Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector inkasso

Kunnig medlem
Poäng: 112
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Fick brev från coll inkasso då jag missat 2 betalningar på mitt lån jag har hos dom. Blir det anmärkning / missbrukad kredit på det? Fick endast krav på det beloppet jag missat att betala.

Vad avser det du har fått? Collector "Lån"? Har lånet blivit uppsagt? Du kan missa 3 eller 4 månader innan det går till inkasso och inte ens då får du anmärkning.

Självklart inte förrän det är slutbetalt

Mitt Amex är inte slutbetalt - Avslutat hos UC.
Mitt Collector kort är inte slutbetalat - Avslutat hos UC.
Mitt Betalkoll är inte betalat - Avslutat hos UC.

Så jag vete fan hur självklart det är.

Mitt Betalkoll avslutade jag och släppte jag till inkasso. Det försvann från UC trots aktiv skuld.

Exakt, 2 av Collectors 3 produkter försvinner. Osäker vad det gäller den tredje.

Exakt, 2 av Collectors 3 produkter försvinner. Osäker vad det gäller den tredje.
Ja, man skulle ju vilja veta!
Får jag inte ordning på min ekonomi så kommer jag sitta på svaret och kunna dela med mig, men jag hoppas ju på att slippa. 😳

Mitt Amex är inte slutbetalt - Avslutat hos UC.
Mitt Collector kort är inte slutbetalat - Avslutat hos UC.
Mitt Betalkoll är inte betalat - Avslutat hos UC.

Så jag vete fan hur självklart det är.
Aha, galet system. Ologiskt. Aldrig varit med om att de avslutas innan de betalas.

Aha, galet system. Ologiskt. Aldrig varit med om att de avslutas innan de betalas.

Du måste dock antingen själv avsluta dom via kundtjänst alternativt att det hamnar hos inkasso. Beror lite på ifrån case till case. Gäller ju inte alla aktörer.

Jag skickade min betalkoll till inkasso, stog först som avslutad och försvann.
Men nu är den tillbaka. Dock står den som kreditlimit om 10.000kr men att 0kr är utnyttjad. :axelryck:

Tänkte avsluta den ändå lite längre fram, för de är ju ändå inget ja kan använda :facejoy:

Om ert lån (Collector privatlån) försvinner ifrån Collector och hamnar hos colligent så kommer den fortfarande att synas hos UC. Kan vara bra att veta!

Om min betalkoll går till inkasso och jag betalar hela skulden till inkassot, kan jag då återigen använda betalkoll?

Om min betalkoll går till inkasso och jag betalar hela skulden till inkassot, kan jag då återigen använda betalkoll?
Nej det går tyvärr inte!
Däremot om du loggar in i appen så står det ditt totala kreditutrymme ungefär som att du kan använda det, men sen när du är vid det sista steget och ska signera med Bank ID kommer det stå att du blev avvisad.

Nej det går tyvärr inte!
Däremot om du loggar in i appen så står det ditt totala kreditutrymme ungefär som att du kan använda det, men sen när du är vid det sista steget och ska signera med Bank ID kommer det stå att du blev avvisad.
Jag var i kontakt med Betalkolls kundservice i torsdags och då sa de att om jag betalade in hela summan så skulle jag kunna använda Betalkoll igen. Testade idag (tisdag) men var likadant fortfarande så då ringde jag upp dem igen och de sa att blocken hävs när de fått in pengarna från inkassobolaget vilket kan ta 1-5 bankdagar så han bad mig avvakta.

Jag var i kontakt med Betalkolls kundservice i torsdags och då sa de att om jag betalade in hela summan så skulle jag kunna använda Betalkoll igen. Testade idag (tisdag) men var likadant fortfarande så då ringde jag upp dem igen och de sa att blocken hävs när de fått in pengarna från inkassobolaget vilket kan ta 1-5 bankdagar så han bad mig avvakta.
Märkligt eftersom jag frågade dem för någon vecka sedan och jag var spärrad (av den enkla orsaken att jag hamnat hos inkasso) detta en gång.

Märkligt eftersom jag frågade dem för någon vecka sedan och jag var spärrad (av den enkla orsaken att jag hamnat hos inkasso) detta en gång.
Fan så skumt. Va in på Collectors hemsida och där stod att allt är i sin ordning.
Tycker att om jag är spärrad så bör de väll redan se det och säga det o inte be mig avvakta.

Sa till dem i torsdags att det är viktigt för mig att jag sen kan använda betalkoll för ska jag betala hela skulden (10.000) på engång så måste jag kunna använda Betalkoll igen för att betala andra räkningar.

Uppdatering: De har spärrat upp mig efter ca 2 veckor och jag kan återigen använda de 10.000:- på Betalkoll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp