• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Credigo/Easycredit Inkasso

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 634
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Som rubriken antyder, vilket inkassobolag anlitar dessa? Finns det möjlighet till avbetalningsplan? Generar en uppsagd kredit hos dessa en missbrukad kredit hos UC?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 430
Mottagna reaktioner
6 905
Poäng
4 477
MIna gick till Sileo, hade båda, men det här var ca 2 år sedan. Nu verkar det som att det hamnar hos Gothia enligt vad andra har skrivit här.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Som rubriken antyder, vilket inkassobolag anlitar dessa? Finns det möjlighet till avbetalningsplan? Generar en uppsagd kredit hos dessa en missbrukad kredit hos UC?
Mina Credway, credigo och easycredit gick alla ungefär samtidigt till Gothia inkasso. Kunde lägga ihop dom till en skuld och fick avbetalningsplan. Ingen missbrukad kredit.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Var detta efter att dessa började inrapporteras till UC? Hur stor var din skuld och vilken avbetalning fick du?
Det var i början på året så då rapportera bara Credway in. Min sammanlagda skuld var ca 52000, fick en tidsbegränsad avbetalningsplan först på 4000 första 4 månaderna. Jag kunde sedan sänka till 3000. Men när jag ringde och sa att det var mycket med 3000 fick jag sänkt till 1000 juni och juli sen ska det höjas till 3000 igen.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 634
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok. Då finns det mao en risk att Credigo/Easycredit rapporterar in till UC:s missbruksregister...
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 634
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Pratade med kundtjänst idag som informerade om att uppsagd kredit hos dessa INTE reggas som missbrukad kredit hos UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp