Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att ansöka om skuldsanering

Överklagade beslutet efter att jag gjorde mig av med leasingbilen och fick nu nytt beslut!

Beslut
Kronofogdemyndigheten (Kronofogden) beslutar att inleda skuldsanering.

Ett steg framåt! Nu håller vi tummarna för att det går vägen och man kan få ett avslut på eländet. Undra hur lång tid det tar nu innan man kan få ett slutgiltigt ? Och hur stora oddsen är att dom beslutar sanering. Hoppas såklart i så fall också på 3-4år men huvudsaken är att man får det
När du överklagade så gick ju ärendet till tingsrätten. Vad gav tingsrätten för beslut ? Att det skulle återgå till kfm igen ?

När du överklagade så gick ju ärendet till tingsrätten. Vad gav tingsrätten för beslut ? Att det skulle återgå till kfm igen ?
Ja det stämmer, ärendet gick till tingsrätten och dom ansåg att ärendet skulle tillbaka till kf vilket det då gjorde och strax efter det så fick jag inledande

Ja det stämmer, ärendet gick till tingsrätten och dom ansåg att ärendet skulle tillbaka till kf vilket det då gjorde och strax efter det så fick jag inledande
Stort grattis! Hoppas det går hela vägen för dig nu ! Det är en mäktig känsla när man får det beviljat :)

”Du har fått ett förslag om skuldsanering”

Ännu ett steg närmare skuldsanering!! Fick idag förslag på betalplanen osv. lite synd att den blev på 5år, hade önskat 3år men trodde 4år eftersom man har 4 barn men men 5år är bättre än oändligt med år. Totalt strax över 500.000 ska jag betala in till kf under denna tiden om den nu vinner laga kraft osv.

ska ringa handläggaren imorgon och godkänna planen, men hur lång tid kan det ta efter det innan man får ett slutgiltigt besked ? Man vill ju kunna andas ut snart.

fick även igenom 3 betalningsfria månader för att kunna finansiera en bil så första betalningen ska göras i Juli, skön start på detta också!

Ännu ett steg närmare skuldsanering!! Fick idag förslag på betalplanen osv. lite synd att den blev på 5år, hade önskat 3år men trodde 4år eftersom man har 4 barn men men 5år är bättre än oändligt med år. Totalt strax över 500.000 ska jag betala in till kf under denna tiden om den nu vinner laga kraft osv.

ska ringa handläggaren imorgon och godkänna planen, men hur lång tid kan det ta efter det innan man får ett slutgiltigt besked ? Man vill ju kunna andas ut snart.

fick även igenom 3 betalningsfria månader för att kunna finansiera en bil så första betalningen ska göras i Juli, skön start på detta också!
grattis ! var det stor skillnad på det du betalade vid löneuttmätning om du haft det och de du ska betala i din betalplan?

grattis ! var det stor skillnad på det du betalade vid löneuttmätning om du haft det och de du ska betala i din betalplan?
Nä det var ganska exakt samma, några hundralappar mindre, det som dom kallar för buffert. Sen blir det högre belopp framåt då äldsta sonen är 17 idag.

”Alla borgenärer som omfattas av skuldsaneringen är delgivna förslaget om skuldsanering och ingen har motsatt sig förslaget.

Kronofogden bedömer att skuldsanering ska beviljas enligt det bifogade förslaget om skuldsanering för xxxxx”

Jaaaaa!!!!! Fan så skönt att äntligen kunna få se ett slut på detta elände. Inte en krona mer ska lånas under min livstid

”Alla borgenärer som omfattas av skuldsaneringen är delgivna förslaget om skuldsanering och ingen har motsatt sig förslaget.

Kronofogden bedömer att skuldsanering ska beviljas enligt det bifogade förslaget om skuldsanering för xxxxx”

Jaaaaa!!!!! Fan så skönt att äntligen kunna få se ett slut på detta elände. Inte en krona mer ska lånas under min livstid
Vad härligt!
Aldrig mer lån! Slut med det! :)

Är det från och med nu det tar upp till 3 veckor innan det vinner laga kraft ? Man kanske inte ska ropa hej redan eller? Framgick inte så tydligt i beslutet

Är det från och med nu det tar upp till 3 veckor innan det vinner laga kraft ? Man kanske inte ska ropa hej redan eller? Framgick inte så tydligt i beslutet
Ja det är det. Det kommer nu att kungöras i POIT. Jag andades ut först när mitt skuldsaldo var på 0. Och att det hade gått 3 veckor + några dagar för postgång.

Skuldsaldo: 0kr

Nu känns det som man kan andas ut! Förbaskat skönt att nu kunna se ett slutdatum för skulderna. Känslan just nu är obeskrivlig. Tacksam för man har möjlighet till en skuldsanering i Sverige.

Hur får man igenom det? Bara genom att ringa och förklara läget? Jag ligger nämligen i separation och ska flytta, kommer behöva bil, möbler osv. Har inledande nu så skulle jag få en skuldsanering skulle jag också verkligen vara i behov av ett par månaders anstånd.

Hur får man igenom det? Bara genom att ringa och förklara läget? Jag ligger nämligen i separation och ska flytta, kommer behöva bil, möbler osv. Har inledande nu så skulle jag få en skuldsanering skulle jag också verkligen vara i behov av ett par månaders anstånd.
Ja men precis, jag pratade med dom om det sedan så bad dom mig helt enkelt maila över en förfrågan om anstånd med förklaring på varför osv.

Ja men precis, jag pratade med dom om det sedan så bad dom mig helt enkelt maila över en förfrågan om anstånd med förklaring på varför osv.
Okej, vad generöst. Skjuts betalplanen bara fram då eller hur går det till? Skulle jag få betalplan skickad till mig nu närmsta veckorna så ska jag se till att fråga dem. Får jag avslag löser det sig självt eftersom det brukar ta ca 2 månader innan utmätningen är igång igen.

Okej, vad generöst. Skjuts betalplanen bara fram då eller hur går det till? Skulle jag få betalplan skickad till mig nu närmsta veckorna så ska jag se till att fråga dem. Får jag avslag löser det sig självt eftersom det brukar ta ca 2 månader innan utmätningen är igång igen.
Ja men precis, min första betalning kommer bli i Juli då Juni är betalningsfri dessutom, så Mars, April, Maj är blanka månader sedan då betalningsfri månad i Juni så det blev både bra med den starten och att jag även blev beviljad sanering såklart, känns som vinden har vänt och inte mått såhär bra på lääänge!! Önskar dig lycka till och att du blir godkänd!

Okej, vad generöst. Skjuts betalplanen bara fram då eller hur går det till? Skulle jag få betalplan skickad till mig nu närmsta veckorna så ska jag se till att fråga dem. Får jag avslag löser det sig självt eftersom det brukar ta ca 2 månader innan utmätningen är igång igen

2 månader till den är igång igen? Kommer den igång på samma belopp du hade innan då menar du eller görs ytterligare en inkomstredovisning?

Hej. Får jag fråga, hur gör du med de lånen du har medlåntagare på?

Ja men precis, min första betalning kommer bli i Juli då Juni är betalningsfri dessutom, så Mars, April, Maj är blanka månader sedan då betalningsfri månad i Juni så det blev både bra med den starten och att jag även blev beviljad sanering såklart, känns som vinden har vänt och inte mått såhär bra på lääänge!! Önskar dig lycka till och att du blir godkänd!
Verkligen snällt av dem. Ska ställa dem frågan iaf om jag får beviljat denna gång.
Stort grattis till din skusan!

2 månader till den är igång igen? Kommer den igång på samma belopp du hade innan då menar du eller görs ytterligare en inkomstredovisning?
Ja, sist jag hade inledande och fick avslag tog det 2 eller 3 månader innan utmätningen kom igång igen efter det. Det återgår inte bara utan hela processen med inkomst redovisning görs om igen.

Allt står i betalplanen, alla belopp jag ska betala under 5år står med i den men dessa månader är alltså blanka på betalplanen så första summan står i Juli månad på ca 10k sen ändras den summan lite med åren då jag har 4 barn och ju äldre de blir ju mer får jag betala osv

Hej. Får jag fråga, hur gör du med de lånen du har medlåntagare på?
De lånen som jag hade med medlåntagare så tog hen över dom lånen innan skuldsanering så dom finns inte längre. Dom var heller inte med i min ansökan

Hej! Ska skicka in en ansökan om skuldsanering. Jag undrar om jag ska fylla i CSN som en kostnad även om jag har släppt och inte betalat på länge? Sen undrar jag om jag ska fylla i sambons sparande i fonder som en tillgång han har? Tänker att det är under övrigt?
Tack på förhand!❤️

Hej! Ska skicka in en ansökan om skuldsanering. Jag undrar om jag ska fylla i CSN som en kostnad även om jag har släppt och inte betalat på länge? Sen undrar jag om jag ska fylla i sambons sparande i fonder som en tillgång han har? Tänker att det är under övrigt?
Tack på förhand!❤️
Ska nog skriva det som en kostnad. Det är bara det som är förfallet på CSN som ingår det som inte har blivit det får man betala efter saneringen sen eller i vissa fall under

Tack för svar, jag tänkte så med. Vad har ni tagit med som er partners tillgångar? Min sambo har inget av värde men ett sparande som sagt i fonder. Ska det stå med som tillgång?

Tack för svar, jag tänkte så med. Vad har ni tagit med som er partners tillgångar? Min sambo har inget av värde men ett sparande som sagt i fonder. Ska det stå med som tillgång?
Har svårt se varför det ska stå med då det inte är din tillgång.

Har svårt se varför det ska stå med då det inte är din tillgång.
Det är ju en punkt i skuldsaneringsansökan om partners tillgångar man ska fylla i med alternativ som fastighet, övrigt och min partner har inga tillgångar. Vet inte hur jag ska göra där.

Det är ju en punkt i skuldsaneringsansökan om partners tillgångar man ska fylla i med alternativ som fastighet, övrigt och min partner har inga tillgångar. Vet inte hur jag ska göra där.
Ring o fråga så får du bäst svar. När vi ansökte om sanering så tog inte jag upp makens barndomshem som han då ägde tillsammans m sin syster (ödehus som höll på förfalla så ringa värde) i min ansökan men togs upp i makens. Jag kommer inte ihåg att jag fick några frågor om det.

Hans lön, inkomst absolut men tillgångar bör inte ingå då det är du som har skuldsanering

Hans lön, inkomst absolut men tillgångar bör inte ingå då det är du som har skuldsanering
Nej det kommer ju inte ingå men eftersom de frågar om hans tillgångar så måste jag väl svara det som finns? Sen att det finns med som fråga kan jag tycka är lite underligt eftersom det inte handlar om honom.

Nej det kommer ju inte ingå men eftersom de frågar om hans tillgångar så måste jag väl svara det som finns? Sen att det finns med som fråga kan jag tycka är lite underligt eftersom det inte handlar om honom.
Antar väl att det är för skuldsanering även påverkar hela hushållet, oavsett vem som äger tillgångar / söker sanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp