• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Dags att försöka ta tag, alla råd, tips idéer välkomna.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Är i samma situation. Liknande summor. Får inget samlingslån på de med höga räntor. Hög uc, många förfrågningar. Vad ska jag göra för att få samlingslån? Finns det någon som kan bevilja ändå? Vill försöka klara mig innan det kommer till kronofogden. Vad händer om man inte betalar vissa en månad? Påminnelse? Inkasso? Kan man då göra upp med inkasso? Vilka ska man betala?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Sälj något mer för att ta bort lumify?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Hur mår ditt kreditbetyg? I appen kreddy?
Och hur många förfrågan finns senaste året på uc resp bisnode?
 

brynolf

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Sälj något mer för att ta bort lumify?
Har sålt allt av värde redan tyvärr, mobilen e 6 år gammal och datorn jag skriver på nu är jobbets dator. sover som sagt på en uppblåsbar madrass eftersom ja sålde sängen som var de jag hade av mest värde. Matbord o stolar kanske kan ge några 100 lappar men utöver de har jag inget som e värt över tusenlappen i min ägo.
 

brynolf

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
Hur mår ditt kreditbetyg? I appen kreddy?
Och hur många förfrågan finns senaste året på uc resp bisnode?
UC har en riskprognos på 34.6% med betyget svagt, jag har 9 förfrågningar som syns i UC just nu, 2 försvinner i Juli. så mitt UC score är 432 just nu
Bisnode e värre där finns det 15 st då jag inte insåg att dem sparade förfrågningar på samma sätt som UC gjorde kan man kolla sitt betyg där på något sätt? gissar att de är svagt de med dock såklart
Korrigering bisnode är en 2a i betyg dvs svagt lyckades hitta en förfrågan med betyget
 

brynolf

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
kan tillägga att jag i Juli kommer få min nya lön på 47 tusen i månaden vilket ju såklart ger mig ytterligare ca 2 tusen efter skatt att jobba med, men de är fortfarande inte tillräckligt. däremot kanske de kan hjälpa till med att försöka böna o be hos nån bank. dock blir ju risken att de är provanställning då de är ett nytt jobb o bankerna brukar inte tycka om det trots inkomsten.
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
kan tillägga att jag i Juli kommer få min nya lön på 47 tusen i månaden vilket ju såklart ger mig ytterligare ca 2 tusen efter skatt att jobba med, men de är fortfarande inte tillräckligt. däremot kanske de kan hjälpa till med att försöka böna o be hos nån bank. dock blir ju risken att de är provanställning då de är ett nytt jobb o bankerna brukar inte tycka om det trots inkomsten.
Låter precis som mig. Dock är jag äldre, och har tre barn hemma. Räknade förbehållsbelopp på kronofogden och det blir typ lika som nu. Lite mer drar de, så vill helst undvika det…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
UC har en riskprognos på 34.6% med betyget svagt, jag har 9 förfrågningar som syns i UC just nu, 2 försvinner i Juli. så mitt UC score är 432 just nu
Bisnode e värre där finns det 15 st då jag inte insåg att dem sparade förfrågningar på samma sätt som UC gjorde kan man kolla sitt betyg där på något sätt? gissar att de är svagt de med dock såklart
Korrigering bisnode är en 2a i betyg dvs svagt lyckades hitta en förfrågan med betyget
34? Det är jättehögt. Har du någon övertrasserad kredit eller så?
 

brynolf

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
6
34? Det är jättehögt. Har du någon övertrasserad kredit eller så?
inget sådant, inga betalanmärkningar heller. skulle gissa att beloppet som syns på UC över 900 tusen tillsammans med 9 förfrågningar gör att de är så kasst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp