• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector inkasso nu hos Intrum Justitia?

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Men det är väl konstigt . Mitt på
50000kr som gick till coll för 2 år sen och som intrum tog över i nov betalar jag fortfarande 1600kr på. Har intrum andra krav tro om
Skulden inte kommer från coll innan ?
Antar att de har andra krav när den gått direkt från Collector.
Så jävla hemskt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Men har du ringt o pratat med intrum ? De är ju ett av få bolag som brukar vara väldigt medgörliga. Till skillnad från Gothia o partner inkasso
Nej det här var bara via mina sidor när man loggar in.
Jag får testa att ringa och se vad som händer.

Konstigt det där, jag har bara bra erfarenheter av Gothia istället, de har varit väldigt medgörliga med mig.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Fyfan…
Fick svar från Intrum nu.
De vill ha 55000kr(!) i månaden. Hur fan tror de att det ska gå ihop?
Med en liten pojke här hemma och en ny i min frus mage ser jag min värld rasa framför mig…
Men herregud! Vem klarar av ett sånt belopp?!! Hur stor är din skuld totalt?
Du har inte råkat se fel? Att det är 5500 kr? Känns helt absurt och hur går det ihop med deras skitsnack Att vi vill hjälpa dig att lösa din skuld.
Har du ringt och pratat med dem? Om inte ring och försök få de att ändra sig, även om jag vet att Intrum är i princip omöjliga att ändra sig.
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Men herregud! Vem klarar av ett sånt belopp?!! Hur stor är din skuld totalt?
Du har inte råkat se fel? Att det är 5500 kr? Känns helt absurt och hur går det ihop med deras skitsnack Att vi vill hjälpa dig att lösa din skuld.
Har du ringt och pratat med dem? Om inte ring och försök få de att ändra sig, även om jag vet att Intrum är i princip omöjliga att ändra sig.
Jag önskar att det var en felläsning.
Min skuld är tyvärr stor på 300k, så hade räknat med ett högt belopp men det här var bara absurt.
Ska sätta mig och ringa de nu, jag blev bara så chockad så behöver samla mig lite.
 

Bilagor

  • 36C39083-8CDA-49C1-BD7F-62812E261DEC.jpeg
    36C39083-8CDA-49C1-BD7F-62812E261DEC.jpeg
    288.3 KB · Visningar: 24

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Jag önskar att det var en felläsning.
Min skuld är tyvärr stor på 300k, så hade räknat med ett högt belopp men det här var bara absurt.
Ska sätta mig och ringa de nu, jag blev bara så chockad så behöver samla mig lite.
Du ska ringa collector. Inte intrum. Collector bestämmer hur de ska få in pengar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Jag önskar att det var en felläsning.
Min skuld är tyvärr stor på 300k, så hade räknat med ett högt belopp men det här var bara absurt.
Ska sätta mig och ringa de nu, jag blev bara så chockad så behöver samla mig lite.
Men wtf!!! Har de helt tappat förståndet, det måste de ha gjort om de erbjuder en plan på 55 000 kr/mån. Hade du dessa pengar så hade skulden inte hamnat hos inkasso. Förstår att du är panikslagen. Det bästa du kan göra just nu är att ringa och strida. Ge dig inte. Testa även med att ringa Collector.
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
143
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Men wtf!!! Har de helt tappat förståndet, det måste de ha gjort om de erbjuder en plan på 55 000 kr/mån. Hade du dessa pengar så hade skulden inte hamnat hos inkasso. Förstår att du är panikslagen. Det bästa du kan göra just nu är att ringa och strida. Ge dig inte. Testa även med att ringa Collector.
Ja, det känns ju inte direkt som att de vill hjälpa mig ur situationen utan de hade nog helst bara skickat mig till KFM.

Som du säger, hade jag haft de pengarna så hade jag fan inte hamnat hos Intrum från början.

Tack för peppen, jag kan inte ge mig i detta, hela min familjs framtid hänger på detta.
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Fyfan…
Fick svar från Intrum nu.
De vill ha 55000kr(!) i månaden. Hur fan tror de att det ska gå ihop?
Med en liten pojke här hemma och en ny i min frus mage ser jag min värld rasa framför mig…
Hur mycket är den totala skulden på?
Jag önskar att det var en felläsning.
Min skuld är tyvärr stor på 300k, så hade räknat med ett högt belopp men det här var bara absurt.
Ska sätta mig och ringa de nu, jag blev bara så chockad så behöver samla mig lite.
Jag hade en skuld från entercard på 440k där jag var tvungen att betala 50k för att inte skulden skulle gå vidare därefter 10k i månaden.
De ska hålla sig till god inkassosed enligt inkassolagen, läs på lite där.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp