• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Jag har inte bevisat något för mig alls idag, har sällan sådana behov.
Allvarligt talat människor, hur hjälper er sandlåde lek denna tråden?? Kan vi hålla oss till saken istället kanske..
Ja det var det vi försökt med sen tråden öppnades, ge lite olika uppmuntrade vägledning om förhoppningvis hur man kan gå. Men då dyker herr besserwisser upp med sina genomtänkta svar som typ du får skylla dig attityden och dra gamla hederliga klossar om tänk om du var den företagarna bla bla bla. Vem fan vill höra om hur jävligt det än är såna värdelösa jämförelsen,

ursäkta mig att mitt ordförråd exploderar ibland. Sånt skit vill ingen höra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Ja det var det vi försökt med sen tråden öppnades, ge lite olika uppmuntrade vägledning om förhoppningvis hur man kan gå. Men då dyker herr besserwisser upp med sina genomtänkta svar som typ du får skylla dig attityden och dra gamla hederliga klossar om tänk om du var den företagarna bla bla bla. Vem fan vill höra om hur jävligt det än är såna värdelösa jämförelsen,

ursäkta mig att mitt ordförråd exploderar ibland. Sånt skit vill ingen höra.

Och det har du kollat förstås, att ingen ville det?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Trist att inte de avtalen dom har är offentliga. Vore intressant att veta vad skillnaderna är.
Vissa skillnader i befogenhet vet jag finns, och det är specifika borgenärer som har dessa.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Det finns 5 stora problem med hur detta har sköts, 5 allvarliga problem.

1: Coll var usla på att informera om att Intrum tagit över indrivningen, jag fick mitt brev efter att Intrum skulle ha första betalningen.
2: Jag har en uppgörelse med Coll på fast ränta på 8% - Något som Intrum inte blev informerade om.
3: Ringer jag Coll hänvisar dom mig till Intrum. Ringer jag till Intrum hänvisar dom mig till Coll. Ingen vill ta ansvar.
4: När Intrum mailar/ringer sina personer på Coll - då tar dessa 7 till 10 arbetsdagar (!) på sig att besvara ärendet, samtidigt som den höga räntan tickar på
5: När du som privatperson ringer till Coll tar det en timme innan du får prata med någon som kan prata om ditt ärende.

Det är liksom inte acceptabelt att ha såhär många bristfälliga rutiner. Om nu Intrum tar över en "batch" för indrivning då får man ju fan ta mig ha koll på saker och ting.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp