• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector easyliving avsluta även använd kredit?

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
587
Mottagna reaktioner
284
Poäng
447
Är det någon relativt nyligen som avslutat sitt kort hos collector även om det inte är nollat? Jag undrar om krediten försvinner från uc efter uppsägning även om man har kredit kvar att betala av?

Jag avslutade mitt för knappt två månader sedan, och det är nu borta från UC trots skuld kvar att reglera.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Tack för svar:) Jag avslutade mitt i mitten av april, då kan jag räkna med att krediten är borta på uppdateringen i maj.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Samma för mig. Avslutade kreditkortet hos Collector i nov och det var då maxat. Det försvann direkt från UC trots skuldsaldo.
Och det är ju bra :)
 

My84

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Söker lite vägledning. Har läst här på forumet att det är möjligt att avsluta Collector Easyliving kreditkort så det försvinner från UC, fast man har skuld kvar att reglera. Någon som nyligen gjort detta och kan bekräfta att skulden fortfarande försvinner från UC?

Jag har behov av att få bort synliga lån och krediter från UC. Planen är att söka större lån hos Wästgöta nästa år för att samla, men först i augusti 2024 när alla FF försvinner. Jag vill gärna börja städa upp min UC innan det, för att ha mindre synliga lån och krediter synliga hos UC.

Fråga -Om jag söker 100k och beviljas det av Easyliving, kan jag genom tex Betalo föra över hela kreditbeloppet till mitt bankkonto så jag sedan kan använda de för att amortera på ett lån som syns på UC? Sedan när betalning är gjord, kontakta Collector och avsluta krediten trots att jag har skuld kvar att reglera, men då försvinner den ändå från UC? Har också läst att man kan delbetala krediten och att lägsta beloppet är 1/36 av skulden. Det skulle innebära lägre månadskostnad än nuvarande krediter som är synliga på UC och drar ned betyget. Fungerar detta, skulle det göra mycket för att städa upp min UC redan nu och inte behöva vänta till nästa år när Bisnode betyget förbättrats.
Vad tror ni, fungerar det?
 

My84

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Någon som gjort detta nyligen och kan bekräfta att Easyliving fortfarande försvinner från UC när man avslutar krediten, trots skuld kvar att reglera?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 768
Mottagna reaktioner
1 547
Poäng
1 117
Jag kan bekräfta att avslutad betalkoll hos collector togs bort från min uc månaden efter om man mailade att man vill avsluta betalkoll och fick bättre kreditbetyg trots att man hade kvar skuldern och fick betala räkningar varje månad. Förmodligen samma med kreditkortet att det plockas bort från uc.

Även lånet togs bort från UC om man lät det förfalla till inkasso. Man hade kvar skulden, men på UC försvann lånet och man fick bättre kreditbetyg.

Detta var dock något år sedan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp