• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Dax att slänga in handduken och starta om...

Lilla jag

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Jobaby en liten fråga har läst denna tråden precis. Och jag här fått samma beslut som du med lönuttmättning. Men om du vill svara på frågan om du får behålla om du jobbar mer någon månad el tar kronofogden allt som man får mer i månaden i beslutet???
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Jag har fått behålla de pengar som blir extra de drar max det belopp enligt beslut, jobbar jag mindre får jag ändå mitt förbehållsbelopp o kfm får mindre. Har fått inledande skuldsanering 25 maj o väntar nu på slutgiltigt beslut...
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Attans vad jobbigt att vänta på beslut om skuldsanering .... Fick inledande 25 maj och har inte hört ett ljud... Tar väll lite tid såhär i sommartider.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Idag fick jag i alla fall ett förslag på betalningsplan! En bit på väg ändå.
Men ser att förbehållsbeloppet skiljer markant från det som räknades ut vid löneutmätningen.
Vid löneutmätningen så var förbehållsbeloppet 14343 och nu i 9369 plus 800 för buffert?

En annan fråga, de tre lån som jag har tillsammans med frun är ju med i ansökan. Frun betalar på dessa nu vid inledande. I min betalningsplan är dessa lån med och jag ska betala på dem i planen, ska frun betala som vanligt ändå? blir ju lite dubbelt då?

Ganska stor skillnad!
hm...
 
Senast ändrad:

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Nu har jag godkänt betalningsplanen och den skickas nu ut till alla fordringsägare.
Frun fick idag...

Roligt att Vivus skickade mail idag och att de kan NU tänka sig en avbetalningsplan.. idioter .. att de bara försöker nu! De fick väll förslaget idag..
Ska ändå betala över 70 procent på mina skulder på fem år.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Jobbig väntan på besked om skuldsanering. Hoppas nu ingen av fordringsägarna krånglar... och att de skickar in delgivningarna..
Collector bank tog en kreditupplysning nu? Måste gjort det när de fick förslaget på betalningsplanen. Undrar varför de gör det nu?
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Jobbig väntan på besked om skuldsanering. Hoppas nu ingen av fordringsägarna krånglar... och att de skickar in delgivningarna..
Collector bank tog en kreditupplysning nu? Måste gjort det när de fick förslaget på betalningsplanen. Undrar varför de gör det nu?
En fråga, har ingen erfarenhet av skuldsanering, men måste fodringsägarna godkänna om man ska få skuldsanering? El är det kronofogden som bestämmer?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
En fråga, har ingen erfarenhet av skuldsanering, men måste fodringsägarna godkänna om man ska få skuldsanering? El är det kronofogden som bestämmer?
Det är KFM som beslutar.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Kronofogden beslutar men kan ta längre tid kan jag tro om nån eller några fordringsägare överklagar eller motsätter sig eller har synpunkter på betalplanen. Ska dock betala ca 70 procent på skulderna i min betalplan och måste ju vara ganska bra ändå.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Kronofogden beslutar men kan ta längre tid kan jag tro om nån eller några fordringsägare överklagar eller motsätter sig eller har synpunkter på betalplanen. Ska dock betala ca 70 procent på skulderna i min betalplan och måste ju vara ganska bra ändå.
Grattis!
Om det inte var KFM som beslutade i slutändan så skulle inte en enda skuldsanering komma till stånd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp