- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 1
Gothia svarade på Mail och berättade om deras avslutade samarbete vid årsskiftet, ja återkom gärna med svar! Har sammanlagt 120k hos alla dessa 3
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Du får gärna uppdatera hur det gått, skickades de till KF?Ja precis. När var du i kontakt med Gothia? Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Men om 10 dagar så ska de skicka mitt till KF säger de. Lovar att återkomma vad som sker. Är väl först då vi får 100% svar om nu ingen blir skickad tidigare vill säga
Hur gick det?Ja precis. När var du i kontakt med Gothia? Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Men om 10 dagar så ska de skicka mitt till KF säger de. Lovar att återkomma vad som sker. Är väl först då vi får 100% svar om nu ingen blir skickad tidigare vill säga
Är krediten uppsagd?101 dagar nu. Ännu inget så vad som händer har jag tyvärr ingen info om. Men så fort jag vet så skriver jag
Har du fått Mail om att det förbereds för kronofogden och att det kommer att skickas till dom för betalningsföreläggande inom de kommande dagarna?101 dagar nu. Ännu inget så vad som händer har jag tyvärr ingen info om. Men så fort jag vet så skriver jag
Efter hur många försenade dagar fick du sånt Mail?Har du fått Mail om att det förbereds för kronofogden och att det kommer att skickas till dom för betalningsföreläggande inom de kommande dagarna?
Jag fick ett sånt mail från Lumify igår
Hur länge gick de?min credifi och Binliy sägs upp idag.
När det var 94 dagar försenatEfter hur många försenade dagar fick du sånt Mail?
Jag pratade med deras kundtjänst förra veckan och då sa dom att ingenting händer mig iallafall och att jag har en vecka på mig att betala fakturan, min faktura ska betalas idag men jag kan betala på torsdag vid lönÄr 1 dag sen med betalning till Lumify. Fick att jag skall betala dubbla beloppet då fakturan för nästa månad också var med helt plötsligt. Skall betala när jag får lön o bli av med skitet. Men 5 dagar hinner det nog inte skickas till KF. Men är orolig att beloppet blir högre.
Ok vad konstigt. För när jag loggade in så var lägsta belopp 4300 kr. Och då var båda fakturorna för Januari och Februari ihopslagna. Skulle betala på Torsdag när det är lön. Får kanske höra av mig till dem o kolla. Sen vet jag o lärt mig läxan att aldrig låna av detta företag igen. Tänkte att det här året skall jag ta tag i mina skulder o börja på nytt o kämpa för det. Men verkar löjligt att få betala 2 fakturor om man är 1 dag sen med betalningen.Jag pratade med deras kundtjänst förra veckan och då sa dom att ingenting händer mig iallafall och att jag har en vecka på mig att betala fakturan, min faktura ska betalas idag men jag kan betala på torsdag vid lön
Det bara står så, hänt mig flertals gånger, gå bara in på betalplan och betala ursprungliga beloppet samt kolla hur mycket förseningsavgifterna blivit och lägg till det bara, sen kommer beloppet att justeras typ 1-2 dag efter att du betalat inOk vad konstigt. För när jag loggade in så var lägsta belopp 4300 kr. Och då var båda fakturorna för Januari och Februari ihopslagna. Skulle betala på Torsdag när det är lön. Får kanske höra av mig till dem o kolla. Sen vet jag o lärt mig läxan att aldrig låna av detta företag igen. Tänkte att det här året skall jag ta tag i mina skulder o börja på nytt o kämpa för det. Men verkar löjligt att få betala 2 fakturor om man är 1 dag sen med betalningen.
Javisst. Fick det för 2 veckor sedan. 103 dagar sen står det nu.Har du fått Mail om att det förbereds för kronofogden och att det kommer att skickas till dom för betalningsföreläggande inom de kommande dagarna?
Jag fick ett sånt mail från Lumify igår
Okej, då kan det dröja lite till då. Tack för svarJavisst. Fick det för 2 veckor sedan. 103 dagar sen står det nu.
Hur sen var du?Nu har Luma Finans (Lumify) skickat mig till Kronofogden igår. Det är i princip kört för mig. Men jag har också kontrat med en anmälan till KO. Jag rekommenderar att alla som ser det här gör det också. På deras hemsida står det klart och tydligt att nya kunder lånar utan både uppläggningsavgift och ränta. I de allmänna villkoren står något annat. De har tidigare redan åkt på ett vite på drygt 400.000 men jag vill att de ska gå ner helt. Om alla anmäler så kanske KO och FI kan se till att de inte får förmedla lån längre. Då hade i alla fall jag mått lite bättre.
Hur sen var du där?Mitt bilnly kom till KF idag, har 10 dagar på att skriva under...
118 dagarHur sen var du där?
Använde de sitt ”eget” inkasso?118 dagar
Nej, det är bara påhitt, dom har inget inkasso.Använde de sitt ”eget” inkasso?
vilka skojare… obegripligt att de får bedriva verksamhet!Nej, det är bara påhitt, dom har inget inkasso.
Kolla med dom om dom drar tillbaka ärendet. Jag fick också en ny betalningsplan ( vilket jag är sjukt tacksam över ) men de drar inte tillbaka ärendet från KF. Det ligger kvar hos dem till s skulden är betald. Vilket gör att KF kommer att utfärda ett utslag, men Lumify kommer inte begära verkställighet så länge jag betalar enligt planFick igår besked från Lumify att de beviljar en ny betalningsplan, på måndag hade jag behövt besvara kronofogden senast. Så jag kommer nu slippa både löneutmätning, skuldsanering och prick. Så skönt!
Kontaktade ni dom betalningsplan när det kommit in till kfm? Eller hörde dom av sig?Kolla med dom om dom drar tillbaka ärendet. Jag fick också en ny betalningsplan ( vilket jag är sjukt tacksam över ) men de drar inte tillbaka ärendet från KF. Det ligger kvar hos dem till s skulden är betald. Vilket gör att KF kommer att utfärda ett utslag, men Lumify kommer inte begära verkställighet så länge jag betalar enligt plan
Går att få betalningsplan, men den är orimlig. Ärendet är kvar samt att man får en prick, men man har chans att få en plan, men det är inga 1000-2000:- i månaden. min plan var 5000:- per månad men jag valde att betala hela skulden direkt.Tyvärr har jag också denna skit. Både lumify och credifis kredit är nu uppsagd och kommer skickas till kfm om mindre än en månad.
Mina förutsättningar till lösa lån är = 0.
Så jag får helt enkelt gilla läget och försöka släcka bränder istället.
Men min fråga just nu är.
När dessa skickar ärendet vidare till kfm, går det att få till vettig avbetalning då? Om man betalar in nån summa tex? Gäller de bara vi
Kontaktade ni dom betalningsplan när det kommit in till kfm? Eller hörde dom av sig?
Behövde ni betala en summa innan?
Mina crediter på både lumify och credifi är uppsagda och kommer väl skickas vidare inom kort..
Efter ca 90-100 dagar skickar de till KFJag har sista betaldatum 20 mars och undrar hur snabba de är att skicka t kfm? Krediten är alltså uppsagd
Men inte efter krediten sagts upp va? Min sades upp i februariEfter ca 90-100 dagar skickar de till KF