Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

CSN lån

Jag har fått CSN bidrag för perioden 2013-01-01 till maj, och sedan från 2013-08-05 till 31 dec, har dessutom lån för augusti - dec perioden. Det jag undrar är ifall jag även kan söka lån för jan - maj 2013. Går att söka från 1 jan - 31 dec så tänkte testa. Det enda som ändras är alltså lån från jan-maj. Eller är det försent nu? Tack

Senast ändrad:
Nej, du kan söka för max 4 veckor bakåt i tiden men det kostar inget att försöka.

Det står på deras hemsida, "Du måste meddela oss dina ändringar senast sista veckan som ditt studiemedel gäller. Om vi får ändring senare kan du bara få mer studiemedel för högst 4 veckor bakåt i tiden." Menar de efter kursen är avslutad? T ex jag som studerar från 2013-01-01 till 2013-12-31 vad menas då med "senast sista veckan som ditt beslut om studiemedel gäller?" Tack

Det har jag inte sett förut men det verkar ju som om det ska gå att söka lån även för våren om ditt beslut gäller för både VT och HT.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp