Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration året efter dödsfall

Hej.
Min lillebror gick bort i april förra året och nu har hans sista deklaration kommit. Enligt denna ska han få ett par tusen tillbaka, men vi är lite osäkra på hur det ligger till.
Han har ingen skatteskuld sen tidigare som ska mättas, däremot har han, när han levde, haft skulder hos Kronofogden. Jag har försökt googla utan att hitta något, men vet någon här hur det går till? Kommer den skatteåterbäring han fått gå till Kronofogden för att minska de skulder han hade när han gick bort? Eller skrivs dessa skulder av direkt Kronofogden får vetskap om hans bortgång?

Det handlar inte alls om stora pengar, så det är inte för det. Däremot är min mor orolig att det ska börja komma mängder med brev i hans namn igen som det gjorde för ett år sedan när han hade gått bort..

Tacksam för svar, och jag önskar er alla en fin påsk.

Det skrivs inte bort något med automatik. Skatteåterbäring utmäts även på dödsbon om det finns skulder hos kfm

Senast ändrad:
Det finns en hel avdelning på KFM som bara jobbar med döda gäldenärer. Var någon artikel nyligen om dom på intranätet.

Det finns en hel avdelning på KFM som bara jobbar med döda gäldenärer. Var någon artikel nyligen om dom på intranätet.
Ok, så med andra ord kan vi räkna med att återbäringen går direkt till KFM och fördelas via KFM till borgenärerna? Alltså, att mamma inte kommer börja få massa kravbrev igen från diverse inkassobolag?

Tack för dina svar!

Ni kan räkna med att KFM kommer ta och fördela återbäringen ja.
Om inkassobolagen väljer att skicka en masas brev vet jag inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp