Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

CSN och omställningsstöd.

Framtiden på min arbetsplats ser mörk ut, ungefär lika mörk som mitt skuldsaldo hos Kronokalle. Jag har utmätning av lön sedan en tid tillbaka och kommer ha det en lång tid framöver.

Nu har jag dock börjat söka mig till studier. Skulle jag bli arbetslös nu i 40års åldern, utan någon utbildning eller kompetens så ser det inte ljust ut. Jag jobbar inom industrin, enklare montörs-jobb, utan något krav på varken skola eller vett i huvudet tyvärr. Jag vill även söka mig bort från industri och lagerjobb, så skolbänken har blivit aktuell igen, efter 25 års väntan.

Nu till min fråga......

Kan CSN neka mig bidrag/lån för studier, pga att jag har flera betalningsanmärkningar och skuldsaldo? Obs. Ingen skuld eller anmärkning från CSN i dagsläget. Nu har jag framförallt sökt mig till omställningsstödet som finns, där man kan få upp till 80% av lönen, men det är ju inte säkert man får det även om man satt uppe på natten då ansökan öppnades. Så i värsta fall, blir det vanliga studiemedel första perioden. Menn... KAN de neka mig??

CSN bedömmer inte din kreditvärdighet enda skuld som kan stoppa är om du har skuld till dem.

Jag gick i samma funderingar, ringde CSN som sa att man får både bidrag och lån, även om man har skuldsanering. Vad som gäller vid utmätning vet jag inte dock.

Jag gick i samma funderingar, ringde CSN som sa att man får både bidrag och lån, även om man har skuldsanering. Vad som gäller vid utmätning vet jag inte dock.
Ingen skillnad. Eller jo, studiestöd och lån kan inte utmätas.

Utbetalningen av dessa i alla fall
Lagen säger att det inte får utmätas. Så har man ingen annan inkomst borde det rimligen vara ganska säkert för individen att pengarna inte utmäts. Även om KFM kan få för sig att försöka. Vore väl inte första gången kfm gör saker som inte är okej.
Tror kfm lever efter det gamla ordspråket ”bättre att be om förlåtelse än tillstånd”

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp