Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Datum för betalning av kvarskatt

Från expressen
Nyhet om restskatt:
Sista betalningsdag för kvarskatt är tidigare än förr, den 12 juli. Detta för att betalningen nu krävs inom 90 dagar efter beslut.

Det kommer orsaka en del bekymmer för folk är jag rädd.

Deklarationerna kommer in på Kivra 4-8 Mars.

Godkänner man deklarationen digitalt utan ändringar innan 4 April så är det betalning senast 12 Juli som gäller.
Godkänner man deklarationen efter 4 april men innan deadline 2 maj så ska betalning vara hos Skatteverket 12 September.

Så vill man inte betala i Juli så väntar man med att godkänna deklarationen till efter 4 april. Då har man på sig till 12 September.

12 september istället som för tidigare årsskiftet eller?

Dum fråga kanske, men om man struntar i att lämna in deklarationen - hur långt kan man skjuta på detta då?

Dum fråga kanske, men om man struntar i att lämna in deklarationen - hur långt kan man skjuta på detta då?

Skatteverket fattar till slut beslut ändå och lägger på några tusen i avgift för försenad deklaration. Jag vet faktiskt inte när man gör det.

Skatteverket fattar till slut beslut ändå och lägger på några tusen i avgift för försenad deklaration. Jag vet faktiskt inte när man gör det.
Så här mycket kan du behöva betala

• Deklarerar du efter ordinarie deklarationsdatum eller, om du fått anstånd, efter anståndsdatum, kan du få betala 1 250 kronor i förseningsavgift.
  • Om du inte har deklarerat inom tre månader från ordinarie deklarationsdatum, kan du få betala ytterligare 1 250 kronor i förseningsavgift.
  • Dröjer du fem månader eller längre med att deklarera kan du få betala ännu en förseningsavgift på 1 250 kronor.

Så här mycket kan du behöva betala

• Deklarerar du efter ordinarie deklarationsdatum eller, om du fått anstånd, efter anståndsdatum, kan du få betala 1 250 kronor i förseningsavgift.
  • Om du inte har deklarerat inom tre månader från ordinarie deklarationsdatum, kan du få betala ytterligare 1 250 kronor i förseningsavgift.
  • Dröjer du fem månader eller längre med att deklarera kan du få betala ännu en förseningsavgift på 1 250 kronor.
Nej det är ingen fara för mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp