• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Då ska man bli pappa! Tips?

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Kommer gå in som pappa med nästan 250 000 kr i lån. Fast nu bara ett stort lån som kostar mig just nu 1000 kr i mån (amorteringsfritt 12 mån)
Men sedan 3500 kr om jag inte amorterar extra nu.

Man är riktigt nervös just nu men samtidigt ger detta mig en spark i baken att försöka hålla mig spelfri m.m. Vill vara en bra pappa.

Vad har folk för tips nu till mig? Sidor som är bra och billigt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Vad menar du med sidor som är bra och billigt??
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Grattis! Hmmmm stora loppisar brukar ha 5 kr plagget på bebiskläder men det är inte så mjukt som nyköpt kanske men kemikalierna från produktionen är urtvättade åtminstone. Annars har större kedjor rätt bra reapriser och man behöver inte så mycket av varje storlek första året.
Det där med dina lån lät rätt okej... Vi har mer men märker inte av det i vardagen jämfört med utan lån. Man kan ha det mysigt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Köp klädpaket på tradera, även om det är begagnat så duger det.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Det mesta finns begagnat! Vagn, bilstol,kläder. Tradera/Blocket. De växer och knakar när de är bebisar så man behöver inte så jättemycket i varje storlek. Så mycket "onödigt" finns. Skötbord använde inte jag tex.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Åk till Ullared :)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Det mesta finns begagnat! Vagn, bilstol,kläder. Tradera/Blocket. De växer och knakar när de är bebisar så man behöver inte så jättemycket i varje storlek. Så mycket "onödigt" finns. Skötbord använde inte jag tex.

Bra tips. Håller med, skötbord kan vara farligt med även om man står över. Många pratar om hur dyrt det är med allt som ska köpas till bebisen men det behöver inte vara så farligt. Vi har plockat upp en gratis blöjhink och gratis gåstol t.ex. när folk skänker bort på Facebook.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
vi har köpt mycket bebis och barnkläder via Facebook grupper, en full sopsäck med kläder för 100kr och då var många av plaggen helt nya med prislapparna fortfarande kvar, inget var slitet.

det går att köpa begagnade barnvagnar billigt, men om man ska ha en ny kolla Carema hos Lekmer, kostar bara en bråkdel av en Emmaljunga eller Bugaboo.

beställ Babybox, det är gratis och innehåller en hel del produkter, finns flera olika dom ger ut boxar.

Babyskydd finns på Biltema för 349kr som fungerar bra
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp