• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector Inkasso & betalningsplan

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Collectors dröjsmålsränta är väl ganska hård, eller blandar jag ihop med ngt annat?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
280
Mottagna reaktioner
100
Poäng
307
Du måste missa november, december och januari. Sen sägs lånet upp och du har till sista februari att betala in de obetalda fakturorna. Betalar du inte då går hela lånet till deras inkasso. Skulle det gå så långt får du göra en avbetalningsplan hos coll. Har också fått inkassokrav från dom på obetald månadsbetalning och de har aldrig hamnat hos coll utan varit kvar hos collector. De har bara lagt på saftiga avgifter. Har två lån hos dom varav ett är hos coll på avbetalningsplan och det andra har jag kvar hos collector och tänker så förbli då det är en för stor summa, skulle bli för högt belopp på en avbetalningsplan.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Du måste missa november, december och januari. Sen sägs lånet upp och du har till sista februari att betala in de obetalda fakturorna. Betalar du inte då går hela lånet till deras inkasso. Skulle det gå så långt får du göra en avbetalningsplan hos coll. Har också fått inkassokrav från dom på obetald månadsbetalning och de har aldrig hamnat hos coll utan varit kvar hos collector. De har bara lagt på saftiga avgifter. Har två lån hos dom varav ett är hos coll på avbetalningsplan och det andra har jag kvar hos collector och tänker så förbli då det är en för stor summa, skulle bli för högt belopp på en avbetalningsplan.
Tack för ditt svar. Ska se till att inte missa januaris. Men då ska det vara ”lugnt” att ligga efter med två?
Jag tänkte först släppt det, men jag hann inte eftersom att de numera rapporterar misskött kredit. :( Men det gör de väl först när lånet är helt uppsagt, dvs när man ligger efter med 3 månader och inte betalar uppsägningsbrevet?
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
280
Mottagna reaktioner
100
Poäng
307
Jo de ska numera rapportera misskött kredit från januari i år, kom ihåg det nu när du skrev det. Det är som du säger, misskött kredit om man inte betalar uppsägningsbrevet och hela lånet hamnar hos deras inkasso.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jo de ska numera rapportera misskött kredit från januari i år, kom ihåg det nu när du skrev det. Det är som du säger, misskött kredit om man inte betalar uppsägningsbrevet och hela lånet hamnar hos deras inkasso.
Ah, då ska det vara lugnt. I januari kommer jag kunna betala åtminstone en. Tack för hjälpen!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Collectors dröjsmålsränta är väl ganska hård, eller blandar jag ihop med ngt annat?
Min ligger på 24 % på båda ärenden jag har ! Så ganska hård är den ! Samtidigt inte super hård om man jämför tex bank norwegian som erbjuder samlingslån på 20 % :) så allt är ju relativt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp