Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Credifi och Lumyfi, vad har de för inkasso?

Gothia svarade på Mail och berättade om deras avslutade samarbete vid årsskiftet, ja återkom gärna med svar! Har sammanlagt 120k hos alla dessa 3

Ja återkom jättegärna med svar då jag sitter i samma sits skulle vara väldigt tacksam.

Ringde igår och pratade med credifi och lumify. Ifall ni betalar in ett månads belopp skjuts tiden upp för er så att ni har mer tid att betala. Var försenad 69dagar med min betalning och ringde och pratade med dom. Dom sa ifall du betalar in 2 eller 1 månads faktura så skjuts tiden upp vilket gör att du har mer tid att betala innan det går till kronofogden. Gick från att vara sen med 69dagar sen till att vara sen 11dagar sen med min betalning. Ringde för att dubbel kolla idag igen och då sa dom att jag har 3 månader på mig istället för 1 månad innan dom skickar till kronofogden.

Så om det nu är så att lumify och credifi skickar direkt till kronofogden ring och prata med dom och fråga hur mycket ni måste betala för att ni ska få mer tid på er innan dom skickar till kronofogden så kanske det går att undvika att få KFM. Dom var ganska snälla mot mig och försökte hjälpa mig men sa att jag måste betala in hela faktura belopp som jag ligger efter med för då skjuts tiden upp med 1 månad hela tiden för att undvika KFM.

Ja precis. När var du i kontakt med Gothia? Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Men om 10 dagar så ska de skicka mitt till KF säger de. Lovar att återkomma vad som sker. Är väl först då vi får 100% svar om nu ingen blir skickad tidigare vill säga
Du får gärna uppdatera hur det gått, skickades de till KF?

Ja precis. När var du i kontakt med Gothia? Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Men om 10 dagar så ska de skicka mitt till KF säger de. Lovar att återkomma vad som sker. Är väl först då vi får 100% svar om nu ingen blir skickad tidigare vill säga
Hur gick det?

101 dagar nu. Ännu inget så vad som händer har jag tyvärr ingen info om. Men så fort jag vet så skriver jag

101 dagar nu. Ännu inget så vad som händer har jag tyvärr ingen info om. Men så fort jag vet så skriver jag
Har du fått Mail om att det förbereds för kronofogden och att det kommer att skickas till dom för betalningsföreläggande inom de kommande dagarna?
Jag fick ett sånt mail från Lumify igår

Är 1 dag sen med betalning till Lumify. Fick att jag skall betala dubbla beloppet då fakturan för nästa månad också var med helt plötsligt. Skall betala när jag får lön o bli av med skitet. Men 5 dagar hinner det nog inte skickas till KF. Men är orolig att beloppet blir högre.

Är 1 dag sen med betalning till Lumify. Fick att jag skall betala dubbla beloppet då fakturan för nästa månad också var med helt plötsligt. Skall betala när jag får lön o bli av med skitet. Men 5 dagar hinner det nog inte skickas till KF. Men är orolig att beloppet blir högre.
Jag pratade med deras kundtjänst förra veckan och då sa dom att ingenting händer mig iallafall och att jag har en vecka på mig att betala fakturan, min faktura ska betalas idag men jag kan betala på torsdag vid lön

Jag pratade med deras kundtjänst förra veckan och då sa dom att ingenting händer mig iallafall och att jag har en vecka på mig att betala fakturan, min faktura ska betalas idag men jag kan betala på torsdag vid lön
Ok vad konstigt. För när jag loggade in så var lägsta belopp 4300 kr. Och då var båda fakturorna för Januari och Februari ihopslagna. Skulle betala på Torsdag när det är lön. Får kanske höra av mig till dem o kolla. Sen vet jag o lärt mig läxan att aldrig låna av detta företag igen. Tänkte att det här året skall jag ta tag i mina skulder o börja på nytt o kämpa för det. Men verkar löjligt att få betala 2 fakturor om man är 1 dag sen med betalningen.

Senast ändrad:
Ok vad konstigt. För när jag loggade in så var lägsta belopp 4300 kr. Och då var båda fakturorna för Januari och Februari ihopslagna. Skulle betala på Torsdag när det är lön. Får kanske höra av mig till dem o kolla. Sen vet jag o lärt mig läxan att aldrig låna av detta företag igen. Tänkte att det här året skall jag ta tag i mina skulder o börja på nytt o kämpa för det. Men verkar löjligt att få betala 2 fakturor om man är 1 dag sen med betalningen.
Det bara står så, hänt mig flertals gånger, gå bara in på betalplan och betala ursprungliga beloppet samt kolla hur mycket förseningsavgifterna blivit och lägg till det bara, sen kommer beloppet att justeras typ 1-2 dag efter att du betalat in

Har du fått Mail om att det förbereds för kronofogden och att det kommer att skickas till dom för betalningsföreläggande inom de kommande dagarna?
Jag fick ett sånt mail från Lumify igår
Javisst. Fick det för 2 veckor sedan. 103 dagar sen står det nu.

Nu har Luma Finans (Lumify) skickat mig till Kronofogden igår. Det är i princip kört för mig. Men jag har också kontrat med en anmälan till KO. Jag rekommenderar att alla som ser det här gör det också. På deras hemsida står det klart och tydligt att nya kunder lånar utan både uppläggningsavgift och ränta. I de allmänna villkoren står något annat. De har tidigare redan åkt på ett vite på drygt 400.000 men jag vill att de ska gå ner helt. Om alla anmäler så kanske KO och FI kan se till att de inte får förmedla lån längre. Då hade i alla fall jag mått lite bättre.

Kan du förtydliga exakt vad du syftar på och vad det är man ska anmäla. Anmäler Lumify mer än gärna om du kan övertyga mig att det är väl motiverat.

Jag anmäler även jag mer än gärna. Utveckla bara så jag förstår. Vill inget hellre än att de konkar.

Får inte bifoga bilder men här ser ni exempel på vad Lumify marknadsför falskt på deras hemsida.

"Nya kunder lånar alltid utan uppläggningsavgift och ränta!

Gäller endast belopp om 16 000 kr eller högre. En aviavgift om 60 kr/mån samt ränta efter den första betalperioden tillkommer. Rabatten återtas för de fall där återbetalningstiden inte efterföljs av kunden."

Läs sedan de allmänna villkoren:

"Om lånet beviljas tillkommer en uppläggningsavgift. Avgiften beror på det sökta lånebeloppet och debiteras enligt följande: 0 - 3 999 kr: 515 kr, 4 000 - 5 999 kr: 730 kr, 6 000 - 7 999 kr: 950 kr, 8 000 - 9 999 kr: 1 155 kr, 10 000 - 11 999 kr: 1 370 kr, 12 000 - 13 999 kr: 1 580 kr, 14 000 - 15 999 kr: 1 780 kr, 16 000 - 17 999 kr: 2 005 kr, 18 000 - 19 999 kr: 2 110 kr, 20 000 - 21 999 kr: 2 435 kr, 22 000 - 23 999 kr: 2 645 kr, 24 000 - 25 999 kr: 2 860 kr, 26 000 - 27 999 kr: 3 070 kr, 28 000 - 29 999 kr: 3 285 kr, 30 000 -31 999 kr: 3 495 kr, 32 000 - 33 999 kr: 3 705 kr, 34 000 - 35 999 kr: 3 920 kr, 36 000 - 37 999 kr: 4 130 kr, 38 000 - 39 999 kr: 4 345 kr, 40 000 - 41 999 kr: 4 555 kr, 42 000 - 43 999 kr: 4 765 kr, 44 000 - 45 999 kr: 4 980 kr, 46 000 - 47 999 kr: 5 190 kr, 48 000 - 70 000 kr: 5 405 kr. Avgiften kapitaliseras och betalas tillsammans med resterande kapital."

Det är det som står i de allmänna villkoren som gäller. Har en vän som fick ett lån beviljat för bara några dagar sedan på 18000. Det tillkom en uppläggningsavgift och defintivt ränta på det. Lyckligtvis har min vän hunnit ångra lånet efter min uppmaning.

Nu har Luma Finans (Lumify) skickat mig till Kronofogden igår. Det är i princip kört för mig. Men jag har också kontrat med en anmälan till KO. Jag rekommenderar att alla som ser det här gör det också. På deras hemsida står det klart och tydligt att nya kunder lånar utan både uppläggningsavgift och ränta. I de allmänna villkoren står något annat. De har tidigare redan åkt på ett vite på drygt 400.000 men jag vill att de ska gå ner helt. Om alla anmäler så kanske KO och FI kan se till att de inte får förmedla lån längre. Då hade i alla fall jag mått lite bättre.
Hur sen var du?

Mitt bilnly kom till KF idag, har 10 dagar på att skriva under...

Har även jag gjort en KO anmälan. Minns när jag först tog lån därifrån och såg ingen ränta ingen uppläggningsavgift. Men minns även att jag fick ej lån på 16.000 först, fick typ 12 eller 14.000, sedan efter någon timma kunde ja ta ut ännu mer alltså belopp över 16.000 men då var jag ’ redan kund’ ju, så det är så de kringgår detta. Ingen ny kund beviljas 16.000 och får detta utan man får alltid lite mindre sedan efteråt kan ta ut mer.

Fick igår besked från Lumify att de beviljar en ny betalningsplan, på måndag hade jag behövt besvara kronofogden senast. Så jag kommer nu slippa både löneutmätning, skuldsanering och prick. Så skönt!

Fick igår besked från Lumify att de beviljar en ny betalningsplan, på måndag hade jag behövt besvara kronofogden senast. Så jag kommer nu slippa både löneutmätning, skuldsanering och prick. Så skönt!
Kolla med dom om dom drar tillbaka ärendet. Jag fick också en ny betalningsplan ( vilket jag är sjukt tacksam över ) men de drar inte tillbaka ärendet från KF. Det ligger kvar hos dem till s skulden är betald. Vilket gör att KF kommer att utfärda ett utslag, men Lumify kommer inte begära verkställighet så länge jag betalar enligt plan

Tyvärr har jag också denna skit. Både lumify och credifis kredit är nu uppsagd och kommer skickas till kfm om mindre än en månad.
Mina förutsättningar till lösa lån är = 0.
Så jag får helt enkelt gilla läget och försöka släcka bränder istället.
Men min fråga just nu är.

När dessa skickar ärendet vidare till kfm, går det att få till vettig avbetalning då? Om man betalar in nån summa tex? Gäller de bara vi
Kolla med dom om dom drar tillbaka ärendet. Jag fick också en ny betalningsplan ( vilket jag är sjukt tacksam över ) men de drar inte tillbaka ärendet från KF. Det ligger kvar hos dem till s skulden är betald. Vilket gör att KF kommer att utfärda ett utslag, men Lumify kommer inte begära verkställighet så länge jag betalar enligt plan
Kontaktade ni dom betalningsplan när det kommit in till kfm? Eller hörde dom av sig?

Behövde ni betala en summa innan?
Mina crediter på både lumify och credifi är uppsagda och kommer väl skickas vidare inom kort..

Tyvärr har jag också denna skit. Både lumify och credifis kredit är nu uppsagd och kommer skickas till kfm om mindre än en månad.
Mina förutsättningar till lösa lån är = 0.
Så jag får helt enkelt gilla läget och försöka släcka bränder istället.
Men min fråga just nu är.

När dessa skickar ärendet vidare till kfm, går det att få till vettig avbetalning då? Om man betalar in nån summa tex? Gäller de bara vi

Kontaktade ni dom betalningsplan när det kommit in till kfm? Eller hörde dom av sig?

Behövde ni betala en summa innan?
Mina crediter på både lumify och credifi är uppsagda och kommer väl skickas vidare inom kort..
Går att få betalningsplan, men den är orimlig. Ärendet är kvar samt att man får en prick, men man har chans att få en plan, men det är inga 1000-2000:- i månaden. min plan var 5000:- per månad men jag valde att betala hela skulden direkt.

Ok, jag förstår.
Får vänta tills dem kommer in dit helt enkelt.
Det är på gränsen tidsmässigt när det gäller skatteåterbäringen, diffar nån vecka.
Men må ha is i magen, går inte att göra så mkt nu..

Jag har sista betaldatum 20 mars och undrar hur snabba de är att skicka t kfm? Krediten är alltså uppsagd

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp