundtjänst på telefon
010-161 01 02 (vardagar 8-18) eller skicka e-post till [email protected].

Det ska jag :)

Vilken upplysning tog dem på dig?

Har inte sett att någon upplysning är tagen än, har kollat både Min Upplysning och Kivra , kollar imorgon och meddelar här.:)

Viktigt att tänka på är att det nog är ganska svårt att ta sig ur det hela. Om jag förstått saken rätt skickar man in (fotar) tex de räkningar som ska betalas i slutet av denna månad och får sedan en samlingsfaktura månaden efteråt? Då har man ju nya räkningar som ska betalas, och har man inte sparat undan den första lönen är man ganska fast i det hela om man inte fortsätter skicka in till dem, månad efter månad, år efter år...

Jag förstår vad du menar turnaround men jag har inte tänkt använda mig av detta kontinuerligt utan någon gång om behov finns. Jag har slutat ta nya smslån och har inga avbetalningsplaner längre så jag ska inte använda det månad efter månad.

Jag har collector betalkoll.. Det kommer en faktura i appen som man betalar via sin bank sen..

De tog en uc3 stod det på mig när ja skaffade det i oktober 2014

Hej! Hur vet man om man blir beviljad och sin betalgräns?

Det va lite märkligt, jag märkte min gräns när ja la in en faktura och fick besked nån dag efter att de inte kunde behandla fakturan.. Då va min gräns uppnådd.. Det stod edge på fakturan jag la in.

Hej! Hur vet man om man blir beviljad och sin betalgräns?
Hur man fick reda på om man blev beviljad minns jag inte, de va oxå lite luddigt, men man blev beviljad i och med att man kunde använda appen och installera den svarade kundtjänst som knappt själva har koll på något.

Tack för svar! För jag installerade nyligen och det gick att scanna in fakturor jag la in 4 st för ett värde av ca 10 tusen men inte fått nått svar står bara under behandling. Hur mycket kredit har du?

Tack för svar! För jag installerade nyligen och det gick att scanna in fakturor jag la in 4 st för ett värde av ca 10 tusen men inte fått nått svar står bara under behandling. Hur mycket kredit har du?
Jag har bara lagt in fakturor till ett belopp på 3790 kr.. Nu kommer dom behandla dessa manuellt. Antingen ligger dessa under kommande betalningar, el så får du ett utropstecken och en text att dom inte kunde ta emot denna faktura..

Ok , då lär dom säkert inte godkännar alla då:-) För då är det säkert rätt låga belopp dom godkänner eftersom du fick avslag på en... Men tack för din information

Hur snabba är dom att svara om man godkänd eller inte?

Vet inte än hur mycket kredit jag har var ser man det? Har mejlat dem och frågat men ännu inte fått svar i kreditupplysningen står det att ansökt kredit bör beviljas det är allt jag vet.

Så här svarade de om hur stor kredit jag har:
Det finns ingen mall för hur mycket kredit du har i appen, utan vi behandlar dina fakturor allteftersom du skickar in dessa till oss.
Om du kommer upp i en gräns där vi inte kan bevilja dig mer kredit kommer du att motta en ”push notis” om detta.

Ok , då lär dom säkert inte godkännar alla då:) För då är det säkert rätt låga belopp dom godkänner eftersom du fick avslag på en... Men tack för din information
Du kanske för högre belopp beviljat, jag har inte så hög årsinkomst. Men de tog två dagar el nåt innan de behandlade fakturorna jag la in

Ingen som vet som vill svara? :)

Grodan 1 vet du vilken kreditgräns du har? Undrar eftersom de inte ville svara utan det fick jag veta när jag lade in fakturor. Tycker du tjänsten funkar bra och brukar du delbetala eller betalar du hela skulden varje månad?

Hade för mig att den där samlingsfakturan kommer hem per post.
Eller att nåt annat skickas hem via post?

Asså kanske faktura skickas hem via post om man inte väljer att delbetala?
För du kanske inte delbetalar?

Grodan 1 vet du vilken kreditgräns du har? Undrar eftersom de inte ville svara utan det fick jag veta när jag lade in fakturor. Tycker du tjänsten funkar bra och brukar du delbetala eller betalar du hela skulden varje månad?
Jag har 4000 kr. Jag har delbetalat varje månad. Man loggar in på betalkoll, väljer vad man vill betala, kopierats ocr mm i den bank man betalar räkningar med. Jag har aldrig fått faktura hem..

Jag har 4000 kr. Jag har delbetalat varje månad. Man loggar in på betalkoll, väljer vad man vill betala, kopierats ocr mm i den bank man betalar räkningar med. Jag har aldrig fått faktura hem..

Fick idag svar från deras kundservice att man får fakturan från dem via appen pch om man betalar den så får man inget via post men väljer man att delbetala den så får man den sen via post

Oyster har du tänkt att använda tjänsten?

Fick idag svar från deras kundservice att man får fakturan från dem via appen pch om man betalar den så får man inget via post men väljer man att delbetala den så får man den sen via post
Jag har aldrig fått den via post. Och jag har valt att delbetala.

Ha
Jag har delbetalat i 6 månader, inte fått ett papper från dem, och då har jag även varit sen två gånger. Det enda som hände var att jag fick 60 SEK adderat till räkningen i appen.

Ni som har Betalkoll är ni nöjda med appen och dess funktioner, lägger ni in fakturorna som pdf eller fotar ni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp