• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jo men frågan är vad standard höjning blir sen efter detta kommer de någonsin gå med på rimligt belopp efter detta? Vi kommer betala in 38k och sedan köra på 5k februari och mars. Men efter det vettifan alltså.. blir garanterat löneutmätning om vi inte kan komma överens om belopp längre fram, så att skicka det för utslag är inget alternativ då de är samma regler oavsett om det blir utslag eller inte.. vår maxgräns är verkligen 5k i månaden..

Det har jag ingen aning om, men 375k, vad är dröjsmålsräntesatsen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Jag LIDER med er som drabbats av detta och hamnat hos Intrum! Jag känner er stress och panik i varenda kropps cell. Jag hoppas att det löser sig för er på ett eller annat sätt.
Kan bara hålla med. Vet själv hur jag mår dåligt för jag vet att jag inte får ihop min månad. Och det vill jag göra!! Men såna summor som ni fått är sjuka!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 657
Poäng
4 477
Nej vi är väldigt tacksamma för den hjälpen! Men fortfarande pengar som ska betalas tillbaka varje månad… man kommer ju liksom aldrig ur lånefällan.. bara nya lån och nya lån..
Det är tyvärr så det är, att så länge man måste ta nya lån för att betala tillbaka andra så är det svårt att göra stora framsteg men ibland är det nödvändigt att låna för att rädda där det brinner som mest och nu kan ni släcka Intrum för en stund.
Det är först när man inte behöver ta dåliga lån och eller kan höja sina inkomster som det ekonomiska genombrottet kommer.
Bara att ta en dag i taget så kommer ni dit <3
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Återigen så är ju Intrum riktigt roliga.
Santander skickade plötsligt mitt lån på 40000kr till Intrum och det genererade ännu en missbrukad kredit…
Skriver och ber om en avbetalningsplan, men de tycker att jag ska ta ett lån istället?
Är de dumma i huvudet?
 

Bilagor

  • 0F497FB2-C81B-4966-A98A-B91EDABBC271.jpeg
    0F497FB2-C81B-4966-A98A-B91EDABBC271.jpeg
    282.8 KB · Visningar: 28

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Återigen så är ju Intrum riktigt roliga.
Santander skickade plötsligt mitt lån på 40000kr till Intrum och det genererade ännu en missbrukad kredit…
Skriver och ber om en avbetalningsplan, men de tycker att jag ska ta ett lån istället?
Är de dumma i huvudet?
Är inte klokt!
Nästan fräckt av dem att föreslå lån? Om man fick lån så lätt skulle man väl inte hamna hos inkasso? Skriv innan den 25/1 att du inte får något lån eftersom du har missbrukad kredit nu!
Hur skickade santander plötsligt dit lån till inkasso? Låg du inte efter med betalningen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp