• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Dags att styra upp min ekonomi!

Jonn

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
17 Augusti 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Idag fick jag en UC-förfrågan från en bank som jag aldrig har haft någon kontakt med. Det har börjat hända mig lite konstiga grejer sedan jag fick det där samlingslånet via Lendo. Jag har givetvis kontaktat banken i fråga. Väntar på återkoppling. Generellt gör man väl inte en UC på en privatperson om man får en stor avbetalning på ett lån/kredit?

Jag är verkligen på tårna nu och även om jag klarat mig bra över helgen så gnager en oro i mig hela tiden. Att få en UC bara så där känns ju surt när man är i en situation där man vill förbättra sitt score till varje pris.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
270
Poäng
447
Idag fick jag en UC-förfrågan från en bank som jag aldrig har haft någon kontakt med. Det har börjat hända mig lite konstiga grejer sedan jag fick det där samlingslånet via Lendo. Jag har givetvis kontaktat banken i fråga. Väntar på återkoppling. Generellt gör man väl inte en UC på en privatperson om man får en stor avbetalning på ett lån/kredit?

Jag är verkligen på tårna nu och även om jag klarat mig bra över helgen så gnager en oro i mig hela tiden. Att få en UC bara så där känns ju surt när man är i en situation där man vill förbättra sitt score till varje pris.
Är du säker på att det är en förfrågan banken gjort?
Inte bara så att Du är informerad om att banken tagit del av den UC som togs i samband med ansökan via Lendo?
 

Jonn

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
17 Augusti 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Är du säker på att det är en förfrågan banken gjort?
Inte bara så att Du är informerad om att banken tagit del av den UC som togs i samband med ansökan via Lendo?
Tack för svar. Så är det naturligtvis. Fick svar om det nu också av banken. Man lär sig något nytt varje dag. Visste faktiskt inte att det fanns 2 olika typer av UC-förfrågningar. Kan man slappna av lite.
 

Jonn

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
17 Augusti 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Nu var det längesedan jag skrev något. Det har varit ett tufft år. En nära barndomsvän tog sitt liv i höstas och jag har varit i en djup sorg. Den här sorgen har dock bara stärkt mig i min kamp för att besegra speldjävulen.

Kort uppdatering. Jag har fortfarande inte haft något återfall i min spelproblematik under det senaste 9 månaderna. Dock kämpar jag veckovis med tankar kring spel och har varit mycket nära att falla tillbaka flera gånger. Tack vare stöd från min syster och flickvän som också har insyn i min ekonomi så håller jag huvudet kallt.

Skuld idag

Brocc: 71000 (7,77%)
Nordea Gold: 20000 (Ej använd kredit)
FF: 2

Mina skulder har faktiskt inte minskat sedan augusti utan marginellt ökat. Skillnaden är att jag har prioriterat andra saker i livet som exempelvis semesterresor, pensionssparande, besök hos tandläkare, hobbys etc. Har varit nere i en sådan djup sorg att det har blivit livsviktigt att bara få träffa vänner och försöka leva livet. (Vi har bara ett kanske?)

Jag hoppas att jag inte faller tillbaka i låneträsket och ska snart titta på en ny plan för att försöka amortera lite snabbare.

Jag tänker dagligen på alla andra spelmissbrukare i det här forumet och fäller en tår för vårt havererade lånesystem. Ge oss nu ett gemensamt UC för alla typer av lån. Det skulle kunna rädda många människoliv.

Ta hand om er
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp