Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

CSN

Har varit sjuk och lyckades missa att betala CSN förrän idag, nu har de ju stängt sina system så vet i tusan om de kommer registrera det eller om det skickas vidare till KFM.

Om det går till KFM så har jag tolkat det som att skulden sekretessbeläggs om den är betald inom ”Avi-tiden”?

har haft många förelägganden men aldrig någon skuld hos KFM om det spelar någon roll

Tänkte ringa CSN på Tisdag med och skicka kvitto på betalningen - inte för jag tror det kanske spelar någon roll…

När skulle det vara betalat? Fått många påminnelser?

Ja såklart flera påminnelser - kravet hade förfallodatum idag 29/12

Antingen så hinner ju CSN registrera det och skickar inget vidare - men OM de gör stämmer då min bild med din vetskap om KFM regler kring sekretess A-Mål @Lasseman

29/12 skulle kravet till CSN vara betalt, jag betalade det idag och de andra gånger jag missat detta har det varit lugnt då CSN inte hinner skicka vidare.

Men eftersom de har en systemstängning nu så kan det ju vara annorlunda - därav att jag behöver förstå detta med sekretess - skulden är ju betald - antar KFM lägger på 600:- vilket jag får betala, men det kommer jag betala direkt såklart

Du bör då sekretess om du betalar direkt.
Du bör se det rätt snart på mina sidor på kfm

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp