Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Daypay inkasso

Men vad tråkigt :( Tack för snabbt svar! Jag håller ju på att släppa det mesta till inkasso men jag vill verkligen inte hamna hos KFM igen så jag får nog bita i det sura äpplet gällandes Daypay och inte låta dem komma till inkasso. Jag får pengar tillbaka på skatten i juni så efter det har jag inte ens tänkt ta mer från Daypay .Just nu måste jag dessvärre för att överleva.
Fick man påminnelse från daypay och en chans att betala tillbaka?
Jo, jag fick en påminnelse, kommer inte ihåg hur länge man hade på sej. Även om skulden skickas till KFM så har du chans att betala utan att det blir anmärkning. Vänta bara med att skicka in delgivningen i ett par veckor, sedan har du 10 dagar på dej att betala skulden. Tyvärr blir det ytterligare avgifter med detta förfarande.

Jag som har läst dina inlägg sedan du blev medlem vet hur hårt du har kämpat så jag förstår att du släppte allt till sist. Det måste ändå kännas som en befrielse att slippa trixa månad efter månad när det bara är en tillfällig lösning. Vill bara önska dig en Glad Påsk med lite sol förhoppningsvis:)
Tack! I september 2014 fick jag ett stort lån på 400 tkr från Bank Norwegian, användes enbart till att lösa in andra lån. Då trodde jag verkligen att jag hade klarat mej, men jag hade några andra lån kvar som jag med en mycket tajt budget skulle klara av, jag har lärt mej att leva under existensminimum. Tyvärr blev jag sjuk i höstas och började komma efter med allt, låg på sjukhus och var helt utslagen så jag orkade helt enkelt inte att trixa. Det var egentligen det bästa som hänt, så här med facit i hand. Jag kom till en djup insikt att jag inte kunde fortsätta att ha det så här, så jag tog kontakt med KFM och diskuterade min situation och fick jättebra kontakt med dem. Jag läste även allt jag kom över i ämnet på forumet här och ute på nätet. KFM har gett mej ett jättebra löneutmätningsbeslut med ett fast belopp, så jag kommer faktiskt att få mer än existensminimum, så mycket pengar har jag inte fått över när räkningarna är betalda någonsin. Jag har även utrymme för min tjänstebil och de godkände även mitt abonnemang på endagslinser utan att jag behövde visa något papper. De ville även komma hem och titta om jag hade något av värde och jag sa till dem att de gärna fick komma, men att de måste höra av sej i god tid innan eftersom jag ofta är på tjänsteresa, då sa handläggaren att vi kan ta det över telefon. Jag har verkligen inget hemma som kan utmätas, har aldrig haft så mycket pengar att jag kan köpa något utav värde, vilket jag förklarade. De kollade även mina bankkonton. Sedan fick jag hem ett papper där KFM konstaterade att jag inte hade några utmätningsbara tillgångar. Min löneutmätning startar nästa månad och detta kommer bli min väg ut och bli skuldfri om några år. Fick även tips om att förhandla med mina långivare när löneutmätning pågått ett tag, vilket jag kommer att göra för att få ner räntor kommer även att försöka få nedskrivning (ackord). Det jag har lärt mej är att jag skulle släppt allt till KFM för länge sedan och inte varit så himla rädd för det, det hade sparat mej massor av pengar och god natts sömn. Får man inget samlingslån, till vettig ränta, som täcker alla skulder, så ska man sluta trixa och släppa allt. Tyvärr får vi överskuldsatta inget sådant lån. UC-scoren blir jag aldrig klok på så nu struntar jag i den, ska ändå aldrig låna något mer. Kan säga att min sambo var väldigt emot, till en början, att jag skulle släppa allt till KFM, han erbjöd sej att hjälpa till, det har han gjort hela tiden, men jag stod på mej, för jag vill inte att han ska drabbas av min dåliga ekonomi, det är bra att en av oss är "ren". Idag när han ser hur det blir så tycker han också att det är bra :)

"DayPay" lån brukar väl skickas ganska mycket till "KF" vill jag minnas,det blir ju kontentan när man inte godkänner avb-planer,dvs om man nu har oturen att inte klara av sina lån till detta bolaget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp